قیمت زمین در متاورس چقدر است؛ آموزش مشاهده قیمت‌ها

چگونه می‌توان در متاورس املاک و مستغلات خرید؟ قیمت زمین متاورس چقدر است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به‌طور کامل در مورد قیمت زمین‌های متاورس صحبت کنیم.
سه‌شنبه، 19 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قیمت زمین در متاورس چقدر است؛ آموزش مشاهده قیمت‌ها
قیمت زمین متاورس چقدر است؟ در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۲ میلیارد دلار (۱.۷۵ میلیارد پوند) در زمین‌های مجازی متاورس هزینه شده است و همین موضوع نشان‌دهنده رقابت افراد و مشاغل زیاد برای به‌دست آوردن زمین‌های خوب و مستعد در متاورس است.

سرمایه‌گذاران اکنون حاضرند میلیون‌ها دلار برای زمین‌هایی که فقط در دنیای مجازی سه‌بعدی وجود دارد، بپردازند. Metaverse یک واقعیت دیجیتالی است که در آن می‌توانید خرید کنید، بازی کنید، تماشا کنید، بخرید، بفروشید و تقریباً هر کاری را که می‌توانید در دنیای فیزیکی فانی انجام دهید، آنجا نیز تجربه کنید.

انسان‌های نسل آینده به‌طور فزاینده‌ای از این فضای مجازی برای کار، بازی، معاشرت و یادگیری استفاده خواهند کرد. هر کاری که می‌توانیم در دنیای واقعی انجام دهیم، یک دوقلو دیجیتالی در متاورس خواهیم داشت که می‌توانیم بدون خروج از خانه با آن تعامل داشته باشیم.

قیمت زمین متاورس این روزها حسابی روی بورس است و خریدوفروش املاک و مستغلات در Metaverse در حال حاضر یک تجارت بزرگ است. Snoop Dog و شرکت‌های جهانی مانند PwC، JP Morgan، HSBC و Samsung قبلاً زمین‌های مجازی را خریداری کرده‌اند و قصد توسعه آن را برای اهداف مختلف دارند. زمین Metaverse نه تنها قابل خرید است، بلکه قابل برنامه‌ریزی نیز است و به‌صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و سایر ارزهای دیجیتالی فروخته یا مبادله می‌شود.

آدیداس، آتاری، یوبی سافت، بایننس، وارنر موزیک و گوچی از معدود شرکت‌های چندملیتی هستند که در متاورس زمین خریده‌اند. بنابراین چگونه می‌توان در متاورس املاک و مستغلات خرید؟ قیمت زمین متاورس چقدر است؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

Metaverse Land چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چگونه می‌توان زمین در متاورس خرید کرد و قیمت زمین متاورس چقدر است، اجازه دهید با تعریف و مفهوم اصلی متاورس آشنا شویم. زمین و مستغلات در متاورس همان تعریف کلاسیک را دارد که زمین در دنیای واقعی. هزاران توسعه‌دهنده به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ایجاد دنیای مجازی شگفت‌انگیز تلاش می‌کنند، از این رو ارزش زمین متاورس روزانه در حال افزایش است.

در حالی که املاک و مستغلات مبتنی بر بلاک چین در Metaverse فیزیکی نیستند؛ اما از حقوق مالکیت یکسان و احتمالاً قوی‌تری در مقایسه با دنیای واقعی برخوردار هستند. در ابتدایی‌ترین مفهوم، آن‌ها پیکسل هستند؛ اما چیزی فراتر از تصاویر دیجیتالی معمولی. زمین‌های متاورس مناطق قابل برنامه‌ریزی در پلتفرم‌های واقعیت مجازی هستند که در آن افراد می‌توانند معاشرت کنند، بازی کنند، NFT بفروشند، در جلسات شرکت کنند و در کنسرت‌های مجازی و انواع فعالیت‌های مجازی دیگر شرکت کنند.

برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس برای توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات برای سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از The Sandbox، Decentraland، Metahero، Horizon Worlds و Celebrity Atlas. برای درک بهتر دنیای متاورس یک بازی کامپیوتری یا یک فیلم سینمایی تخیلی را در نظر بگیرید که در آن شخصیت‌های درون بازی می‌توانند با استفاده از قدرت‌های ماورایی و انتخاب یک آواتار، از یک مکان به مکان دیگر تله پورت کنند و کارهای عجیب‌وغریبی انجام دهند که امکان انجام آن در دنیای واقعی وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌ها، ارزش متاورس تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳ تریلیون دلار خواهد رسید. با این دورنما، اکنون این سؤال خودنمایی می‌کند که چگونه در متاورس زمین بخریم؟ قیمت زمین متاورس چقدر است؟ قیمت زمین متاورس تا چه اندازه رشد خواهد کرد؟

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

خرید زمین در دنیای فیزیکی و مجازی تفاوت چندانی ندارد. برای خرید زمین متاورس مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. یک پلتفرم Metaverse را انتخاب کنید

قبل از تصمیم‌گیری باید گزینه‌های موجود را باهم مقایسه کنید. Decentraland، CryptoVoxels (که اکنون Voxels نامیده می‌شود)، Worldwide Webb، Treeverse، و The Sandbox محبوب‌ترین بازارها و پلتفرم‌های امروزی هستند. در ادامه بیشتر با این پلتفرم‌ها آشنا خواهیم شد.
 

۲. ارز دیجیتال بخرید

گام بعدی در خرید زمین متاورس، ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال و خریداری ارز دیجیتال است. به‌اندازه قیمت زمین متاورس باید ارز دیجیتال در کیف پول خود داشته باشید.
 

۳. یک قطعه زمین از سرزمین متاورس را انتخاب کنید

شما باید قطعه زمین متاورس را که می‌خواهید خریداری کنید، انتخاب کنید. وارد پلتفرم مورد نظر خود شوید و قطعاتی را جستجو کنید که مطابق با سلیقه، بودجه و سایر معیارهای شما هستند. در مرحله بعد، قیمت‌های هرکدام از زمین‌ها برای شما قابل مشاهده خواهند بود.
 

۴. خرید زمین مجازی خود را نهایی کنید

هنگامی که انتخاب انجام شد، باید کیف پول دیجیتال خود را با حساب پلتفرم انتخابی مرتبط (لینک) کنید. هنگامی که تراکنش را کامل می‌کنید، قطعه زمین به‌عنوان NFT در کیف پول لینک شده شما ذخیره می‌شود. در هر زمان، می‌توانید به NFT زمین خود دسترسی داشته باشید و آن را در برگه NFT مشاهده کنید.
 

آینده سرمایه‌گذاری در املاک متاورس چیست؟

بر اساس گزارش Cryptonews، سرمایه‌گذاری در یک قطعه زمین متاورس بسیار سودآورتر از داشتن اتریوم است. در حال حاضر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متاورس برای کسانی که علاقه‌مند به دستیابی به فرصت‌های پرخطر و البته پرسود هستند، عالی به‌نظر می‌رسند.

در آینده، افراد و مؤسسات هر دو سرمایه‌گذاری مبتنی بر متاورس و دنیای مجازی را به‌عنوان بخشی از سبک زندگی خود خواهند پذیرفت، دقیقاً همان اتفاقی با ظهور اینترنت و ظهور فضای مجازی رخ داد. فضای مجازی در سال‌های آینده یک ضرورت خواهد بود.


