بورسیه های تحصیلی کانادا: فرصتی برای تحقق آرزوهای تحصیلی

برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا، آزمون های زبان در نظر گرفته می‌ شود که شما باید نمرات قابل قبول را دریافت کنید
چهارشنبه، 31 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بورسیه های تحصیلی کانادا: فرصتی برای تحقق آرزوهای تحصیلی
کشور کانادا جزو بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل در جهان محسوب می شود که سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی در این کشور مشغول به تحصیل خواهند بود. در چند سال گذشته دانشجویان بین المللی، کانادا را به عنوان اولین گزینه در بین کشورهای مختلف جهان انتخاب می کنند.

دانشجویان برای این انتخاب خود دلیل زیادی دارند؛ زیرا سیستم آموزشی کانادا از سطح بسیار بالایی برخوردار است و جزو دانشگاه های دارای رتبه تک‌ رقمی محسوب می‌ شود. همچنین کیفیت زندگی در این کشور بالا بوده و امکان اشتغال بعد از تحصیل بسیار بالا خواهد بود.

تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلی در کشور کانادا را دارند، در ابتدا باید برای دریافت بورسیه این کشور اقدام کنند. دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی، قصد دارد در ادامه شما را با بورسیه تحصیلی در کشور کانادا بیشتر آشنا کند.

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

کشور کانادا بورسیه های تحصیلی متنوع را برای دانشجویان بین المللی در کشور خود در نظر گرفته است‌‌. بورسیه های این کشور با توجه به وضعیت مالی، شایستگی فرد و غیره در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. معمولا هر فردی با توجه به ویژگی هایی که دارد، یک بورسیه خاص در اختیار آن قرار می گیرد. انواع بورسیه های تحصیلی کانادا عبارت است از:

اسکالرشیپ:
بورسیه ای است که با توجه به شایستگی دانشجویان به آنها تعلق می گیرد. در بورسیه اسکالرشیپ، نمره زبان، معدل، کار پژوهشی و غیره به طور کامل بررسی می شود. فردی که قصد دریافت این بورسیه را دارد، باید حداقل شرایط را دارا باشد. بورسیه اسکالرشیپ توسط دانشگاه‌ ها، شرکت هایی که به صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند به دانشجویان داده خواهد شد.

گرنت و برسری:

این بورسیه معمولا با توجه به وضعیت مالی به هر یک از متقاضیان ادامه تحصیل در کشور کانادا تعلق می گیرد. در این بورسیه معمولا وضعیت مالی دانشجو و درآمد سالیانه او مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به آن، کمک‌ های مالی در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد. این نوع بورسیه معمولاً در ارتباط با وضعیت درسی متقاضی نخواهد بود.

استفاده از وام:

تمامی دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا مشغول تحصیل هستند، می‌ توانند برای دریافت وام دانشجویی اقدام کنند. دانشجویان بین‌ المللی می‌ توانند به تمامی بانک‌ های خصوصی که در کشور کانادا وجود دارد، مراجعه کرده و برای دریافت وام اقدام کنند تا بتوانند از بورسیه های تحصیلی کانادا بهره مند شود.

همکار تدریس و تحقیق: یکی دیگر از روش هایی که بیشتر دانشجویان با استفاده از آن می توانند بورسیه تحصیلی را در کشور کانادا به دست آورند، این است که به عنوان دستیار آموزشی یا تحقیقی اقدام کنند. دانشجویانی که مشغول به تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا هستند، برای اینکه کمک هزینه ها را دریافت کنند، باید با اساتید خود در ارتباط باشند تا آنها را در امر تدریس یاری دهند‌. همچنین متقاضیان دستیار پژوهشی قادر هستند که در انواع پژوهش های تحقیقی شرکت کنند تا بتوانند بورسیه تحصیلی خود را در کشور کانادا به دست آورند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

توجه داشته‌ باشید که دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به صورت رایگان برای مقطع دکترا و تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا امکان پذیر خواهد بود. هنگامی که شما قصد داشته باشید برای مقاطع دیگر بورسیه دریافت کنید، باید تلاش بیشتری داشته باشید.

چرا که برای این مقاطع شرایط ویژه در نظر گرفته می‌ شود. اما نباید نگران باشید چرا که دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی در این زمینه به طور کامل شما را راهنمایی می کند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا عبارت است از:

شرط معدل بالا:
معدل و ریز نمراتی که شما در مقطع تحصیلی قبلی خود داشته اید، برای دریافت بورسیه بسیار موثر خواهد بود. همچنین علاوه بر این، نوع رشته تحصیلی قبلی شما یکی از مواردی است که در ارتباط مستقیم با دریافت بورسیه قرار دارد.

توجه داشته باشید که در این زمینه معدل مناسب و پیشنهادی که در نظر گرفته شده است، معدل بالای ۱۶ است. این نمره برای دانشجویان احتمال دریافت بورسیه کامل را افزایش می دهد. اما توجه داشته باشید که شرایط معدل در تمامی دانشگاه‌ ها یکسان نیست و ممکن است شرایط ویژه‌ ای را برای معدل در نظر بگیرند.

شرط نمره زبان:
برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا، آزمون های زبان در نظر گرفته می‌ شود که شما باید نمرات قابل قبول را دریافت کنید تا بتوانید مهارت خود در زبان انگلیسی و فرانسوی را نشان دهید. چرا که این نمرات برای دریافت بورسیه شما بسیار موثر است. معمولا آزمون هایی همچون آیلتس، تافل، PTE، دولینگو و غیره برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود تا بتوانند مهارت خود در زبان های خارجی را نشان دهند. نمره قبولی در این آزمون ها به دانشگاه مقصد شما بستگی دارد. در حالت کلی می‌ توان گفت که نمره ۷ به بالا برای آزمون آیلتس مناسب خواهد بود.

شرط کارآموزی:

توجه داشته باشید که اکثر دانشگاه ها برای مقطع دکترا و تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به حالت قانونی از دانشجویان درخواست سابقه کار و کارآموزی دارند. در این زمینه دانشجویان باید مدرک سابقه کار یا دوره کارآموزی خود را که مربوط به رشته تحصیلی است، به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.

در صورتی که دانشجویان دارای سابقه کار و کارآموزی باشند، می توانند شانس خود برای دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش دهند.

تجارب تحقیقاتی و پژوهشی:

معمولاً دانشجویانی که در زمینه تحقیقات و پژوهش دارای تجربه بالایی هستند، می توانند در زمینه تحقیقات همچون علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی موفقیت بیشتری داشته باشند. معمولاً داشتن تجربه تحقیقاتی باعث می شود که شانس شما برای دریافت بورسیه از دانشگاه ها و موسسات آموزشی افزایش پیدا کند. دانشجویانی که در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد توانسته اند که مقاله را آماده و منتشر کنند، معمولا از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزشی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
 
بورسیه های تحصیلی کانادا: فرصتی برای تحقق آرزوهای تحصیلی
 

سخن پایانی

دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی در این مقاله شما را با شرایط و انواع بورسیه تحصیلی در کشور کانادا آشنا کرد. تمامی دانشجویان بین‌ المللی برای ادامه تحصیل و دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا، می توانند اقدامات خود را از طریق این مجموعه انجام دهند.

توجه داشته باشید که کشور کانادا جزو معتبرترین و بهترین کشورها برای ادامه تحصیل شما خواهد بود. شما از طریق رشته تحصیلی و نمرات خود می توانید برای دریافت بورسیه از این کشور اقدام نمایید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.