6 نکته درباره روتختي

در کنار انتخاب يک تخت خواب راحت، انتخاب ملافه و روتختي مناسب نيز در بهداشت و آرامش خوابتان تاثيري غيرقابل‌انکار دارد. روتختي زيبا اگرچه در زيبايي دکور اتاق خوابتان نقش به سزايي دارد، ولي هنگام خريد نبايد فقط به اين نکته توجه کنيد. کيفيت و مقاومت روتختي نکته‌ مهمي است که حتما بايد به آن توجه کرد. انتخاب ملافه نرم و مناسب به
پنجشنبه، 29 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 نکته درباره روتختي

6 نکته درباره روتختي
6 نکته درباره روتختي


 

نويسنده:مهرنوش پاک‌اندام




 
در کنار انتخاب يک تخت خواب راحت، انتخاب ملافه و روتختي مناسب نيز در بهداشت و آرامش خوابتان تاثيري غيرقابل‌انکار دارد. روتختي زيبا اگرچه در زيبايي دکور اتاق خوابتان نقش به سزايي دارد، ولي هنگام خريد نبايد فقط به اين نکته توجه کنيد. کيفيت و مقاومت روتختي نکته‌ مهمي است که حتما بايد به آن توجه کرد. انتخاب ملافه نرم و مناسب به راحتي و آرامشتان کمک مي‌کند.
هنگام خريد روتختي و ملافه از سايز تشک‌هايتان به طور کامل آگاهي داشته باشيد. گاهي پيش مي‌آيد که تشک‌ها دراندازه‌هاي استاندارد نيستند (مانند تشک‌هايي که براي تخت‌هاي سفارش داده‌ شده‌ مي‌سازند.) بهتر است اندازه‌هاي تشک را خودتان با متر در بياوريد و روتختي را بر حسب اندازه‌هاي تشک سفارش دهيد.
تعداد تارهاي موجود در هر سانتي‌متر‌مربع، نمايانگر نوع و کيفيت پارچه‌ ملافه و روتختي است. معمولا روتختي‌هايي که تعداد تار و پودهايشان در هر سانتي‌مترمربع زياد است(بيش از 250 عدد تار در هر سانتي‌متر مربع ) نرم‌تر، لطيف‌تر و با دوام‌ترند. روتختي‌هايي که کمتر از200 تار در هر سانتي‌مترمربع دارند براي استفاده روزمره چندان مناسب نيستند چرا که دوام زيادي ندارند.
اين روزها استفاده از روتختي‌هاي کتان خيلي رايج شده. استفاده از روتختي‌هاي کتاني که يک در ميان با تارهاي فلانل ادغام شده معمولا با سليقه ما ايراني‌ها بيشتر جور در مي‌آيد؛ ‌ضمن اين‌که اين پارچه‌ها نرم‌تر هم هستند.

6 نکته درباره روتختي

براي تزيين تخت خوابتان توصيه مي‌شود بهترين روتختي (و ترجيحا از نوع مرغوب) را انتخاب کنيد چرا که سهم عمده‌اي از زيبايي اتاق خواب به رنگ و نوع روتختي بستگي دارد.مثلا ابريشم و ساتن به دليل نرم بودن و براق بودنشان زيبايي خيره‌کننده‌اي دارند و علاوه بر مجلل بودنشان بسيار نرم و راحت هم هستند.
روتختي‌اي را انتخاب کنيد که از لحاظ رنگ و نما با کل اتاق خوابتان هماهنگي داشته‌باشد يا اين‌که به اتاق خواب‌تان رنگ، حجم و عمق بدهد. اگر عادت داريد که در هر يک از فصول سال، نماي اتاقتان را با رو تختي تغيير بدهيد، بهتر است بدانيد که در فصول سرد (زمستان و پاييز) استفاده از رنگ‌هاي تيره (مانند زرشکي و سورمه‌اي) مناسب‌تر است و در فصول گرم سال (تابستان و بهار) استفاده از رنگ‌هاي روشن و کمرنگ مناسب‌تر است.
منبع:http://salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما