روش هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی

امروزه با گسترش اینترنت و محبوبیت روزافزون آن، تقریباً تمامی گوشی‌های همراه به اینترنت نسل چهارم یا ۴G مجهز شده‌اند. مردم دیگر از موبایل‌های خود فقط برای برقراری تماس استفاده نمی‌کنند. تماشای فیلم، خرید، چت کردن در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، ارسال ایمیل و… همگی در دنیای مدرن امروزی ضروری هستند. با این حال، اینترنت دائماً تحت تأثیر عواملی قرار می‌گیرد که سرعتش را دستخوش تغییراتی می‌کند.
يکشنبه، 12 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
روش هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی
امروزه بسیاری از افراد برای کارهای روزمره خود از گوشی های هوشمند که سیستم عامل بیشتر  آنها اندروید است استفاده میکنند و بسیاری از این امور نیاز به اتصال به اینترنت دارند. گاهی کندی سرعت اینترنت گوشی های هوشمند اندرویدی کاربران را آزار میدهد که در این مواقع افزایش سرعت اینترنت اندروید ضروری است.
 

بررسی علت کند بودن اینترنت و افزایش سرعت اینترنت

اگر حس کردید سرعت اینترنتی که دارید بسیار کندست و شرکت ارائه‌دهنده نیز نقص فنی ندارد، دلایل زیر می‌توانند عامل کندی سرعت شما باشند:
•  تعداد دستگاه‌های متصل شده به شبکه اینترنت شما بسیار زیادست و باعث تداخل و کاهش سرعت شده است.
•  پهنای باند شما به دلایل مختلف محدود شده است.
•  نوسانات و نویز زیاد بر روی خط تلفن و اینترنت شما
•  مشکلات مودم در برقراری ارتباط صحیح و کامل با اینترنت
•  استفاده بیش از حد اینترنت در ساعات شلوغ مشترکین و تحت فشار قرار گرفتن شبکه ارائه دهنده
•  مسائل فنی مثل خرابی کابل شبکه یا محدودیت‌های مودم
 

ترفند افزایش سرعت اینترنت در اندروید:

1. فعال کردن حالت Data Saving در مرورگر کروم

یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرهای گوشی‌های اندرویدی مرورگر کروم است که به طور پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در این مرورگر وجود دارد فعال کردن Data Saver و کاهش حجم مصرفی اینترنت است. به این ترتیب با فعال کردن این ویژگی گوگل کروم سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی بالا می‌رود.

اما فعال کردن Data Saver در گوشی‌های اندرویدی چگونه انجام می‌شود؟ برای این کار لازم است ابتدا مرورگر کروم را روی گوشی همراه خود باز کنید. با لمس آیکون سه نقطه‌ای در سمت راست مرورگر وارد تنظیمات (Setting) شوید. در مرحله‌ی بعد باید گزینه‌ی Data Saver که معمولا با گزینه‌ی Lite Mode مشخص شده است را فعال کنید.

وقتی از حالت Lite استفاده می‌کنید، برخی از ترافیک‌های وب پیش از بارگیری روی دستگاه از سرورهای گوگل عبور می‌کند. اگر صفحه به آرامی بارگیری می‌شود، سرورهای گوگل آن را ساده می‌کنند تا داده‌های کمتری در دستگاه شما بارگیری شود. البته لازم به ذکر است که کاربر متوجه هیچ تغییری نمی‌شود و صفحات به صورت قبل کار می‌کنند. با وارد شدن به تنظیمات و باز کردن گزینه‌ی Lite Mode می‌توانید لیست سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اید و میزان صرفه‌جویی اینترنت خود را مشاهده کنید.
 

2. استفاده از برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی

سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی به ISP پشتیبان سرویس اینترنت بستگی دارد. برای افزایش پهنای باند اینترنت و متعاقبا افزایش سرعت اینترنت در اندروید می‌توانید با نصب برنامه افزایش سرعت اینترنت گوشی، بیشترین استفاده از پهنای باند را داشته باشد. از جمله برنامه‌هایی که برای افزایش سرعت اینترنت نرم افزار اندروید کاربرد دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نرم‌افزار Faster Internet 2X: با نصب این نرم‌افزار می‌توانید سرعتی دو برابری را در مرورگر خود تجربه کنید. این برنامه به علاوه دریافت سیگنال و آنتن‌دهی گوشی را نیز ارتقا می‌دهد.
2. نرم‌افزار Internet speed booster: این نرم‌افزار باعث سرعت بیشتر و اتصال سریع‌تر به اینترنت 3G و 4G می‌شود. این نرم‌افزار کاربردی فضای کمی را اشغال می‌کند و با استفاده از آن می‌توان سرعت اینترنت را بین 30 تا 40 درصد افزایش داد.
3. نرم‌افزار Internet Booster & Optimizer: این برنامه نیز با افزایش سرعت اینترنت در مرورگر باعث می‌شود وب‌گردی بهتری را تجربه کنید. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پاک کردن حافظه‌ی پنهان، تمیز کردن RAM و غیره اشاره کرد که با افزایش سرعت اینترنت در اندروید است.
 

