خبرنگاران شهيد ايرنا

شهيد ضامن سال 1362، همكاري خود را به عنوان خبرنگار با ايرنا آغاز كرد و دو سال از خدمت خود را در سخت‌ترين شرايط آب و هوايي، در شهرستان دورافتاده چابهار گذراند. وي در محيط كار، فردي مسئوليت‌پذير، وظيفه‌شناس و كوشا بود. او فروردين 1365، براي تهيه خبر از ايثارگري‌ها و رشادت‌هاي رزمندگان ايران اسلامي، عازم
شنبه، 22 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خبرنگاران شهيد ايرنا

خبرنگاران شهيد ايرنا
خبرنگاران شهيد ايرنا


 





 
(1)

شهيد حسين ضامن
 

سال تولد: 1339
محل تولد: زاهدان
تاريخ و محل شهادت: 25 /12 /1365، فاو، عمليات والفجر 8
آرمگاه: بهشت مصطفي در زاهدان
شهيد ضامن سال 1362، همكاري خود را به عنوان خبرنگار با ايرنا آغاز كرد و دو سال از خدمت خود را در سخت‌ترين شرايط آب و هوايي، در شهرستان دورافتاده چابهار گذراند. وي در محيط كار، فردي مسئوليت‌پذير، وظيفه‌شناس و كوشا بود. او فروردين 1365، براي تهيه خبر از ايثارگري‌ها و رشادت‌هاي رزمندگان ايران اسلامي، عازم جبهه‌هاي حق عليه باطل شد.
اين شهيد در عمليات والفجر 8، در منطقه فاو، هنگام تبادل آتش بين نيروهاي ايران و عراق از ناحيه سر، تركش خورد و 25 ارديبهشت 1365 دعوت حق را لبيك گفت و به فيض عظيم شهادت رسيد.

فرازهايي از وصيت‌نامه شهيد
 

والدين عزيزم! ما پرورش‌يافتگان مكتب حسين بن علي عليه السلام هستيم و نمي‌توانيم شاهد مظلوميت اسلام و مسلمين باشيم. بنابراين، بر ماست كه با الهام از مكتب حيات‌بخش اسلام و پيروي از فرمايشات امام خميني در تمامي صحنه‌هاي انقلاب اسلامي حضور فعال داشته باشيم و اسلام را ياري كنيم.

حسين فرهادي كوهپايي
 

سال تولد: 1331
محل تولد: تهران
تاريخ و محل شهادت: 1359، ايلام، در بمباران خوشه‌اي اردوگاه‌ها
آرمگاه: گلزار شهدا در بهشت زهراي تهران
شهيد حسين فرهادي كوهپايي تحصيلات خود را در رشته ادبيات، هم‌زمان با خدمت در نيروي هوايي ارتش به پايان رساند. او از سر علاقه وارد نيروي ‌هوايي شده بود و پس از مدتي،‌ به سبب روحيه ظلم ستيزي و انقلابي، به‌تدريج درگير فعاليت‌هاي سياسي عليه رژيم منحوس پهلوي گرديد و مورد سوءظن مأموران امنيتي قرار گرفت. او پس از چندي دستگير و به بندرعباس تبعيد شد.
شهيد فرهادي در هفت‌تير 1359 ازدواج كرد و سه ماه بعد، با آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران، عازم جبهه جنگ در كردستان شد. وي از دهم شهريور 1359 همكاري خود را با ايرنا نيز آغاز كرد.
او با عشق و شوري وصف‌ناپذير، انجام وظيفه مي‌كرد و پس از مدتي، براي راه‌اندازي دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي به ايلام اعزام شد. پس از دو ماه حضور دلاورانه و ايثارگرانه در منطقه، هنگام خنثي كردن تله انفجاري تركش خورد و به شهادت رسيد.

