اعتماد عمومي به رسانه هاي آمريكا در حال از بين رفتن است

در اين بررسي كوتاه آمار معتبر و تازه اي در مورد دروغ گويي و پخش اطلاعات غير واقعي از خروجي هاي رسانه اي ايالات متحد ارائه شده است. البته با توجه به سياست گذاري هاي دولت ايالات متحده و با در نظر گرفتن شيوه اي كه اين دولت در پيشبرد منافع خود در سراسر دنيا در پيش گرفته است، اين دروغ گويي ها چندان تعجب برانگيز
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعتماد عمومي به رسانه هاي آمريكا در حال از بين رفتن است

اعتماد عمومي به رسانه هاي آمريكا در حال از بين رفتن است
اعتماد عمومي به رسانه هاي آمريكا در حال از بين رفتن است


 






 

چكيده:
 

در اين بررسي كوتاه آمار معتبر و تازه اي در مورد دروغ گويي و پخش اطلاعات غير واقعي از خروجي هاي رسانه اي ايالات متحد ارائه شده است. البته با توجه به سياست گذاري هاي دولت ايالات متحده و با در نظر گرفتن شيوه اي كه اين دولت در پيشبرد منافع خود در سراسر دنيا در پيش گرفته است، اين دروغ گويي ها چندان تعجب برانگيز نيست. اما از آنجا كه نمي توان مردم را از آگاه شدن بازداشت، رسانه هاي ايالات متحده بيش از پيش اعتبار خود را از نزد مردم اين كشور از دست داده اند.
اعتماد عمومي به رسانه هاي آمريكايي در حال از بين رفتن است و تعداد رو به افزايشي از آمريكايي ها معتقدند كه پوشش خبري در اين كشور غلط و جانبدارانه است.
تنها 29 درصد از تعداد 1506 نفر فرد بالغي كه به وسيله مركز تحقيقات مردم و رسانه (Pew) در تاريخ 22 تا 26 جولاي مورد بررسي قرار گرفتند ابراز داشتند كه سازمان ها خبر وقايع را به درستي بيان مي كنند. 63 درصد از افراد مورد مطالعه گفته اند كه گزارش هاي خبري اغلب نادرست هستند كه اين ميزان از 34 درصدي كه در تحقيق سال 1985 به دست آمده بود، بالاتر است.
60 درصد از مطالعه شوندگان بيان داشته اند كه مطبوعات جانبدارانه برخورد مي كنند، كه اين رقم از 45 درصد حاصل شده در سال 1985، بالاتر است. در جديد ترين بررسي، تنها 26 درصد گفته اند كه سازمان هاي خبري با دقت مراقبت مي كنند كه گزارش هايشان دور از تعصبات سياسي باشند.
74 درصد گفته اند كه سازمان هاي خبري در برخورد با موضوعات سياسي و اجتماعي تمايل به طرفداري از يك طرف خاص دارند. 18 درصد بيان كرده اند كه آنها با تمامي طرف هاي درگير در موضوع، منصفانه برخورد مي كنند.
Pew اعلام كرده است با اينكه گرايش هاي منفي نسبت به رسانه هاي خبري در ميان دموكرات ها رو به افزايش بود ولي جمهوري خواهان بيشتر از دموكرات ها تمايل به انتقاد نسبت به رسانه هاي خبري دارند. 59 درصد از كساني كه خود را دموكرات معرفي كرده اند، گفته اند كه سازمان هاي خبري اغلب ناصحيح هستند، كه اين عدد از 43 درصد مطالعه دو سال پيش، بالاتر است.
دو سوم دموكرات هاي نظر سنجي شده بيان كرده اند كه مطبوعات به جاي برخوردي منصفانه با همه طرف هاي درگير در يك موضوع، مايل به طرفداري يك جانبه دارند، كه اين ميزان از 54 درصد كسب شده در سال 2007، بالاتر است .
تنها 20 درصد گفته اند كه سازمان هاي خبري مستقل از افراد سازمان هاي قدرتمند هستند، و تنها 21 درصد بيان داشته اند كه اين سازمان ها مايل به پذيرفتن اشتباهاتشان هستند.
اين نظر سنجي نشان داد كه تلويزيون به عنوان منبع اصلي خبري براي عموم است، و 71 درصد اظهار داشتند كه اكثر اخبار ملي و بين المللي را از تلويزيون كسب مي كنند. 42 درصد اعلام كرده اندكه اكثر خبرهايشان را از اينترنت كسب مي كنند و در مقابل، 33 درصد ذكر كرده اند كه اخبارشان را از روزنامه ها به دست مي آوردند. 59 درصد، سازمان هاي خبري را «بسيار حرفه اي» دانسته اند، كه اين ميزان پايين تر از 66 درصد به دست آمده در مطالعه دو سال پيش از 72 درصد مطالعه سال 1985، است. 40 درصد گفته اند كه رسانه هاي خبري كابلي بزرگ ـ CNN، Fox News ، MSNBـ منبع اصلي آنها در خبرهاي ملي و بين المللي بوده است كه 22 درصد بيان داشته اند كه آنها به CNN رجوع كرده اند، 19 درصد به Fox و 6 درصد به MSNBC.
72 درصد از جمهوري خواهان نگاه مثبتي نسبت به Fox News دارند و اين در صورتي است كه 43 درصد از دموكرات ها اين گونه اند.
منبع: سياحت غرب، ش77



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.