همه آنچه که باید درباره روستای عنبران بدانید

عنبران در فاصله 26 کیلومتری مشهد و فاصله 1 کیلومتری شهر توریستی طرقبه واقع شده است. اطراف این روستا را کوه‌ها و تپه‌های سرسبز پوشانده‌اند و این منطقه را به گزینه خوبی برای کوهنوردی تبدیل کرده‌اند. ییلاق خوش آب‌وهوای عنبران گزینه خوبی برای گردش و گشت‌وگذار در فصل گرم تابستان است چراکه طبیعت سرسبز و عطر گیاهان معطر این منطقه شما را شگفت‌زده می‌کند.
1 ساعت و 55 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
همه آنچه که باید درباره روستای عنبران بدانید

مشخصات

کشور ایران
استان خراسان رضوی
شهرستان بینالود
بخش مرکزی
دهستان طرقبه
روستا عنبران
جمعیت  694 تن
مذهب شیعه
زبان گفتار فارسی با گویش خراسانی
ارتفاع از سطح دریا ۱۵۴۵ متر
شرایط آب و هوا ییلاقی
پیش شماره تلفن 051
ره آورد غلات، خشکبار، انگور، گوجه‌ سبز، گیلاس، آلبالو و ....

عنبران در فاصله 26 کیلومتری مشهد و فاصله 1 کیلومتری شهر توریستی طرقبه واقع شده است. اطراف این روستا را کوه‌ها و تپه‌های سرسبز پوشانده‌اند و این منطقه را به گزینه خوبی برای کوهنوردی تبدیل کرده‌اند. ییلاق خوش آب‌وهوای عنبران گزینه خوبی برای گردش و گشت‌وگذار در فصل گرم تابستان است چراکه طبیعت سرسبز و عطر گیاهان معطر این منطقه شما را شگفت‌زده می‌کند. پوشش گیاهی عنبران از نام این روستا پیداست. ماجرای نام‌گذاری عنبران از این قرار است که بهار هر سال، شکوفه‌های بهاری این منطقه را عطراگین می‌کنند. عطر خوش این شکوفه‌ها تمامی منطقه را فرا می‌گیرد. به همین دلیل از آنجایی که عنبر بوی خوشی می‌دهد، نام این روستا را عنبران گذاشته‌‌اند تا نام روستا، عطر شکوفه‌های بهاری را نزد طبیعت‌دوست‌ها زنده کند. در این منطقه گیاهان رونده رشد چشمگیری دارند. این شرایط باعث شده تا کلبه‌های روستایی از گیاهان سرسبز پوشیده شود. در گوشه‌و‌کنار عنبران جویبارهای زلال جریان دارد. به لطف آب گوارای این منطقه، باغ‌های میوه‌ پرباری در عنبران مشاهده می‌شود. انگور، گوجه‌سبز، گیلاس، آلبالو و گوجه‌سبز به‌عنوان خوشمزه‌ترین میوه‌های عنبران به حساب می‌آیند. عنبران منطقه‌ای ییلاقی است. با این حساب بهار و تابستان بهترین زمان برای ییلاق‌گردی در اطراف مشهد شناخته می‌شود. انصافاً باید گفت عنبران اردیبهشت‌‌های تماشایی دارد. در این ماه رایحه خوش گل‌ها و گیاهان از دور به مشام می‌رسد. جویبارهای زلال عنبران در اردیبهشت از همیشه خروشان‌تر است. از بهار که بگذریم، به تابستان‌های باصفای عنبران می‌رسیم. در این فصل به لطف طولانی‌شدن روزها، فرصت بیشتری برای عنبران‌گردی پیدا می‌کنید. شب‌هنگام که فرا رسید، سری به رستوران‌های رستوران‌های عنبران می‌زنید و با کوله‌باری از خاطره‌ از این منطقه باز می‌گردید. عنبران در پاییز هم زیباست. در این فصل برگ زرد درختان پوششی تماشایی در گوشه‌و‌کنار عنبران ایجاد می‌کند. این منطقه حتی در زمستان هم به‌رغم سرما، لطف خاص خودش را دارد. رستوران‌های عنبران شرایطی مهیا می‌کنند تا گردشگران در محیطی گرم، غذایی خوشمزه نوش‌جان کنند. برای رسیدن به عنبران باید در هرکجای مشهد که هستید، خودتان را به بلوار وکیل آباد برسانید. این بلوار را به سمت بیرون مشهد ادامه دهید تا تابلوی راهنمای شاندیز و طرقبه پیش روی شما قرار بگیرد. مسیر طرقبه را در پیش بگیرید. به طرقبه که رسیدید، راهی تا عنبران ندارید و تابلوهای راهنما شما را به این منطقه دیدنی هدایت می‌کنند. به لحاظ جغرافیایی می‌توان گفت عنبران در شمال‌ غربی مشهد واقع شده است. از ویژگی‌های برجسته روستای عنبران وجود مردمان مهربان و مهمان‌نواز است که بهترین پذیرایی را از گردشگران و مسافران به عمل می‌آورند. رستوران‌های زیادی در دل طبیعت این روستا ساخته شده که می‌توانید همراه با عزیزان خود در این منطقه کباب با گوشت تازه نوش‌جان کنید.توصیه میشود از شیشلیک مشهدی که جزو غذاهای سنتی مشهد است، در رستوران‌های عنبران مشهد غافل نشوید.
 

جای‌ های دیدنی روستای عنبران

 
طبیعت روستای عنبران
از جاذبه هایی که روستای عنبران مشهد را منحصر به فرد کرده است وجود طبیعت زیبا، گل و گیاهای معطر و چشم اندازهای بسیار زیبا می باشد. اطراف روستا عنبران مشهد را کوه و تپه های شگفت انگیزی پوشانده است که قشنگ ترین قسمت روستای عنبران طرقبه را گل های رونده که روی دیوار های خانه رشد کرده میباشد. دیدن مناظر طبیعی روستای عنبران طرقبه مشهد از بالای کوه چشم انداز بسیار زیبایی دارد. اگر قصد سفر به روستای عنبران مشهد را دارید، فراموش نکنید که دوربین فیلم برداری همراه داشته باشید و از این روستای جذاب عکس های خاطره انگیزی بگیرید.
 
خانه های روستایی پلکانی
خانه های روستایی در عنبران مشهد از چوب و سنگ بنا شده است که در کنار هم بصورت پلکانی چیدمان شده است و در کنار بعضی خانه ها زمین کشاورزی و باغ های بسیار شگفت انگیزی نیز وجود دارد. روستای عنبران مشهد یکی از پر بازدیدترین جاهای دیدنی استان خراسان به حساب می آید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.