کالری فلفل دلمه ای چقدر است؟ + ارزش غذایی

فلفل دلمه ای که کاربرد های فراوان در سفره ایرانیان دارد و هم به صورت خام و هم به صورت پخته مورد استفاده قرار میگیرد فواید بسیاری برای بدن آدمی دارد. این فلفل انواع مختلف دارد ولی معروف ترین آن شامل فلفل دلمه ای زرد، نارنجی، قرمز و سبز می شود. امروز در این مطلب قصد داریم شما را با فواید، ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در فلفل دلمه ای آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
شنبه، 15 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری فلفل دلمه ای چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی فلفل دلمه ای در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 26 کیلوکالری
کربوهیدرات 6.11 گرم
پروتئین 0.92 گرم
چربی 0.20 گرم
آب 91.87 گرم
فیبر 1.20 گرم
قند 3.19 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در فلفل دلمه ای در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 23.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.50 میلی گرم
ویتامین K 9.80 میکروگرم
ویتامین C 74.40 میلی گرم
تیامین (B1) 0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.03 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.48 میلی گرم
کولین (B4) 7.40میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.08 میلی گرم
ویتامین B6 0.23 میلی گرم
فولات (B9) 16.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در فلفل دلمه ای در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 9.00 میلی گرم
آهن 0.46 میلی گرم
منیزیم 10.00 میلی گرم
فسفر 18.00 میلی گرم
پتاسیم 166.00 میلی گرم
سدیم 238.00 میلی گرم
روی 0.12 میلی گرم
مس 0.07 میلی گرم
منگنز 0.12 میلی گرم
سلنیم 0.30 میکروگرم
 

فلفل دلمه ای برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
افزایش رشد مو
یکی از فواید فلفل دلمه ای قرمز افزایش رشد مو به صورت طبیعی است. اگر شما هم از مشکل ریزش مو رنج می برید حتما از فلفل دلمه ای قرمز در برنامه غذایی خود غافل نشوید چرا که این فلفل با تحریک گردش خون موجب درمان ریزش مو میشود. فلفل دلمه ای به خاطر داشتن کپسایسین فراوان تاثیر زیادی  در افزایش جریان خون دارد که همین امر موجب رشد و محافظت از فولیکول های مو از اثرات دی هیدرو تستسترون بسیار ضروری است.
 
برای تقویت فولیکول مو
انواع فلفل دلمه ای ها غنی از ویتامین C هستند و به همین دلیل جزو منابع طبیعی برای بالا بردن رشد مو و تقویت آنها به شمار می آیند. یکی از فواید  ویتامین C در بدن این است که سبب جذب آهن در بدن می شود. ویتامین C با این فایده موجب دریافت آهن کافی در سلول های خونی قرمز میشود که برای حمل اکسیژن به فولیکول های مو موثر می باشد. افزون بر این یک فایده دیگر  ویتامین C برای رشد مو این است که این ویتامین سبب بالا رفتن ساخت کلاژن میگردد. کلاژن برای تقویت و شادابی مو بسیار مهم و ضروری می باشد.
 
مبارزه با آسیب اکسیداتیو
همان طور که در بالا اشاره کردیم فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد غنی لز ویتامین C هستند. یکی از وظایف ویتامین C  افزایش تولید کلاژن  می باشد. خواص کلاژن شامل سفت شدن و محکم شدن پوست، محافظت از سلول ها در مقابل آسیب بیشتر و افزایش توانایی پوست در مقابل مبارزه با آسیب اکسیداتیو میشود.
 
درمان زونا و قارچ پا
فلفل دلمه ای دارای خاصیت های ضد قارچی و ضد باکتریایی می باشد. فلفل دلمه ای می تواند نقش بسزایی در درمان  عفونت هایی همانند زونا و قارچ پا را داشته باشد. البته استفاده از فلفل دلمه ای به تنهایی میسر نمی باشد بلکه باید در کنار دیگر داروها مورد استفاده قرار گیرد.
 
