بيکاري سخت‌ترين کار است!

کارتان را از دست داده‌ايد يا خودتان کارتان را رها کرده‌ايد يا فقط داريد به رها کردن کارتان فکر مي‌کنيد و بر اين باوريد که بهترين کار ممکن براي شما اين است که دنبال کاري ديگر، پرتکاپوتر، امن‌تر، هيجان‌انگيزتر و خلاقانه‌تر بگرديد. اگر اين طور است، کمي صبر کنيد. کارهاي مفيدي وجود دارد که شما مي‌توانيد قبل از شروع به جست‌وجوي کار جديد، آنها را انجام
چهارشنبه، 15 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بيکاري سخت‌ترين کار است!

بيکاري سخت‌ترين کار است!
بيکاري سخت‌ترين کار است!


 

ترجمه: سارا جمال‌آبادي




 


 

آدم‌هاي موفق وقتي بيکار مي‌شوند، چطور با آن کنار مي‌آيند؟
 

کارتان را از دست داده‌ايد يا خودتان کارتان را رها کرده‌ايد يا فقط داريد به رها کردن کارتان فکر مي‌کنيد و بر اين باوريد که بهترين کار ممکن براي شما اين است که دنبال کاري ديگر، پرتکاپوتر، امن‌تر، هيجان‌انگيزتر و خلاقانه‌تر بگرديد. اگر اين طور است، کمي صبر کنيد. کارهاي مفيدي وجود دارد که شما مي‌توانيد قبل از شروع به جست‌وجوي کار جديد، آنها را انجام دهيد؛ کارهايي که شما مي‌توانيد بعد از تغييرهاي اساسي که در زندگي‌تان اتفاق مي‌افتد، انجام دهيد و مطمئن‌ باشيد که تمرين‌هاي قدرتمندي هستند: اول، ذهن‌تان را پاک کنيد. بعد، وجودتان را سرشار از نيرو کنيد و همه احساس‌ها، اضطراب‌ها و عصبانيت‌هاي افراطي‌تان را کنار بگذاريد. پس از طي اين مراحل با انرژي زياد به جست‌وجو براي شغل جديدتان بپردازيد.
در قدم اول، ما از شما مي‌خواهيم برخي تمرين‌هاي ورزشي نيروبخش را هر روز صبح يا حداقل چهار تا پنج روز در هفته انجام دهيد. البته بدن شما به يک يا دو روز در هفته براي بهبود و بازيابي انرژي که با تمرين‌ها از دست داده‌ايد، احتياج دارد مخصوصا اگر سن‌تان بالاي 40سال است. اگر نمي‌توانيد بدويد يا ايروبيک انجام دهيد، بهترين تمرين اين است که هر روز براي مدتي راه برويد تا شاداب و سرزنده شويد.

استفاده از بيکاري براي کاهش وزن
 

اگر اضافه وزن داريد يا فقط احساس سنگيني مي‌کنيد، مي‌توانيد از اين دوران براي بازگشت به تناسب اندام‌تان استفاده کنيد. از حالا تا زماني که سرکار برگرديد، به کلي کنترل چگونگي سپري کردن اين زمان به دست شما خواهد بود؛ کنترل سپري کردن زمان‌تان و اينکه چه بخوريد، چگونه از مغزتان براي فکرهاي مختلف استفاده کنيد. از زمان‌تان خردمندانه استفاده کنيد. اين زمان مي‌تواند بهترين دوران زندگي‌تان شود. اگر استطاعت‌اش را داريد، به شما پيشنهاد مي‌کنيم يک مربي شخصي بگيريد و هفته‌اي دوبار به باشگاه برويد. يک بدن ورزيده مي‌تواند خيلي از علايم سالخوردگي‌ را از بين ببرد و همان‌طور که شنيده‌ايد و مسلما باورتان هم همين است: «عقل سالم در بدن سالم است!» اگر چه با ورزش نمي‌توانيد موهاي ريخته‌تان را برگردانيد يا موهاي سفيدتان را سياه کنيد اما اين ثابت شده است که تمرين‌هاي ورزشي باعث مي‌شود شما احساس کنيد جوان‌تر هستيد. اين ثابت شده است و حقيقت دارد؛ حتي اگر شما 70 ساله باشيد. پس ما از شما مي‌خواهيم روزي يک ساعت و حداقل 4 يا 5 روز در هفته تمرين‌هاي موثر ورزشي انجام دهيد.

