رنگ کردن و فر کردن

رنگ کردن موها در خانه کار چندان سختي نيست. حتي اگر موها سفيد شده باشد، به آساني مي‌توان آنها را رنگ کرد.آنچه لازم داريد: يک تيوپ رنگ، شانه يا برس، قيچي، حوله، دستکش و پيش‌بند
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رنگ کردن و فر کردن

رنگ کردن و فر کردن
رنگ کردن و فر کردن


 





 
رنگ کردن موها
رنگ کردن موها در خانه کار چندان سختي نيست. حتي اگر موها سفيد شده باشد، به آساني مي‌توان آنها را رنگ کرد.آنچه لازم داريد: يک تيوپ رنگ، شانه يا برس، قيچي، حوله، دستکش و پيش‌بند
مرحله اول: ابتدا با دقت روش رنگ کردن موها را از روي جعبه رنگي که انتخاب کرده‌ايد، بخوانيد بعضي رنگ موها در صورت زياد ماندن، موها را مي‌سوزانند پس پيش از شروع به کار با آنها کاملا احتياط کنيد. ممکن است روي جعبه رنگ مو نکاتي درباره موهاي خاص نوشته شده باشد.
مرحله دوم: هر وسيله‌اي را که لازم داريد و ممکن است در زمان رنگ کردن موها لازم باشد، در کنار دست خود آماده کنيد.
مرحله سوم: در صورتي که روش کوتاه کردن موها را مي‌دانيد، پيش از اقدام به رنگ زدن موها، آنها را مرتب کنيد. در اين صورت رنگ کمتري استفاده مي‌شود و زمان زيادي صرف شستشوي موهاي رنگ شده نمي‌شود.
مرحله چهارم: موهايتان را شانه کنيد تا همه گره‌هايش باز شده و کاملا صاف شود. اگر موها گره خورده و در هم پيچيده باشد، هم به رنگ بيشتري احتياج است و هم ممکن است موها به طور کامل رنگ نگيرد.
مرحله پنجم: موهايتان را به هر شکلي که هميشه شانه و مرتب مي‌کنيد، شانه کنيد.
مرحله ششم: يک حوله تميز روي شانه‌هايتان بيندازيد.
مرحله هفتم: رنگ کردن را شروع کنيد.
آنچه در رنگ کردن موها مهم است، خواندن شيوه رنگ کردن مو از روي برچسب رنگ است. تغيير دادن و عوض کردن طريقه رنگ کردن موجب مي‌شود موها رنگ را به خوبي جذب نکنند.
هيچ‌گاه پيش از رنگ کردن، موهايتان را نشوييد. بهتر است 12 تا 14 ساعت پس از شستن موها، آنها را رنگ کنيد.
مراقب چشم‌هاي خود باشيد تا رنگ وارد چشم‌هايتان نشود. ورود مواد شيميايي به چشم بسيار خطرناک است.
فر کردن موها
هيچ‌وقت دلتان خواسته در مدت کوتاهي موهايتان را فر کنيد؟ با شيوه‌اي که در زير توصيف مي‌شود مي‌توان موها را در مدت زمان کوتاه فر کرد که به «فر کردن سريع مو» معروف است.
کافي است هميشه يک لوسيون در کيف خود داشته باشيد. مقداري از لوسيون را روي دستان خود بريزيد. اين مقدار اندکي بيشتر از آن چيزي باشد که به طور معمول براي ماليدن روي دست‌هايتان استفاده مي‌کنيد.چون مقداري بيشتر از معمول روي دست ماليده‌ايد، پس قدري از آن هنوز به خورد پوستتان نرفته و روي دست‌ها باقي مانده است. اين مقدار را روي موهايتان بماليد و شانه کنيد حالا موهاي فر شده‌اي خواهيد داشت.
مراقب باشيد لوسيون زيادي روي موهايتان نماليد.
منبع:http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.