راهکارهایی کاربردی برای نظافت زیر یخچال

معمولاً زیر یخچال مکانی است که به سادگی نادیده گرفته می‌شود، اما نظافت آن بسیار مهم است. با تجمع خاک و گرد و غبار در این بخش، بوی نامطبوعی در محیط ایجاد می‌شود و همچنین باعث جذب حشرات و حشرات کوچک می‌شود. بنابراین، نظافت زیر یخچال بسیار مهم است و به عنوان یک قسمت از نظافت منزل باید به آن توجه شود.
دوشنبه، 25 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی کاربردی برای نظافت زیر یخچال
در این مقاله، راهکارهایی برای نظافت زیر یخچال ارائه می‌شود ، با راسخون همراه باشید.
 

راهکارهایی برای نظافت زیر یخچال

گام اول:

مسیر دسترسی به زیر یخچال را باز کنید
برای تمیز کردن زیر یخچال نیاز داریم فرش یا هر وسیله‌ای که جلوی راه را گرفته جابه‌جا و فضای مناسبی را برای دسترسی ایجاد کنیم.
 

گام دوم برای یخچال:

پاخور یخچال را جدا کنید
پایین همه‌ی یخچال‌ها یک قسمت پلاستیکی یا اصطلاحاً پاخور قرار دارد. معمولاً اکثر این پاخورها گیره‌دار هستند و با کمی تکان دادن و به جلو کشیدن از یخچال جدا می‌شوند؛ اما پیش از اینکه متوسل به خشونت شوید، بررسی کنید که با بست یا پیچی به یخچال متصل نباشند. 

حواستان باشد که این قسمت یخچال به چیزی گیر نکرده باشد تا تلاش شما برای جدا کردن موجب شکستن آن شود.
برای جدا کردن پاخورهای گیره‌دار در یخچال را کامل باز کنید. دو طرف پاخور را بگیرید و آرام و با کمی تکان، آن را به سمت بیرون بکشید تا از یخچال جدا شود.
 

گام سوم:

به کمک پارچه و دسته طی، ابزار کارتان را بسازید.
قطعاً برای خارج کردن کثیفی‌های زیر یخچال نیاز به یک وسیله بلند و کاربردی دارید. اگر یک طی بلند یا وسیله مناسب این کار را ندارید، یک میله یا چوب با ارتفاع مناسب را پیدا کنید. 
یک دستمال کهنه یا حوله قدیمی را دور طی بپیچید و با یک کش پلاستیکی آن را محکم کنید. 

برای این کار می‌توانید از مگس‌کش‌های پلاستیکی هم استفاده کنید.
به آرامی آن را زیر یخچال یا گاز ببرید و آشغال‌ها و وسایل را به سمت بیرون هدایت کنید. احتمالاً در این بین یکی دو وسیله گم شده‌تان را هم کشف می‌کنید! 

تا عمقی که به آن دسترسی دارید این کار را ادامه دهید و تمامی گلوله‌های گردوخاک را بیرون بکشید. 
پس از بیرون کشیدن کثیفی انباشته شده زیر یخچال یا گاز، می‌توانید به راحتی با یک جاروی دستی یا برقی آن‌ها را تمیز کنید.
 

گام چهارم:

برای تمیزی بیشتر به جارو برقی نیاز دارید.
بعد از اینکه همه وسایل و کثیفی‌های درشت را بیرون کشیدید، نوبت به تمیز کردن گردوخاک‌های جزیی است. با سریِ گوشه‌گیر جاروبرقی تمامی گرد و خاک‌های باقی‌مانده را جارو کنید.
هشدار: قبل از استفاده از جاروبرقی حتماً مطمئن شوید در فضای مدنظرتان مایع یا رطوبت از دیدتان پنهان نشده باشد.
 