3. حذف فایل‌های اضافی

اگر دقت کرده باشید وقتی حافظه‌ی داخلی و یا Ram گوشی پر است، سرعت باز کردن برنامه‌ها روی گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند. این مساله در مورد مرورگرها هم صادق است؛ کمبود فضا در گوشی باعث می‌شود سرعت اینترنت در مرورگرها کاهش پیدا کند چرا که این برنامه‌ها نیازمند فضای مناسب هستند. به این ترتیب چطور سرعت اینترنت گوشی را بالا ببریم؟

اگر برنامه‌های متعددی روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید، این مشکل حتی بیشتر هم خواهد بود. به این ترتیب اگر برنامه‌هایی در گوشی خود دارید که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را حذف کنید و یا از گزینه‌ی Force Stop برای آنها استفاده کنید تا از اینترنت گوشی استفاده نکنند.

راهکار دیگر نیز پاک کردن حافظه‌ی پنهان یا همان کش (Cache) مرورگر یا سایر برنامه‌ها است. لازم است گاهی اوقات وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت برنامه‌ها (Apps) برنامه مورد نظر خود را باز کنید. در قسمت ذخیره یا Storage روی گزینه‌ی Clear Cache کلیک کنید تا حافظه‌ی پنهان اپلیکیشن مربوطه پاک شود.
 

4. استفاده از مرورگرهای مسدودکننده‌ی تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های اندروید نصب برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات یا Adblocking است. حتما شما هم با باز کردن یک صفحه‌ی وب با حجم زیاد تبلیغات در این صفحات مواجه شده‌اید. اگر در این صفحات تبلیغات باز نشود، سرعت اینترنت در مرورگر تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

برای این هدف می‌توانید به سراغ مرورگرهایی بروید که متعلق به سیستم عامل گوشی شما نیستند؛ برای مثال مرورگر Opera می‌تواند تبلیغات را مسدود کند و ضمن فشرده ساختن عکس‌ها، برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید و بالا بردن سرعت اینترنت گوشی a12 نیز کاربردی و موثر باشد.
 

5. استفاده از اینترنت همراه به جای Wi Fi

بسته‌های اینترنت همراه که توسط اپراتورهای مختلفی مانند ایرانسل یا همراه اول ارائه می‌شود، از سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ثابت خانگی برخوردار است. به این ترتیب اگر در مواقعی نیاز دارید اینترنت با سرعت بیشتر داشته باشید یا به دنبال روشی برای افزایش سرعت اینترنت در بازی آنلاین اندروید و بالا بردن سرعت اینترنت همراه اول گوشی سامسونگ هستید، بهتر است به اینترنت همراه خود متصل شوید. اگرچه روش‌هایی نیز برای بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل، همراه اول و شاتل نیز وجود دارد که بررسی خواهیم کرد.
 

6. حذف ویجت‌های گرافیکی غیر ضروری!

برای کاربران گوشی‌های هواوی ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه سرعت اینترنت گوشی هواوی را افزایش دهیم؟ برای افزایش سرعت اینترنت گوشی هواوی و البته سایر گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ و شیائومی، یکی از روش‌های کاربردی پاک کردن ویجت‌ها است.

ویجت‌ها از جذابیت‌های گوشی‌های اندرویدی هستند اما آیا می‌دانستید این ویجت‌ها معمولا داده‌ها و موارد گرافیکی هستند که اینترنت زیادی هم مصرف می‌کنند؟ بنابراین شاید بهتر باشد از ویجت‌های کمتری در گوشی خود استفاده کنید و در صورت لزوم ویجت‌های اضافی را حذف کنید تا افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید را حس کنید.
 

نرم‌افزار افزایش سرعت اینترنت

دنیای نرم‌افزار‌های تلفن همراه بسیار گسترده و متنوع است و شاهد وجود نرم‌افزار‌های کاربردی بسیار زیادی هستیم. از جمله راه های افزایش سرعت اینترنت اندروید باید به استفاده از نرم‌افزار‌هایی اشاره کنیم که کاربرد آن‌ها افزایش سرعت اینترنت است. نحوه بالا بردن سرعت اینترنت توسط نرم‌افزار‌های افزایش‌دهنده سرعت اینترنت به این صورت است که این نرم‌افزار‌ها فایل‌های اضافی موجود در تلفن همراه را حذف کرده و به این ترتیب سبب افزایش سرعت اینترنت می‌شوند.

برای آموزش بالا بردن سرعت اینترنت بهتر است به چند مورد از نرم‌افزار‌های افزایش‌دهنده سرعت اینترنت اشاره کنیم از جمله: clean master و DU Speed. این نرم‌افزار‌ها قابلیت‌های زیادی دارند. با استفاده از این نرم‌افزار‌ها می‌توانید رم یا حافظه گوشی خود را مدیریت کرده و سرعت اینترنت خود را نیز افزایش دهید.
 

سخن آخر

در نهایت، سرعت اینترنت گوشی موبایل اهمیت زیادی در زندگی روزمره دارد و بهترین عملکردها را برای بهره‌بردن از آن بدست آوردن مهم است. از جمله راهکارهای افزایش سرعت اینترنت موبایل می‌توان به کاهش تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه، پاکسازی حافظه پنهان، حذف برنامه‌های غیر ضروری، استفاده از حالت متن در مرورگر، انتخاب مرورگر سریعتر، استفاده از برنامه‌های بهبود سرعت اینترنت اشاره کرد. همچنین، توجه به تنظیمات شبکه و استفاده از بسته‌های اینترنتی اپراتورها نیز می‌توانند به بهبود سرعت اینترنت موبایل کمک کنند. با اعمال این راهکارها، تجربه بهتری از اینترنت در گوشی خود را داشته و به کارهای روزمره‌تان ادامه دهید.

منابع
https://www.19kala.com
https://esaj.ir
https://pishgaman.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا