بهترین روش شستن کیف و کفش سفید

کیف و کفش‌های سفید، بازار پوشاک را به خود اختصاص داده‌اند. این کیف و کفش‌ها باعث ظاهر شیک و مدرن شما می‌شوند، اما در عین حال نگهداری و شستشوی آن‌ها نیز چالش برانگیز است. در این مقاله به بهترین روش برای شستن کیف و کفش‌های سفید به صورت جداگانه  پرداخته شده است.
جمعه، 13 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
بهترین روش شستن کیف و کفش سفید
تفاوتی نمی‌کند که کفش سفید شما از چه متریالی ساخته شده باشد، به‌هرحال یک توصیه مهم برای هر نوع کفش سفیدی وجود دارد. توصیه این است که به‌هیچ‌وجه از دستمال‌کاغذی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده نکنید، حتی اگر کفش شما از جنس چرم باشد.
 

5 روش تمیز کردن کفش سفید، بدون دردسر

1- تمیز کردن کفش سفید با آب و صابون

خب اولین و ساده‌ترین روشی که می‌توانید برای تمیز کردن کفش سفید از آن استفاده کنید، کمی آب و صابون است. البته این روش گزینه ایده آلی برای تمیز کردن کتانی‌های سفیدرنگ است. برای این کار ابتدا کفش را با کمی آب ولرم مروب کنید. بعدازآن نوبت به پاک کردن و برداشتن آلودگی‌های درشت مانند گل‌ولای می‌رسد.

حالا می‌توانید از یک ابزار تمیزکننده ساده مانند مسواک نرم و قدیمی خودتان استفاده کنید. مسواک را در محلولی از آب و صابون بزنید و به آرامی روی کفش بکشید. باوجوداینکه جنس کفش کتانی واقعا محکم است، اما پیشنهاد می‌کنم به آرامی با آن برخورد کنید. ممکن است کشیدن بیش از حد مسواک روی کفش باعث ایجاد خراش و آسیب به آن بشود.
 

2- تمیز کردن کفش سفید با جوش شیرین و سرکه

روش موثر و سریع دیگری که برای تمیز کردن کفش سفید کاربرد دارد، استفاده از سرکه سفید، جوش شیرین و کمی آب است. برای این کار ابتدا باید تمام مواد را در اندازه مشخص باهم ترکیب کنید. شما برای این ترکیب به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک فنجان آب گرم نیاز دارید.

حالا برای شروع شستشو اجازه بدهید این مواد کمی باهم حل شوند و معجزه آسان تمیز کردن کفش سفید را برای شما به نمایش بگذارند. در عین حال قبل از شروع به تمیز کردن کفش سفید باید تمام آلودگی‌های بزرگ و برجسته روی آن را از بین ببرید و بعد به سراغ جزئیات بروید.

حالا یک دستمال سفید نخی را به مواد آغشته کنید و به آرامی روی کفش سفید خود بکشید. به یاد داشته باشید که این محلول به دلیل وجود جوش شیرین، به سرعت خشک می‌شود. به همین دلیل بعد از اتمام شستشو باقیمانده مواد را پاک کنید و اجازه بدهید تا کفش در هوای آزاد خشک شود.
 

3- تمیز کردن کفش سفید جیر

حقیقت این است که کفش‌های جیر در کنار زیبایی خاص خود، کمی سخت تمیز می‌شوند. شما با یک کفش پارچه‌ای روبرو هستید که نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در صورتی برخورد اشتباه، احتمالا با شما قهر خواهد کرد و زیبایی آن را برای همیشه از دست می‌دهید!

بنابراین اگر دوست دارید کفش ظریف جیری همیشه دوست شما باقی بماند، توصیه می‌کنم که برای تمیز کردن آن حتما با آرامش پیش بروید. اولین چیزی که مهم است اینکه به‌هیچ‌وجه از برس، فرچه و مسواک برای از بین بردن آلودگی‌های روی آن استفاده نکنید. در دست داشتن یک دستمال سفید نخی و نرم بهترین گزینه است.

در عین حال به یاد داشته باشید که کفش جیر زودتر از سایر کفش‌ها لکه می‌شود. به همین دلیل تمیز کردن کفش سفید از متریال جیر کمی سخت‌تر است. برای این کار فقط کمی سرکه سفید و آب به کار ببرید. ابتدا کفش‌ها را با کمی آب گرم مرطوب کنید.
 

4- تمیز کردن کفش سفید با ماشین لباسشویی!

