نوکيا classic6700

تب تلفن هاي همراه هوشمند، جهان را فرا گرفته است. صفحات کليد QWERTY، نمايشگرهاي بزرگ و عريض، قابليت اتصال به شبکه هاي محلي بي سيم، صفحات نمايش لمسي و... همه اينها جذابيت هاي خاص خود را دارند. ولي هنوز هم هستند کساني که گوشي تلفن همراه خود را تنها براي تماس هاي تلفني و برخي کارهاي ساده از قبيل گوش کردن به موسيقي و يا عکسبرداري ساده مي خواهند.
يکشنبه، 7 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نوکيا classic6700

 نوکيا 6700classic
نوکيا classic6700


 

نويسنده:هومن کبيري پرويزي




 
تب تلفن هاي همراه هوشمند، جهان را فرا گرفته است. صفحات کليد QWERTY، نمايشگرهاي بزرگ و عريض، قابليت اتصال به شبکه هاي محلي بي سيم، صفحات نمايش لمسي و... همه اينها جذابيت هاي خاص خود را دارند. ولي هنوز هم هستند کساني که گوشي تلفن همراه خود را تنها براي تماس هاي تلفني و برخي کارهاي ساده از قبيل گوش کردن به موسيقي و يا عکسبرداري ساده مي خواهند.
شرکت نوکيا، بزرگ ترين توليد کننده تلفن همراه در جهان، که طيف وسيعي از محصولات گوناگون را توليد مي کند، بخشي از محصولات خود را براي اين دسته از کاربران اختصاص داده است.
نوکيا 6700classic از طيف محصولات ساده و در عين حال زيباي نوکيا است. بررسي اين محصول را با کنترل محتويات موجود در بسته بندي گوشي آغاز کرديم.

محتويات موجود در بسته بندي گوشي:
 

1-شارژر
2-باتري
3-کابل اتصال USB براي اتصال به کامپوتر
4-کارت حافظه ميکرو اس دي (microSD) با ظرفيت 1 گيگابايت.
5-دفترچه راهنما
6-هندز فري
7-کارت ضمانت 12 ماهه
نکته قابل توجه خريداران: حتماً به هنگام خريد گوشي از وجود کليه لوازم جانب بالا اطمينان حاصل کنيد.
از نکات قابل ذکر در اين خصوص، عدم وجود لوح فشرده نرم افزار براي گوشي است و مهم تراز آن برچسبي برروي بسته بندي گوشي است که از وجود نرم افزار مپ برروي گوشي با پوشش شهرهاي اغلب کشورهاي خاورميانه بجز ايران! و نيز هفت روز استفاده رايگان از سرويس ناوبري (Navigation)براي کشورهايي که ذکر شده حکايت دارد.

بررسي ظاهري
 

مطمئناً ظاهر ساده و چشم نواز، با بدنه فلزي براق و ابعاد 108/8 در 45 در 11/2 ميليمتري 6700classic ما را به خود جلب خواهد کرد.
هر چند که براق بودن بدنه آن علي رغم زيبايي اش، شما را وادار مي سازد بطور دائم در حال پاک کردن اثرات انگشت به جاي مانده بر روي گوشي باشيد. به هر حال بايد بپذيريد که هيچ جذابيتي بي قيمت نيست. وزن 116/5 گرم هم اگر چه وزن زيادي براي يک گوشي به حساب نمي آيد. ولي با توجه به ابعاد 6700classic کمي زياد است؛ که البته با توجه به بدنه فلزي مي توان گفت که طبيعي است. به غير از روي گوشي که صفحه کليد آن قرارگرفته، تنها سه کليد در پهلوي راست تعبيه شده است. اين کليدها به قدري کوچک و باريک هستند که براي ديدن آنها بايد دقت زيادي به خرج دهيد. از بين آنها دو کليد بالايي براي کنترل صدا گوشي و نيز کنترل زوم دوربين و کليد پاييني براي عکس و فيلمبرداري به کار مي رود. در پايين گوشي پورت micro USB براي اتصال به کامپيوتر و نيز پورت شارژ سوزني قرارگرفته است که شايد بهتر بود به جاي پورت شارژ سوزني از پورت microUSB براي شارژ هم استفاده کرد. در پشت گوشي، لنز دوربين، يک فالش LED کوچک و بلند گو قرار گرفته است. ورودي کارت حافظه گوشي در زير درپوش باتري آن قرارداده شده است. صفحه کليد آينه اي 6700classic هم داراي حروف فارسي است.
در مجموع بايد گفت در طراحي 6700classic تلاش شده است تا کليه کليد ها، پورت ها و نيز لنز دوربين، فلاش و بلندگو به گونه اي طراحي شوند که توجه چنداني به سوي آنها جلب نشود و کمتر در معرض ديد قرار داشته باشند.

حافظه داخلي و سيستم عامل
 

سيستم عامل 6700classic از نوع S40 است؛ پردازنده اي با رابط کاربري ساده و به دور از پيچيدگي هاي سيستم عامل هاي امروزي. شايد نوکيا ترجيح داده با به کار بردن S40 و رابط کاربري ساده آن مخاطبيني را هدف قرار دهد که از پيچيدگي ها و کاربردهاي گوناگون تلفن هاي همراه امروزي زياد خشنود نيستند.
حافظه داخلي گوشي 170مگابايت است که قابليت افزايش تا 16 گيگابايت ديگر از طريق کارت هاي حافظه microsSDرا دارا است و نکته جالب توجه اين است که يک کارت 1 گيگابايتي در بسته بندي گوشي قرار دارد که امکان ذخيره سازي حجم نسبتاً مناسبي از اطلاعات و فايل هاي چند رسانه اي را براي کاربر فراهم مي سازد. ظرفيت باتري 6700classic هم مناسب به نظر مي رسد.

بررسي صفحه نمايش
 

ابعاد صفحه نمايش 6700classic
2/2 اينچي با رزولوشن 240 در 320 پيکسل است که هر چند خيلي بزرگ نيست ولي با توجه به ابعاد گوشي مناسب به نظر مي رسد.
اين صفحه نمايش از نوع LCD و با قابليت نمايش 16ميليون رنگ است و عملکردي مناسب در نور شديد دارد.
پخش فايل هاي چند رسانه اي، ارتباطات و اتصال به اينترنت:
مسلماً انتظار نداشتيم که 6700classic کيفيت پخش فايل هاي موسيقي خوبي را داشته باشد؛ ولي بر خلاف انتظار ما اين گوشي و بلندگوي کوچکش که در پشت آن قرار گرفته ما را شگفت زده کرد. کيفيت پخش موسيقي در اين 6700classic هر چند به اندازه گوشي هاي سري Xpress Music نوکيا نبود ولي ضعف چنداني را هم نشان نمي داد. فايل هاي ويديويي هم به خوبي در اين گوشي به نمايش در مي آيند هر چند ابعاد کوچک صفحه نمايش تا حدي اين ويژگي را متأثر مي سازد.
6700classic به راديو FM هم مجهز است و اين يک نقطه قوت است. هر چند نبود خروجي هدفون استاندارد را بايد براي اين گوشي يک نقطه ضعف به حساب آورد.
6700classic قابليت اتصال به شبکه هاي محلي بي سيم را ندارد پس اگر اتصال به اينترنت برايتان مهم است يا بايد به GPRS قناعت کنيد و يا به فکر خريد گوشي ديگري باشيد!
خروجي استاندارد microUSB هم ديگر مزيت اين گوشي است هر چند که مي شد از همين خروجي براي شارژ هم استفاده کرد و پورت شارژ سوزني قديمي بر روي آن را حذف نمود. از اين پورت براي اتصال هندزفري به گوشي هم استفاده مي شود .
GPS در 6700classic مي توانست يک نقطه قوت بسيار بزرگ براي آن محسوب گردد ولي عدم وجود نقشه ها /تصاوير ماهواره اي شهرها راه هاي ايران، کماکان اين ويژگي را براي کاربران ايراني بلا استفاده نموده است.

ويژگي هاي تصويربرداري
 

دوربين 6700classic يکي ديگر از ويژگي هاي اين گوشي بود که باعث شگفتي ما شد. دوربين 5 مگاپيکسلي را مسلماً بايد يکي از بهترين انتخاب ها براي تصويربرداري در اين گوشي دانست. فلاش LED آن هم برخلاف ظاهر کوچکش نوردهي مناسبي براي تصوير برداري در تاريکي از خود نشان داد. (کليه تصاوير گرفته شده با گوشي و نيز تصاوير تهيه شده از گوشي را مي توانيد از طريق وب سايت WWW.ITNA.IR مشاهده کنيد)

کيفيت مکالمه
 

همان گونه که انتظار داشتيم کيفيت مکالمه با 6700classic کاملاً خوب بود و هيچ مشکل خاصي در برقراري ارتباط با آن مشاهده نشد.

نکات منفي
 

باقي ماندن اثر انگشت بر روي بدنه گوشي، قرارگرفتن ورودي کارت حافظه در زير درپوش باتري، صفحه نمايش نسبتاً کوچک، عدم امکان اتصال به شبکه هاي محلي بي سيم، نداشتن خروجي هدفون استاندارد، نداشتن نقشه ها /تصاوير ماهواره اي شهرهاي ايران براي استفاده از امکانات GPS داخلي.

نکات مثبت
 

طراحي بسيار ساده و زيبا و بدنه فلزي، کيفيت پخش موسيقي بسيار خوب، صفحه کليد با حروف فارسي، کليدهاي ويژه کنترل پخش موسيقي و کنترل دوربين، وجود کارت حافظه 1 گيگابايتي در بسته بندي گوشي، سيستم عامل بهبود يافته، وجود گيرنده داخلي GPS، خروجي استاندارد microsUSB براي اتصال به کامپيوتر

رأي
 

در مجموع بايد گفت که 6700classic يک گوشي زيبا با کارآيي هاي بنيادين تلفن همراه به علاوه يک پخش کننده خوب موسيقي و يک دوربين 5 مگاپيکسلي مناسب است. پس اگر از غوغاي تکنولوژي درتلفن هاي همراه هوشمند چندان دل خوشي نداريد، اين گوشي زيبا را به شما توصيه مي کنيم.
منبع: ماهنامه دنياي کامپيوترو ارتباطات؛ شماره 84.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط