کتاب «ابوطالب تجلي ايمان »

سيد مجيد پورطباطبايي، ابوطالب تجلي ايمان، قم، نشر شهريار، چاپ سوم، 1377، 186صفحه. يكي از شخصيت‌هاي بزرگ و سترگ و تأثيرگذار در تاريخ صدر اسلام است و از جهت اينكه پدر بزرگوار امام اول شيعيان عليه السلام است، همواره مورد توجه انديشمندان قرار
يکشنبه، 23 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب «ابوطالب تجلي ايمان »

کتاب «ابوطالب تجلي ايمان »
کتاب «ابوطالب تجلي ايمان »


 





 
سيد مجيد پورطباطبايي، ابوطالب تجلي ايمان، قم، نشر شهريار، چاپ سوم، 1377، 186صفحه.
يكي از شخصيت‌هاي بزرگ و سترگ و تأثيرگذار در تاريخ صدر اسلام است و از جهت اينكه پدر بزرگوار امام اول شيعيان عليه السلام است، همواره مورد توجه انديشمندان قرار گرفته است.
در اين كتاب پس از معرفي اوليه آن بزرگوار، موضع‌گيري آن حضرت در آغاز نبوت پيامبر اسلام در مقابل قريش بيان شده و اقدامات حمايتي ايشان از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله تبيين شده است.
از مباحث مهم اين كتاب، ‌ايمان ابوطالب عليه السلام است كه از جمله شواهد آن احاديث ائمه اسلام عليهم السلام در اين رابطه است كه مؤلف كتاب آنها را از كتب معتبر نقل كرده است. به عنوان مثال از تفسير علي بن ابراهيم قمي نقل شده كه علي عليه السلام فرمود:
«به خدا سوگند كه پدرم ـ ابوطالب ـ و جدم عبدالمطلب و نيز هاشم و عبدمناف هرگز بتي را نپرستيدند.» از ايشان سؤال شد: اينان چه چيز را عبادت مي‌كردند؟ پاسخ داد: به سوي كعبه و به آيين ابراهيم عليه السلام نماز مي‌گزاردند.
و نيز امام باقر عليه السلام فرموده‌ است: «اگر ايمان ابوطالب در يك كفه ترازو و ايمان مردم در كفه ديگر قرار داده مي‌شد. ايمان ابوطالب عليه السلام مي‌چربيد».
در پايان اين كتاب نيز اظهارات نويسندگان و مورخاني كه به ايمان ابوطالب عليه السلام اعتقاد داشته‌اند، آمده است.
منبع:نشريه گلبرگ،شماره 121.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.