فرازهايي از وصيت‌‌نامه شهيد
 

به خانواده‌ام بگوييد، راه امام خميني را برود و به اسلام عزيز خدمت كند. بگوييد اگر شهيد شوم، جز براي اسلام و تداوم انقلاب اسلامي نبوده است. شهادت من، تولد دوباره من است و بايد خوش‌حال باشند.

شهيد علي نبي‌پور انگجي
 

سال تولد: 1339
محل تولد: تبريز
تاريخ و محل شهادت: سال 1361، عمليات رمضان در جنوب شلمچه
شهيد علي نبي‌پور انگجي، سال 1360 به عنوان خبرنگار در سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي مشغول به‌كار شد و در انجام اين وظيفه خطير از هيچ تلاشي دريغ نكرد. با آغاز جنگ تحميلي، هرگاه كه زمزمه مأموريت و اعزام به جبهه مي‌شد، در زمره نخستين داوطلبان براي دفاع از سرزمين هميشه سربلند ايران بود. اين خبرنگار خدوم، تا پيش از شهادتش، سرپرست دفتر ايرنا در ياسوج بود و هفتم مرداد 1361 در عمليات پر فتوح رمضان در جنوب شلمچه با اصابت تير دژخيمان بعثي، به شهادت رسيد.

فرازهايي از وصيت‌نامه شهيد
 

يگانه معبودم! با نام تو آغاز مي‌كنم. اي كه ظرف كوچك وجودمان از عشق تو لبريز شده و همواره در جست‌وجوي راهي نزديك‌تر براي وصال تو هستيم. برادران، خواهران، دوستان و آشنايان! پيام خون همه كساني كه در اين راه قدم‌ مي‌گذارند، اطاعت از امام و گام نهادن در راه مردان خداست كه راهي بس دشوار و سخت است. من با آگاهي كامل در اين راه گام نهادم و بديهي است كه انتهاي اين راه شهادت است. پشتوانه شما اسلام و قرآن است. از هيچ‌چيز نهراسيد و آماده مبارزه طولاني باشيد، چرا كه تا هر زمان ستمگران باشند، مبارزه ما نيز ادامه دارد و انشاءالله حضرت ولي‌عصر(عج) عنايتي بفرمايند و ما را از انتظارشان خارج سازند.

شهيد داريوش گودرزي‌كيا
 

سال تولد: 1332
محل تولد: روستاي اناج از توابع اراك
تاريخ و محل شهادت: 29 مهر 1363، ميمك، در عمليات عاشورا
آرمگاه: گلزار شهداي بهشت زهراي تهران
شهيد داريوش گودرزي‌كيا، سال 1359، فعاليت خود را به عنوان عكاس و خبرنگار در سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي آغاز كرد. وي از نخستين داوطلبان اعزام به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل بود كه با حضور در خطوط مقدم جبهه، رويدادهاي مهم جنگ تحميلي را ثبت مي‌كرد.
شهيد گودرزي‌كيا در عمليات‌هاي فتح‌المبين، رمضان، محرم، والفجر4 و خيبر شركت داشت. او پس از سال‌ها تلاش دلسوزانه و دلاورانه در عرصه‌هاي مختلف خبري، و ثبت جان‌فشاني‌هاي رزمندگان اسلام در جبهه‌ها از طريق عكاسي، سرانجام 26 مهر 1363 در عمليات عاشورا، در منطقه ميمك به شهادت رسيد.

فرازهايي از وصيت‌نامه شهيد
 

خدا را سپاس كه به من فرصتي عنايت نمود تا بتوانم چند خطي به نام وصيت‌نامه از خود باقي بگذارم. خدايا! اگر آن مقام كه تو مي‌پسندي، لايق نيستم، پس به غلامي غلام شهدا قرارم بده؛ خدايا!‌ تو را قسم به كودكان شهدا، از گناهان من بگذر كه ديگر طاقتم تاب شده است. خدايا! به عزت و مقام شهدا نام شهيد بر من قرار بده.

پی نوشت ها :
 

1.htpp://nabikhabar.mihanblog.com
 

منبع:نشريه گلبرگ،شماره 121.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.