 
قیمت زمین در متاورس چقدر است؛ آموزش مشاهده قیمت‌ها

برترین متاورس‌هایی که باید درباره آن بدانید چیست؟

در حال حاضر برترین متاورس‌ها کدام‌ها هستند؟

۱. Sandbox

سندباکس یک بازی برای کسب درآمد مبتنی بر اتریوم است. علاوه بر این، Sandbox زنجیره بلوکی، DeFi و NFT را در یک متاورس سه‌بعدی ادغام می‌کند. شما می‌توانید دارایی‌های مجازی خود را با پول واقعی بفروشید. توکنی به نام Land نشان‌دهنده سرزمین‌های مجازی در بازی متاورس است. بازیکنان می‌توانند از این دنیای مجازی برای ایجاد و شخصی‌سازی بازی‌ها استفاده کنند. علاوه بر بلاک چین، The Sandbox از پتانسیل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌کند تا به مردم اجازه دهد با دنیای مجازی تعامل داشته باشند.

۲. دسنترالند

Decentraland یک پلتفرم دنیای مجازی مبتنی بر اتریوم یا متاورس متعلق به کاربر است که به کاربران اجازه می‌دهد در یک تجربه دیجیتال مشترک شرکت کنند. کاربران Decentraland می‌توانند ضمن کاوش، تعامل و بازی در این دنیای مجازی، املاک دیجیتالی را خریداری و بفروشند. این پلتفرم در طول زمان تکامل یافته است و شامل برنامه‌های تعاملی، پرداخت‌های درون دنیا و ارتباطات همتا به همتا برای کاربران می‌شود.
Decentraland شبیه بازی‌های ویدیویی واقعیت مجازی است؛ اما به دلیل مالکیت دارایی‌ها، فراگیرتر و واقعی‌تر است. همه چیز موجود در دنیای فیزیکی را می‌توان در اینجا یافت، از آسمان خراش‌های دیجیتال و سیستم‌های حمل‌ونقل سریع گرفته تا سالن‌های سینما و هتل‌ها.

۳. CryptoVoxels

Cryptovoxels یک متاورس مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. این دنیای مجازی از زیرساخت‌های واقعی مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها و زمین‌ها تشکیل شده است. کاربران می‌توانند زمین‌های خود را داشته باشند و در آن‌ها سازه‌هایی بسازند. قطعات زمین را می‌توان با استفاده از اتریوم خریداری کرد.

۴. Somnium Space

Somnium Space یک برنامه واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به شما امکان ایجاد، تجربه و تجارت جهان‌های دیجیتال و دارایی‌های NFT را می‌دهد. این متاورس با دیگر بازی‌های واقعیت مجازی چندنفره متفاوت است، زیرا همه بازیکنان در یک دنیا هستند نه در سرورهای فرعی جداگانه. ابزارهای سازنده و پویایی به کاربر این امکان را می‌دهد که در حین پرسه زدن در زمین‌های دیگر شرکت‌کنندگان، شهرک‌ها، شهرها و پروژه‌های بزرگ خود را طرح‌ریزی، بسازد و تجارت کند.

قیمت زمین متاورس؛ عوامل تعیین‌کننده

 
قیمت زمین در متاورس چقدر است؛ آموزش مشاهده قیمت‌ها

خرید یا فروش زمین در متاورس و قیمت زمین متاورس به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:
  • عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا نقش اساسی در قیمت زمین متاورس ایفا می‌کند. اگر تقاضا برای زمین زیاد و عرضه کم باشد، قیمت زمین بالا خواهد بود.
  • مکان: موقعیت مکانی یک عامل کلیدی در تعیین قیمت زمین متاورس است. زمین در یک منطقه مطلوب‌تر، همانند دنیای واقعی، گران‌تر خواهد بود.
  • کمبود عرضه زمین: مقدار زمین در دسترس در Metaverse محدود است. موضوعی که می‌تواند قیمت زمین متاورس را افزایش دهد.
  • لوکیشن: مطلوبیت زمین در متاورس نیز عاملی در قیمت‌گذاری و قیمت زمین متاورس است. زمین در یک منطقه مطلوب یا با ویژگی‌های خاص که آن را جذاب می‌کند گران‌تر خواهد بود.
  • توسعه: زمین‌هایی که در حال حاضر توسعه یافته‌اند و زیرساخت‌های لازم را دارند، قیمت‌های بالاتری نسبت به زمین‌های کمتر توسعه‌یافته دارند.
  • امکانات و جمعیت: هرچه افراد بیشتری در اطراف شما زمین بخرند، نشان از رشد و توسعه بیشتر منطقه شما دارد. دقیقاً همانند اتفاقی که در دنیای واقعی رخ می‌دهد.
با توجه به Meta Metric Solutions، مبلغ ۳.۴۶  ETH (تقریباً ۱۳.۲ هزار دلار) ارزان‌ترین قیمت زمین متاورس Decentraland برای فروش است، در حالی که ارزان‌ترین قیمت ثبت‌شده در دنیایSandbox ۳.۷  ETH (تقریباً ۱۴ هزار دلار) است. این اختلاف قیمت در متاورس‌های مختلف به‌دلیل فاکتورهای ذکرشده همانند امکانات، جمعیت، توسعه، لوکیشن و تعداد زمین‌های در دسترس در متاورس مدنظر است.