گام پنجم:

با حوله مرطوب سطح زمین را برق بیندازید.
بعد از تمیز کردن گردوخاک اگر به نظرتان همچنان زمین کمی چسبنده یا کثیف است، می‌توانید دوباره از میله یا چوبی که برای بیرون آوردن آشغال‌ها از آن استفاده کرده بودید، کمک بگیرید.

یک حوله یا دستمال قدیمی را دور آن بپیچید، با یک کش پلاستیکی آن را محکم کنید؛ البته این بار باید با کمی آب و شوینده، ابزار کارتان را مرطوب کنید. 
با کمک آن زیر یخچال را تمیز کنید تا سطح به طور کامل تمیز شود و بوی بد احتمالی هم از بین برود.
 

گام ششم:

تمیز کردن پاخور را از قلم نیندازید.
قبل از اینکه پاخور را مجدد سر جایش قرار دهید، آن را تمیز کنید. 
می‌توانید سطح آن را با دستمالی مرطوب گردگیری کنید. برای گوشه و کناره‌ها هم از یک مسواک قدیمی استفاده کنید و حسابی گردوغبارهای گیر کرده در گوشه‌ها و لبه‌هایش را تمیز کنید.
اگر قصد دارید یک تمیزکاری حسابی انجام دهید می‌توانید آن را داخل حمام بشویید و با کمک شوینده‌ها و فشار آب تمامی لکه‌ها و چربی‌های آن را تمیز کنید.
 

نکاتی برای تمیز کردن یخچال

هر چند وقت یک‌بار یخچال را برای تمیزکاری اساسی جابه‌جا کنید
هر چند با استفاده از روش‌های گفته شده می‌توانید تا حد خوبی زیر یخچال را بدون جابه‌جایی تمیز کنید، اما سعی کنید حداقل سالی یکبار و برای خانه‌تکانی آن‌ها را از جایشان بیرون بیاورید و کامل زیرشان را تمیز کنید تا تمامی کثیفی‌های جامانده از بین بروند. 

برای انجام این کار حتماً یخچال را از برق بکشید و برای جابه‌جا کردن یخچال از دیگر اعضای خانواده کمک بگیرید.
یخچال و گاز وسایلی هستند که به‌صورت مستقیم با مواد خوراکی ارتباط دارند؛ بنابراین تمیز کردن سطوح اطرافشان جدای از تمیزی و زیبایی، به رعایت بهداشت مواد غذایی هم کمک می‌کند.
گردگیرهای مسطح میکروفیبرراه‌حلی برای تمیز کردن زیر یخچال

این گردگیر مسطح با یک قطب قابل گسترش دارای سر نازک و انعطاف پذیر است. سر نازک به راحتی زیر بسیاری از وسایل مختلف می لغزد و چون می تواند خم شود، می توانید آن را در بهترین زاویه برای بیرون آوردن خرده ها و کثیفی های دیگر مانور دهید. 

همچنین، میکروفیبر یک ماده عالی برای تمیز کردن است. الیاف ریز آن سطح بیشتری را برای چسبیدن کثیف ایجاد می کند و پارچه فوق العاده جاذب است. دارای بار مثبت است، بنابراین گرد و غبار و ذرات با بار منفی را جذب می کند و به شما این امکان را می دهد که زباله های بیشتری را از زیر دستگاه خود خارج کنید. پس از اتمام کار تمیز کردن، به سادگی پوشش میکروفیبر را بردارید و آن را در ماشین لباسشویی بیندازید تا تمیز شود.
 

ودر پایان

نظافت زیر یخچال بسیار مهم است و باعث جلوگیری از تولید بو و حشرات می‌شود. با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله ارائه شد، می‌توانید به راحتی زیر یخچال را پاک کنید و از تمیزی و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، بهتر است به صورت دوره‌ای و مرتب این کار را انجام داده تا از تجمع خاک و گرد و غبار در زیر یخچال جلوگیری شود.
 

منابع

https://khooger.co
https://chatgpt.com
https://www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.