ديگه زمين نمي خوري کوچولو

حسن اين مدلها اين است که خيلي محکم اند و هر قدر بچه در مدرسه اين طرف و آن طرف بدود، باز نمي شود. از طرف ديگر هم اگر گره آن باز شود، از روي کفش آويزان نمي شود و بنابراين دور پاي فرزندتان گير نمي کند پس باز شدن کفشها هم باعث نمي شود که آنها زمين بخورند. براي اين نمونه ها به بند کفشهاي بلند احتياج داريم آنها راروي کفشها امتحان کنيد و ببينيد که کدامشان را بيشتر مي پسنديد.
سه‌شنبه، 9 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ديگه زمين نمي خوري کوچولو

ديگه زمين نمي خوري کوچولو
ديگه زمين نمي خوري کوچولو


 

نويسنده:هدي ايزدي




 

بستن چند طريق بند کفش براي بچه ها
 

حسن اين مدلها اين است که خيلي محکم اند و هر قدر بچه در مدرسه اين طرف و آن طرف بدود، باز نمي شود. از طرف ديگر هم اگر گره آن باز شود، از روي کفش آويزان نمي شود و بنابراين دور پاي فرزندتان گير نمي کند پس باز شدن کفشها هم باعث نمي شود که آنها زمين بخورند. براي اين نمونه ها به بند کفشهاي بلند احتياج داريم آنها راروي کفشها امتحان کنيد و ببينيد که کدامشان را بيشتر مي پسنديد.

دندان موشي
 

بند را از بالاترين سوراخ يکي از رديفها وارد کنيد و از رو به سوراخ پاييني اش برسانيد. حالا بدون اينکه آن را از سوراخ بگذرانيد، به سوراخ روبرويي اش برسانيد و از زير، بند را وارد آن کنيد. حالا بند را از رو به سوراخ پاييني ببريد و آن را از زير، از سوراخ روبرويي اش رد کنيد. اين حالت زيگزاگ را ادامه دهيد تا به آخرين سوراخ رديفي که با آن شروع کرده ايد، برسيد. حالا بند را مستقيم از زير از سوراخ روبرويي که همان آخرين سوراخ رديف دوم است، رد کنيد. بند را از رو به سوراخ بالايي برسانيد، از زير به سوراخ روبرويي ببريد و آن را از لاي بند که روي کفش است و از سوراخ نگذشته، رد کنيد. به اين ترتيب بند محکم مي شود. اين کار را ادامه دهيد تا به سوراخ اول رديف دوم برسيد. حالا مي توانيد بند را همان بالا گره بزنيد.

هفت و هشتي
 

براي اين مدل اول از همه بايد يادتان باشد که بند را نبايد موقع رد کردن از سوراخها زياد بکشيد و بايد بگذاريد تا کمي رها باشد.
ابتدا بند را از سوراخ بالايي يکي از رديف ها، از زير رد کنيد و از رو به سوراخ پاييني اش برسانيد. اين کار را تکرار کنيد و کاري به سوراخ رديف روبرو نداشته باشيد تا بند شما به آخرين سوراخ رديف برسد.
حالا آن را از زير به سوراخ روبرو برسانيد و همين کار را تا رسيدن به بالاترين سوراخ رديف دوم ادامه دهيد. با اين تفاوت که بند را از لابلاي بندهاي رديف روبرو رد کنيد. يادتان باشد که در هر رديف افقي بند را محکم کنيد و پيش برويد.
در نهايت هم بايد بند را از سوراخ بالايي رديف دوم عبور دهيد و آن را روي کفش گره بزنيد. به اين ترتيب، شما بند کفشتان را مثل هفت ها و هشتهايي درهم گره خورده بسته ايد.

گل وسط
 

هميشه لازم نيست که بند کفش بالاي آن گره بخورد. شما مي توانيد جوري بند را از سوراخها عبور دهيد که گره درست در وسط رديف سوراخهاي کفش بيافتد. براي اين مدل متفاوت، اول بايد سوراخ وسطي يکي از رديفها را انتخاب کنيد و بند را از آن، از زير عبور دهيد و به سوراخ يکي پايين تر روبرويي اش ببريد و آن را از روبه سوراخ روبه رو برسانيد (مي شود همان سوراخ پاييني سوراخي که با آن شروع کرده ايد) اين مدل را تا پايين رديفها ادامه دهيد... اگر دقت کنيد، اين کاري که کرديد، درست مثل بستن بند کفش به شکل معمولي است. حالا ادامه بند را از زير به بالاترين سوراخ رديف روبرويي رديفي که با آن شروع کرديد، برسانيد و از زير آن را به بالا بياوريد و به سوراخ روبرويي اش ببريد. همان کاري که قبلا انجام مي داديد (يعني بستن معمولي بند) را انجام دهيد تا به سوراخ روبرويي که کارتان را با آن شروع کرديد، برسيد. حالا مي توانيد بند کفش را درست در وسط اش گره بزنيد.

خطي
 

اول بند را از بالاترين سوراخ يکي از رديفها رد کنيد، از زير به سوراخ پاييني اش ببريد و از رو به سوراخ روبرويي رديف بعدي (يعني سوراخ دوم رديف روبرو) برسانيد. خط اول شما روي کفش افتاده است. حالا بند را از زير به دو سوراخ پايين تر رديف روبرو ببريد و دوباره از روبرويي برسانيد. به اين ترتيب خط دوم شما درست دو رديف پايين تر از خط قبلي افتاده است. اين کار را ادامه دهيد تا به پايين ترين سوراخ برسيد و بند را از رو رد کنيد. همين مسيري را که در رديف اول آمده ايد، در رديف دوم بايد برگرديد تا خطها يکي در ميان، بين خطهاي ديگر را پر کند و در نهايت به سوراخ بالايي رديف دوم برسيد. حالا مي توانيد بند کفش راگره بزنيد.

مارپيچ
 

شايد اين مدل به نظر سخت بيايد (راست اش کمي هم سخت است و دقت مي خواهد)، اما در عوض مدل خيلي متفاوت و جالبي است. در مرحله اول، بايد بند را از بالاترين سوراخ يکي از رديف ها، از زير رد کنيد و به دو سوراخ پايين تر در رديف روبروي اش ببريد. حالا از زير، بند را به دو رديف پايين تر رديف روبرو (که همان رديف اول مي شود) برسانيد و از رو دربياوريد. حالا بايد بند را دو بار از لاي بند رديف اول، رد کنيد. اگراينکار را يکبار انجام دهيد، مدل بندتان چيزي شبيه مدل هفت و هشتي مي شود. در نهايت، مي توانيد بند را بالاي کفش گره بزنيد و هرکس هم پرسيد اين مدل مارپيچ را بدست آورديد، بگوييد خودم هم نمي دانم.

لوزي درهم
 

بايد قبول کرد که مدل سختي است! ابتدا بايد بند را از سوراخ بالايي يکي از رديفها از رو رد کنيم و از زير، با آمدن روي ادامه بند، آن را به دو سوراخ پايين تر در رديف روبرو برسانيد. حالا اينکار را در همان سوراخ تکرار کنيد و بصورت زيگزاگ پايين بياييد. به آخرين سوراخ رديف که رسيديد مستقيم و از زير، به سوراخ روبرويي برويد. حالا به همان مدلي که رديف قبلي را پيش آمده ايد، تا بالا برويد؛ همان طور زيگزاگي و البته با اين تفاوت که بايد بند را يکي درميان، از رو و زير بند قبلي رد کنيد. حالا به انتها رسيده ايد و اگر نگاه کنيد، مي بينيد که لوزيهاي کوچکي روي کفشتان افتاده است.
منبع:زندگي ايده آل,شماره 43



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.