طبق گزارش Fortune، کوچک‌ترین تکه‌های زمین در Sandbox و Decentraland در حال حاضر با قیمتی در حدود ۳.۴ تا ۳.۷ ETH به فروش می‌رسند که معادل ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار دلار آمریکا است. کوچکترین گزینه‌ای که برای خرید املاک متاورس در اختیار دارید، خرید یک بلوک زمین ۱×۱ است که معادل با حدود ۱۶ متر مربع در Decentraland یا ۹۶ متر مربع در Sandbox است. کمترین قیمت برای یک قطعه زمین Metaverse در Crypto Voxels حدود ۱.۸۹۹ ETH است که برابر با ۵۳۳۵ دلار آمریکا خواهد بود.

 
قیمت زمین در متاورس چقدر است؛ آموزش مشاهده قیمت‌ها


در نهایت، ارزش ملک Metaverse بسته به جایی که شما انتخاب می‌کنید، می‌تواند با قیمت‌های مختلفی خرید و فروش شود. اگر می‌خواهید یک قطعه زمین در یکی از محیط‌های متاورس که محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است (مانند دسنترالند و سندباکس) داشته باشید، باید بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار دلار آمریکا را برای خرید آن درنظر بگیرید. این بودجه تقریباً ده برابر قیمتی است که این زمین‌ها در روزهای ابتدایی و شروع به کار متاورس، خریدوفروش شده‌اند!

تعداد قطعات زمینی که در هر متاورس وجود دارد، تأثیر مستقیمی بر قیمت زمین‌های آن متاورس دارد (قانون عرضه و تقاضا).
 

تعداد کلی زمین‌های موجود در هر متاورس به شرح زیر است:

  • Sandbox : ۱۶۶ هزار و ۴۶۴ قطعه
  • TCG World : ۱۰۰ هزار قطعه
  • Decentraland : ۹۰ هزار و ۶۰۱ قطعه
  • Axie Infinity: ۹۰ هزار و ۶۰۱ قطعه
  • Metroverse Mini Blocks: ۷۰ هزار قطعه
  • Otherside: ۵۵ هزار قطعه
  • Treeverse: ۲۰ هزار و ۲۶۲ قطعه
  • NFT Worlds: ۱۰ هزار قطعه
  • Arcade Land: ۱۰ هزار قطعه
  • Worldwide Webb: ۹ هزار و ۵۰۸ قطعه
  • TOP 10 TOTAL: ۶۲۲ هزار و ۴۳۶ قطعه زمین
برای چک کردن قیمت زمین متاورس می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را قیمت زمین متاورس، عوامل تأثیرگذار در قیمت زمین متاورس و مفهوم دنیای مجازی متاورس آشنا کنیم. اگر قصد خرید زمین در متاورس را دارید، نکات ذکرشده را که در تعیین قیمت زمین متاورس مؤثر است، در نظر گرفته و از وب‌سایت‌های ذکرشده قیمت زمین متاورس را چک کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.