چطور موبایل خود را بدون قطع شدن اینترنت از دسترس خارج کنیم

اگر برای یک مرخصی یا سفر هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی کردید قطعا دوست دارید تمام طول سفر را به استراحت و تفریح بپردازید تا برای ماه‌های آینده انرژی بیشتری برای انجام کارهایتان را کسب کنید. قطعا پاسخ دادن به تماس‌های مکرر و غیرضروری آرامش را از شما سلب می‌کند زیرا شما به جای اینکه استراحت کنید مجبور به پاسخ دادن به تماس‌های غیرضروری هستید. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های کاربردی برای خارج کردن گوشی از دسترس را به شما آموزش دهیم.
يکشنبه، 5 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
چطور موبایل خود را بدون قطع شدن اینترنت از دسترس خارج کنیم

چطور گوشی را از دسترس خارج کنیم ولی از اینترنت استفاده کنیم؟

برای اینکه تلفن خود را فقط از دسترس خارج کنید راه های زیادی وجود دارد. از جمله می توان به فعال کردن حالت هواپیما، خارج کردن سیم کارت از تلفن، بلاک کردن مخاطب، نصب برنامه های مخصوص و انجام تنظیمات لازم، دایورت به خط قدیمی که منقضی شده اشاره نمود. اما برای اینکه بتوانید حین در دسترس نبودن از اینترنت از هم استفاده کنید چند ترفند اصلی وجود دارد که عبارتند از:

۱- نحوه استفاده از داده تلفن همراه با فعال بودن حالت هواپیما

به یاد داشته باشید که اگر تلفن را فقط روی حالت هواپیما بگذارید میتوانید از طریق WiFi به اینترنت متصل شوید اما برای دسترسی به دیتای همراه بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: ابتدا داده ی تلفن همراه را فعال کنید و بلافاصله گزینه airplane mode را روشن کنید.
مرحله ۲: کد *#*#4636#*#* را شماره گیری کنید.
مرحله ۳: با وارد کردن کد بالا، یک منوی مخفی مربوط به داده ها و اطلاعات تلفن همراه شما باز می شود.
مرحله ۴: گزینه ی Phone Information را انتخاب کنید. سپس Mobile Radio Tower را از فعال کنید.
مرحله ۵: با این کار داده تلفن همراه شما در حالت هواپیما فعال می شود. اکنون به اینترنت دسترسی دارید. ( توجه داشته باشید که علامت دیتا غیر فعال می ماند اما به اینترنت متصل هستید)

با انجام دادن مراحل بالا داده تلفن شما فعال می شود در حالی که تماس ها مسدود هستند و هیچ تماسی دریافت نخواهید کرد. پس از اتمام کار، نیازی به غیر فعال کردن این ویژگی نیست. فقط حالت هواپیما را غیر فعال کنید تا تماس ها را مانند قبل پاسخ دهید.
 

۲- کد دستوری از دسترس خارج شدن همراه اول و ایرانسل

برای اینکه خط ایرانسل یا همراه اول خود را از دسترس خارج کنید کد دستوری #0000000(ابتدای شماره )*21* را شماره گیری نمایید.
مانند: #09120000000*21*

پیام هدایت تماس با موفقیت انجام شد نمایش داده می شود. با فعال شدن این قابلیت هنگامی که شخصی با شما تماس میگیرد پیام در دسترس نبودن یا خاموش بودن تلفن شما توسط اپراتور گفته می شود.

برای اینکه گوشی را به حالت عادی برگردانید بایستی کد #21# را شماره گیری کنید تا سرویس غیر فعال شود.
 

۳- حالت DND (مزاحم نشوید)

حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb از زمان انتشار اندروید در سال 2015 در دسترس بوده است. این ویژگی برای افرادی که در تمام طول روز یا در زمان مشخصی کار میکنند بسیار کاربردی است. مطمئنا نمی خواهید صدای زنگ تلفن خود را در طول یک جلسه مهم بشنوید. با فعال کردن DND، می‌توانید قوانین و زمان‌بندی‌های مختلفی را برای گوشی خود تنظیم کنید تا اعلان‌ها را برای مخاطبین خاص، زمان های خاص و … بی‌صدا کنید.

تنظیمات DND به حدی اصلاح شده است که حتی می توانید برای برنامه های مختلف و سناریوهای مختلف استثنا قائل شوید. DND بهترین راه برای رسیدن به آرامش و سکوت در هر زمان که به آن نیاز داشتید است.

برای فعال کردن یا غیر فعال کردن ویژگی «مزاحم نشوید»، انگشتتان را از بالای صفحه به پایین بکشید. سپس روی Do Not Disturb یا DND کلیک کنید. با فعال کردن این گزینه کلیه تماس ها بی صدا می شوند. اگر میخواهید شخصی سازی کنید و شماره ی یکسری مخاطبین خاص را بی صدا کنید روی گزینه DND انگشت خود را نگه دارید تا وارد تنظیمات بیشتر شوید. در بخش های مربوطه تنظیمات دلخواهتان را اعمال کنید. به عنوان مثال در قسمت allow incoming calls می توانید مشخص کنید که چه تماس چه افرادی در حالت DND قرار گیرد و بی صدا شود.
 

4- خارج‌کردن گوشی از دسترس با دایورت از طریق کد دستوری

برای دایورت سیم کارت ایرانسل یا همراه اول خود به یک خط مشکل دار، باید کد:
 # شماره موردنظر *21* را شماره‌گیری کنید. شماره موردنظر شما می‌تواند یک سیم کارت منقضی شده، خراب، مسدود یا حتی یک شماره تلفن ثابت غیرفعال باشد.
اگر این کد به هر دلیلی روی گوشی شما جواب نداد، می‌توانید از طریق تنظیمات اقدام کنید. روش انجام این کار بسته به اندروید یا آیفون بودن گوشی شما متفاوت است که در ادامه به بررسی هر دو خواهیم پرداخت.

برای دایورت کردن شماره در گوشی اندروید روی یک خط مشکل دار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
• منوی شماره‌گیر گوشی خود را باز کنید.
• وارد Setting شوید.
• گزینۀ Call Forwarding را انتخاب کنید.
• روی گزینۀ Voice Calls  ضربه بزنید.
• حالا Always Forward را انتخاب کنید تا همه تماس‌ها در هر حالتی به خط دیگری منتقل شوند.
• در این مرحله نیاز است که شماره موردنظر را برای دایورت‌شدن انتخاب کنید.
• در نهایت روی Turn On یا OK ضربه بزنید.
• بعد از انتقال تماس‌ها، آیکونی در نوار بالای صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.
• برای خارج‌شدن از حالت دایورت باید این اعلان را لمس کرده و سپس Turn Off را انتخاب کنید.
 

5- باتری گوشی همراه را جدا کنید تا از دسترس خارج شود

یک روش عالی برای این کار خارج کردن باتری گوشی همراه می‌باشد. برای انجام این کار بدون خاموش کردن موبایل همراه، باتری آن را از گوشی خود جدا کنید. گوشی موبایل پس از برداشتن باتری، به طور خودکار خاموش خواهد شد و تا هنگامی که باتری را مجدداً به موبایل وصل نکنید، از دسترس خارج خواهد بود. این روش برای گوش‌هایی که باتری از آن‌ها جدا نمی‌شود قابل اجرا نخواهد بود.
 

6- شماره تماس مورد نظر را بلاک کنید

افرادی که گوشی آن‌ها دارای سیستم عامل اندروید می‌باشد، می‌توانند این روش را به کار بگیرند. شرکت گوگل به تازگی قابلیت بلاک کردن تماس‌ها را به گوشی‌های همراه خود اضافه کرده است. برای انجام این کار کافی است، بعد از اضافه کردن شماره تماس به لیست موردنظر، به طور خودکار پیغامی با جمله ”شماره مد نظر در حال حاضر مشغول است” به گیرنده موردنظر در لیست ارسال می‌شود. در این صورت گوشی همراه شما از دسترس خارج خواهد شد. برخی برنامه‌ها نیز وجود دارند که در این زمینه می‌توانند کمک کنند.
 

7- قرار دادن گوشی در ظرف فولادی برای خارج شدن از دسترس

ممکن است باور نکنید، اما این راه مؤثر می‌باشد. تلفن همراه خود را درون یک ظرف فولادی قرار دهید. باید از ضد زنگ بودن جنس طرف فولاد اطمینان حاصل کنید. اکنون در ظرف را بسته و گوشی همراه خود را سایلنت کنید. در این حالت موبایل همراه شما از دسترس خارج بوده و تماسی دریافت نخواهید کرد.
 

معرفی 4 برنامه از دسترس خارج کردن گوشی آیفون و اندروید

اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا را دوست نداشتید، می‌توانید برای مدیریت بیشتر و بهتر تماس‌های خود از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. در ادامه چند مورد از بهترین برنامه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به این منظور طراحی شده‌اند:
Call Blacklist برای اندروید: این برنامه برای مدیریت تماس‌ها و پیامک‌ها یک گزینه مناسب است.

Call Blocker برای اندروید: این برنامه قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این که یک لیست سفید دارد. شما می‌توانید در لیست سفید خود شمارۀ افراد مهم و دوستان نزدیک خود را وارد کنید. کسانی که می‌خواهید همیشه در دسترس‌شان باشید.

Sim Blocker برای اندروید: اگر به صورت هم زمان دو سیم کارت روی گوشی شما فعال است، باید به سراغ این برنامه بروید. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید به صورت جداگانه تماس‌های هر سیم‌کارت را مدیریت کنید.

Simple Call blocker برای آیفون: کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند برای مدیریت تماس‌های خود از این برنامه استفاده کنند.
 

منابع

https://astel.ir
https://janebi.com
https://www.mobit.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.