مامان چرا خط خطی شدی!؟

کشیده شدن پوست در دوران بارداری،خطوط نازیبایی را روی بدن ایجاد می کند ما به شما می گوییم چطور از شرآن خصلاص شوید وقتی سارا فرزند سوم خود را به دنیا آورد ،با دیدن زیاد شدن خطوط استریا روی پوستش خیلی ناراحت شد
شنبه، 13 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
مامان چرا خط خطی شدی!؟

!مامان چرا خط خطی شدی؟
!مامان چرا خط خطی شدی؟
 


 





 
کشیده شدن پوست در دوران بارداری،خطوط نازیبایی را روی بدن ایجاد می کند ما به شما می گوییم چطور از شر آن خلاص شوید
وقتی سارا فرزند سوم خود را به دنیا آورد ،با دیدن زیاد شدن خطوط استریا روی پوستش خیلی ناراحت شد. تعداد این خطوط در مقایسه با زایمان اول و دوم اش چند برابر شده بود. بعد از زایمان سوم با استفاده از کرم و پمادهای بسیاری سعی کرد این خطوط را به حداقل برساند . سارا شنیده بود که این خطوط به سختی محو می شوند و راه حل نهایی جراحی ات ؛اما امیدوار بود بتواند با استفاده از کرم و پماد تعدا آنها را کاهش دهد. قطعا خانم ها دوست ندارند چنین خطوطی روی بدن شان ظاهر شود اما راه حل چیست؟قبل از این که راه حل ها رائه شود بهتر است به علت ایجاد این خطوط و چگونگی آنها بپردازیم.
علت ایجاد استریا
این خطوط که نام علمی آن استریا است عموما به خاطر افزایش یا کاهش ناگهانی وزن ایجاد می شود. این خطوط اغلب در دوران بارداری یا دوران بلوغ که میزان هورمون های استروئید باعث تغییرات چشمگیری در بدن می شود،ایجاد می وشد. البته لیفتینگ های وزنی ههم می تواند منجر به چنین حالتی شود . به گفته یکی از متخصصان ژنتیک (وجود نقایص ژنتیکی در اتصال بافت ها)هم می تواند نقش مهمی داشته باشد. البته دلیل اصلی و واقعی استریا همچنان نامعلوم است . یکی از پزشکان براین باور است که اگر مادر شما چنین خطوطی را داشته،قطعا شما نیز استریا خواهید داشت. تقریبا 9درصد خانم ها دچار استریا می شوند و به راحتی هم نمی توانند از شر آنها خلاص شوند. اگر این خطوط از مرحله ابتدایی عینی قرمز و بنفش به مرحله بعدی یعنی سفید یا نقره ای برسند،خلاص شدن از آنها سخت و تا حدودی غیر ممکن خواهد شد.
مرطوب کننده ها را جدی بگیرید
بدنیست بدانید کاهش یا افزایش ناگهانی وزن بهترین شروع است. برای ان دست هاز افرادی که در دوران باردای یا سنین بلوغ(که تغییرات هورمونی دارند)هستند،استفاده از مرطوب کننده های قوی امری ضروری و حیاتی است. با استفاده از مرطوب کننده،پوست نرم و انعطاف پذیر شده و به راحتی کشیده می شود.به بیانی دیگر انعطاف پذیری ان به حداکثر می رسد . بهترین مرطوب کننده ها آن هایی هستند که حاوی رطوبت بالا و چربی اند . مرطوب کننده را روی نواحی مانند بالاتنه ،شکم ،کشاله ران ،ران ،لگن و پایین تنه بمالید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.

مامان چرا خط خطی شدی؟

رهایی از دست این خطوط نازیبا
ظاهر شدن این خطوط روی پوست کاملا به رنگ پوست بستگی دارد . این خطوط معمولا به رنگ صورتی،قرمز ،قهوه ای یا بنفش ظاهر می شوند و بر اثر مرور زمان متمایل به رنگ نقره ای می شوند. به محض این که این خطوط ظاهر می شوند باید درصد رفع آنها برآمد. بهترین زمان برای رفع آنها زمانی است که این خطوط به رنگ قرمز یا بنفش هستند.امروزه در داروخانه ها محصولات متفاوتی از کرم گرفته تا انواع لوسیون ها برای رفع این خطوط عرضه شده است اما به راه حل های دیگر نیز اشاره می کنیم.
1ـ روغن عصاره گندم و جو:هنوز جواب قطعی و صد در صدی مبنی بر این که درمان های خانگی می توانند دررفع این خطوط موثر باشند،وجود ندارد. اما تحقیق اخیری که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد استفاده از این روغن در مراحل اولیه و ابتدایی ظاهر شدن خطوط کارساز بوده است . شما می توانید عصاره گندم و جو را روی این خطوط مالیده و ماساژ دهید .
2ـاسید گلیکولیک:این اسید خاصیت ترمیمی موثری دارد. این ترکیب از خانواده اسیدهای هیدروکسی آلفاست . اسید گلیکولیک با افزایش تولید کلاژن در رفع خطوط استریا معجزه می کند.
3ـ ویتامین Cحاوی ویتامین Cکه بدون تجویز و نسخه پزشک نیز قابل خریداری است باعث افزایش تولید کلاژن می شوند و کمک می کنند که خطوط استریا در مراحل اولیه محو شوند. برای این که نتیجه بهتری حاصل شود بهتر است ویتامین Cهمراه با اسید گلیکولیک مصرف شود. مکمل های حاوی ویتامین Cنیز موثرند. می توانید روزانه 3بار یعنی معادل 500میلی گرم ویتامین Cمصرف کنید.
4ـرتینوئیدها :رتینوئیدها از خانواده ویتامین Aهستند و تحقیقات نشان داده که این ترکیب در افزایش کلاژن و انعطاف پذیری پوست در مراحل ابتدایی ظاهر شدن خطوط استریا بسیار موثر است البته استفاده از رتینوئیدها معمولا در دوران بارداری ممنوع است .رتینول،رتین A،از انواع رتینوئیدها هستند .
5ـاسید گلیکولیک و رتینوئیدها :برای این که بهترین نتیجه را بگیرید این دو ترکیب را با یک دیگر استفاده کنید.
در حالی که تاثیر اسید گلیکولیک به تنهایی چندان چشمگیر نیست اما تحقیقات نشان می دهد ترکیب اسید گلیکولیک و ترتینوئین در مقایسه با ترکیب اسید گلیکولیک و ویتامین Cتاثیری کاملا مشابه داشته و باعث افزایش و انعطاف پذیری پوست شده و تا پایان 12هفته در رفع خطوط استریا به طرز فوق العاده ای عمل می کند. ابتدا قبل از این که ترکیبات لایه بردار اسید گلیکولیک تجویزشود. استفاده از ترکیبات حاوی انواع رتینوئید توصیه می شود .
6ـ درمان با لیزر :این روش به وسیله بسیاری از متخصصان برای رفع خطوط استریا به کار گرفته می شود.
حتی در مراحل بسیار حاد که رنگ این خطوط نقره ای شده نیز این رو ش می تواند پاسخگو باشد. برای رفع خطوط قرمز و بنفش رنگ اغلب از لیزرهای خاصی استفاده می شود که رنگ های خونی ملتهب و ورم کرده را مورد هدف قرار می دهد و باعث تولید سلول های جدیدی و افزایش تولید کلاژن می شود.
منبع:زندگی ایده آل ش 51



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما