معرفي کتاب زيبايي هاي اخلاق

موضوع: نگرشي نو به اخلاق نظري شامل: تفاوت مؤمن و فاسق، ايمان و اهل ايمان، راه ظهور سلامت جسم و جان، حسنات اخلاقي، حسن خلق نيرومندترين وسيله نجات، کشتزار دنيا و دروگاه آخرت، آثار پرفايده حسن خلق، تعاليم اخلاقي پيام اسلام(ص)، توصيه هاي حق به حسنات اخلاقي، روش زندگي پاکان، زبان و چشم صالحان، آراستگي
يکشنبه، 18 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفي کتاب زيبايي هاي اخلاق

معرفي کتاب زيبايي هاي اخلاق
معرفي کتاب زيبايي هاي اخلاق


 






 
نام کتاب: زيباهاي اخلاق
تحقيق: محمد جواد صابريان
ناشر: دارالعرفان
تعداد مجلدات: 1تعداد صفحات: 447
موضوع: نگرشي نو به اخلاق نظري شامل: تفاوت مؤمن و فاسق، ايمان و اهل ايمان، راه ظهور سلامت جسم و جان، حسنات اخلاقي، حسن خلق نيرومندترين وسيله نجات، کشتزار دنيا و دروگاه آخرت، آثار پرفايده حسن خلق، تعاليم اخلاقي پيام اسلام(ص)، توصيه هاي حق به حسنات اخلاقي، روش زندگي پاکان، زبان و چشم صالحان، آراستگي اهل معني، اخلاق کليد خير دنيا و آخرت، نيکي با ديگران، حسنات اخلاقي عامل نجات انسان در دنيا و آخرت، راه بهشت و...
آنچه نياز واقعي بشر غير از تأمين مسائل مادي و يا به عبارتي مسائل ظاهري است، رسيدن به حيات معنوي و انساني و تأمين نيازهاي روحي و اخلاقي او است.
اخلاق، اساس فضيلت و ريشه ي حقايق است.
عصر امروز عصري است که انسان از نظر باطني به حضيض حيوانيت و شرارت کشيده شده است و نيازمند بازنگري در مسائل روحي و اخلاقي خود است.
اين نوشتار که بخشي از زيبايي هاي اخلاق را از منظر قرآن و روايات بازگو مي کند، محصول بيست و پنج سخنراني دانشمند محقق استاد حسين انصاريان دام عزّه که به صورت کتاب حاضر درآمد. اين اثر با توجه به اينکه برگرفته شده از قلم عالمانه ي ايشان مي باشد، در نوع خود اثري جامع و علمي در اين زمينه مي باشد.
اميد است براي اهل تحقيق دري براي ورود به مباحث اخلاقي، و براي اهل حال و عمل دستورالعملي براي آرسته شدن به زيبايي هاي اخلاق باشد.
منبع: قدر شماره: 23



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.