دارچين ، رمز جواني

دارچين ، درختچه اي است کوچک و هميشه سبز که از همه ي بخش هاي آن ، بويي مطبوع استشمام مي شود . گلهاي آن ، در فاصله ي ماه هاي بهمن تا اوايل فروردين ، ظاهر مي شود و برگ آن ، سبز سير و داراي گل هايي به رنگ سفيد است و پوست درختچه ي آن ، کاربرد فراواني به عنوان ادويه دارد . دارچين نخستين بار در «سريلانکا » يافت شد و پس از آن ، تمام دنيا اين چاشني را شناختند و براي طعم بهتر غذاها از آن استفاده کردند .
دوشنبه، 8 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دارچين ، رمز جواني

دارچين ، رمز جواني
دارچين ، رمز جواني


 

نويسنده : محمود قفال




 
دارچين ، درختچه اي است کوچک و هميشه سبز که از همه ي بخش هاي آن ، بويي مطبوع استشمام مي شود . گلهاي آن ، در فاصله ي ماه هاي بهمن تا اوايل فروردين ، ظاهر مي شود و برگ آن ، سبز سير و داراي گل هايي به رنگ سفيد است و پوست درختچه ي آن ، کاربرد فراواني به عنوان ادويه دارد .
دارچين نخستين بار در «سريلانکا » يافت شد و پس از آن ، تمام دنيا اين چاشني را شناختند و براي طعم بهتر غذاها از آن استفاده کردند .
يک قاشق چايخوري دارچين ، شامل 28 گرم کلسيم ، يک گرم آهن ، بيش از يک گرم فيبر و مقدار زيادي ويتامين هاي « ث » ، « کا » و منگنز است . همچنين مقدار 1/2 گرم کربوهيدرات دارد .

خواص درماني :
 

دارچين ، رمز جواني است و مصرف روزانه ي آن ، منجر به تجديد قواي جسماني مي شود ، کليه ها را گرم مي کند ، ضعف پاها را از بين مي برد و کم خوني را درمان مي کند .
دارچين ، بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است و انرژي آرام بخش و شاد کننده دارد .
اثر مهم ديگر دارچين ، پايين آوردن تب است و امروزه آن را به صورت قرص و کپسول هم در آورده اند که به عنوان تب بر به کار مي رود . همچنين رگ ها را باز مي کند و باعث بهبود گردش خون مي شود .
يکي ديگر از خواص دارچين ، اين است که باعث افزايش کارآيي هورمون « انسولين » در بدن مي شود و در نتيجه بدن نياز کمتري به اين هورمون براي کنترل قند خون پيدا مي کند . طبق گزارشات ، مصرف يک قاشق چايخوري دارچين در روز ، تاثير بسيار مثبتي بر قند خون بسياري از افراد مبتلا به ديابت ، داشته است .
هم چنين برخي تحقيقات ، نشان دهنده ي تاثير مثبت دارچين در کاهش فشار خون بوده است .
خاصيت شگرف ديگر دارچين ، تقويت سيستم ايمني بدن در مقابل بيماري هاست .
دارچين ، به عنوان تقويت کننده ي دستگاه گوارش و جريان گردش خون به کار مي رود و از آن براي رفع سوء هاضمه ، به ويژه در مواردي که با نفخ همراه باشد نيز استفاده مي شود و در رفع اسهال ، ضعف عمومي بدن و انعقاد خون هم کاربرد دارد .
منبع: مجله ي شادکامي و موفقيت شماره ي 66



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.