برای کاهش علائم سالمندی
فلفل دلمه دارای مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در جوان سازی پوست بسیار ضروری و مهم هستند. شما میتوانید با استفاده از عصاره فلفل دلمه ای پوست  خود را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنید و از این طریق موجب جوان و سالم ماندن پوست خود شوید.
 
برای پاک سازی پوست
اگر قصد دارید پوست خود را پاک سازی کنید تا نفسی تازه به آن ببخشید حتما مخلوط فلفل دلمه و هویج را فراموش نکنید که از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد.اما قبل از انجام این کار حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.
 
مفید برای چشم ها
همان طور که در قسمت بالا اشاره کرده ایم فلفل دلمه ای حاوی مقادیر بسیار زیاد ویتامین A میباشد، این ویتامین برای سلامت چشم ها بسیار مفید و ضروری است. یکی از خواص فلفل دلمه ای قرمز افزایش بینایی به خصوص بینایی در شب، می باشد.فلفل دلمه ای ها یک منبع غذایی طبیعی از کاروتنوئید ها به نام لووتین هستند.لووتین ها موجب کاهش خطر انحطاط چشم ها میشوند. انحطاط بینایی جزو شایع ترین دلایل در از دست دادن بینایی می باشد. افزون بر این  فلفل دلمه ای به خاطر داشتن سطح بالای بتاکاروتن و ویتامین C میتواند از چشم ها محافظت  کند.
 
کالری زیادی می سوزاند
فلفل دلمه ای قرمز سبب بالا رفتن  گرما در بدن می گردد و همین امر سبب افزایش متابولیک بدن میشود. فلفل دلمه ای به خاطر وجود کپسایسین طبعی گرم دارد. فلفل دلمه ای به خاطر وجود کپسایسین از طریق یک عمل ملایم موجب افزایش متابولیسم در بدن میشود بدون اینکه سبب گردد ضربان قلب و فشار خون افزایش یابند. همین امر سبب میشود فلفل دلمه ای تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد.
 
مبارزه با سرطان
فلفل دلمه ای به خاطر داشتن مقادیر بالای مواد مغذی و ضد التهاب نقش بسزایی برای مقابله با سرطان دارد. از دلایل بروز بیماری سرطان میتوان به وجود التهاب شدید و استرس مزمن اشاره کرد. شما میتوانید با استفاده منظم از  فیتو نوترینت که حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، مانع از بروز این عوامل در بدن گردید و مانع از سرطان شوید. هم چنین فلفل دلمه ای نیز دارای ترکیبات سولفور می باشد. آنزیم هایی که در فلفل دلمه ای وجود دارند به پیشگیری از سرطان معده و سرطان پروستات کمک زیادی می کنند. به علاوه فلفل دلمه ای که در پیشگیری از سرطان پروستات، مثانه و رحم و سرطان لوزالمعده هم نقش بسزایی دارد.
 
فواید قلبی و عروقی فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای های قرمز دارای مقادیر بالایی از  لیکوپن ها هستند؛ به همین خاطر آنها برای قلب بسیار مفید هستند. فلفل دلمه ای سبز یک منبع تغذیه ای عالی می باشد که حاوی مقادیر بالای فیبر است. بالا رفتن سطح هوموسیستئین می تواند منجر به ریسک بالاتری از بیماری های قلبی گردد. فلفل دلمه ای حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که به کاهش سطح هوموسیستئین کمک شایانی می کند. هم چنین، آنتی اکسیدان های قوی مثل ویتامین A و C در این سبزیجات موجب نابودی رادیکال های آزاد در بدن می‌شوند. به علاوه فلفل دلمه ای دارای پتاسیم بسیار که به صورت تقریبی حدود 162 میلی گرم است، برای بهبود عملکرد فشار خون و قلب بسیار حائز اهمیت است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.