بله شما می‌توانید برای تمیز کردن کفش سفید که از متریال نخی، کتان و جیر ساخته شده، از ماشین لباسشویی هم استفاده کنید. البته برای این کار باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید. اول اینکه نباید کفش را با سایر لباس‌ها در ماشین بیاندازید. 

بهتر است کفش را در یک کیسه نخی یا توری قرار دهید. علاوه بر آن، حتما از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و ماشین لباسشویی را روی چرخه آرام تنظیم کنید. علاوه بر آن شستشو را روی آب سرد تنظیم کنید تا آسیبی به کفش نزند. درنهایت اینکه بعد از اتمام شستشو از خشک‌کن ماشین استفاده نکنید و اجازه بدهید تا کفش در محیط و هوای آزاد خشک شود.
 

5- تمیز کردن کفش سفید با محلول سفیدکننده

روش دیگری که تمیز کردن کفش سفید را به سرعت پیش می‌برد، ترکیب یک پیمانه مواد سفیدکننده با چهار پیمانه آب است. حالا باید همان مسواک قدیمی خودتان را به این محلول آغشته کنید و روی آلودگی‌های روی کفش بکشید. فراموش نکنید که قبل از این کار ابتدا کفش را کاملا با آب مرطوب کنید تا مواد سفیدکننده را بهتر دریافت کند.

به آرامی تمام قسمت‌های لکه شده را با محلول و مسواک تمیز کنی و از مالش، فشار و برش زدن بیش از حد خودداری کنید. بعدازآن هم با آب ولرم کفش را بشویید و اجازه بدهید تا در هوای آزاد خشک شود.

بهترین روش شستن کیف و کفش سفید
 

بهترین روش شستن کیف سفید

کیف‌ چرمی سفید جزو وسایل لوکسی است که با بسیاری از لباس‌ها هماهنگ بوده، به آن‌ها می‌آید. در عین حال تمیز نگه داشتن آن‌ها زحمت خاص خود را دارد.

هر قدر هم که در نگه‌داری از کیف سفید خود سعی کنید، با این حال گرد و غبار به صورت لکه روی آن می‌نشیند. اما روش‌های مختلفی برای تمیز کردن این لکه‌ها از روی کیف چرم وجود دارد در ادامه به بررسی این روش می پردازیم پس با ما همراه باشید.
 

روش شستن کیف سفید

1 - کیف خود را خالی کنید.
2 - مقداری آب مقطر داخل یک کاسه بزرگ بریزید و چند قطره صابون مایع به آن اضافه کنید. مایع را هم زده تا کمی کف کند. اسفنج را داخل آب فرو ببرید سپس خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. کیف را با آن تمیز کنید. در تمیز کردن کف، گوشه‌ها و درزها و جاهایی که زود کثیف می‌شوند، بیش‌تر دقت کنید.

3 - لکه‌های خودکار را با یک پنبه آغشته به الکل سفید به آرامی و با دقت پاک و این قسمت را با دور آهسته سشوار خشک کنید.
4 - مخلوط آب‌ اکسیژنه و بوراکس را با استفاده از گوش پاک‌کن روی لکه‌های سیاه بمالید. پنج دقیقه صبر کنید و با استفاده از یک پارچه یا اسفنج تمیز آن را پاک کنید.

5 - مقداری آرد ذرت روی کیف بپاشید، روی آن را بمالید تا لکه‌های چربی پاک شود. بعد از 10 دقیقه، با مسواک آن را تمیز کنید.

همان طور که گفتیم کیف چرم سفید یک وسیله لوکس است که موردپسند بسیاری از افراد می باشد. برای تمیز کردن آن از هر ماده ای استفاده نکنید. توصیه می شود قبل از به کار بردن هر گونه ماده پاک کننده و نگهدارنده چرم، ابتدا آن را در قسمت هایی از کیف چرم که در معرض دید نیستند، امتحان نمایید. با این کار مطمئن می شوید که این مواد به کیف چرم شما آسیبی وارد نمی کنند.

بهترین روش شستن کیف و کفش سفید
 

ودر پایان

در این مقاله به بهترین روش برای شستن کیف و کفش‌های سفید پرداختیم. با توجه به اینکه کیف و کفش‌های سفید، به دلیل ظاهر شیک و مدرنی که دارند، بسیار محبوب هستند، نگهداری و شستشوی آن‌ها نیز چالش برانگیز است. 

با این حال، با رعایت نکات مهمی که در این مقاله بیان شد، می‌توانید کیف و کفش‌های سفید خود را به درستی شسته و به ماندگاری آن‌ها افزود.
 

منابع

https://rochi.ir
https://www.beh-zone.ir
https://chatgpt.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.