بيکاري و نگراني
 

بيکار بودن هميشه با خودش نگراني‌هايي را به همراه دارد. وقتي شما سر کار مي‌رويد اين برنامه روزانه‌تان شما را به گونه‌اي فريب مي‌دهد که شما و هر آنچه اطراف‌تان هست هميشه پايدار و ثابت خواهد ماند. حتي اگر شما از کارتان متنفر باشيد، تنها فکر سرکار رفتن به شما اين احساس را مي‌دهد که هدفي داريد. بيکار بودن و ندانستن اينکه آينده چه به همراه خواهد داشت حتي مي‌تواند بيشتر از انجام کاري که از آن متنفر هستيد اضطراب و استرس به همراه داشته باشد. آينده هميشه غيرقابل‌پيش‌بيني و نامطمئن است؛ چه شغلي ثابت داشته باشيد چه نداشته باشيد. هيچ‌وقت نمي‌توانيم پيش‌بيني کنيم فردا چه پيش خواهد آمد و اين دليلي است براي اينکه همواره شما مي‌خواهيد روي زندگي‌تان کنترل داشته باشيد. ورزش کردن، بهتر غذا خوردن، کمتر غذا خوردن و تمرکز کردن براي ساختن فرداي‌تان راهي است که به شما اين احساس را مي‌دهد که روي سرنوشت‌تان کنترل بيشتري داريد. اگر نيمه‌شب‌ها با فکر آينده و کار از خواب مي‌پريد بهتر است از جاي‌تان بلند شويد و همان موقع مشغول جست‌وجو براي پيدا کردن کاري جديد شويد. شما مي‌توانيد در اينترنت و در سايت‌هاي کاريابي دنبال کار بگرديد و در آخر، اگر اضطراب و استرس زيادي را تجربه کنيد ما به شما پيشنهاد مي‌کنيم به کلاس‌هاي يوگا و مديتيشين برويد. اين دو رشته قديمي راهي است براي کاهش استرس‌ها و به شما کمک مي‌کند تا راهي تازه براي زندگي‌تان پيدا کنيد.

در جست‌وجوي کاري جديد
 

رزومه‌تان را به سازمان‌ها و دفترهاي کاريابي مختلف ببريد و به سايت‌هاي کاريابي اينترنتي ارسال کنيد به افرادي که مي‌شناسيد، بگوييد که دنبال کار جديدي مي‌گرديد و رزومه‌کاري‌تان را برايشان بفرستيد. رزومه‌تان را براي سازمان‌ها و شرکت‌هايي که نوآموز استخدام مي‌کنند بفرستيد. اگر شخصيتي برون‌گرا با روابط عمومي بالا داريد، براي شروع جست‌وجو از شبکه روابط‌تان با اطرافيان‌تان استفاده کنيد و اگر زياد اهل رابطه نيستيد، بهترين محل براي شروع جست‌وجو، اينترنت و سايت‌هاي کاريابي است؛ اگر چه در‌آخر به ارتباطات و تلفن هم احتياج پيدا خواهيد کرد.

چه کاري دوست داريد؟
 

آيا مطمئن هستيد که مي‌دانيد چه نوع کاري را دوست داريد؟ اگر کمترين شکي داريد، مي‌توانيد از تست اينترنتي شغلي استفاده کنيد. اين ابزار به شما کمک مي‌کند تا در مورد علايق‌تان و نوع کاري که دوست داريد آگاهي پيدا کنيد. وقتي افراد درمورد کاري که انجام مي‌دهند احساس‌ها و هيجان‌هاي مثبتي دارند کار برايشان يک تفريح و لذت‌بخش خواهد شد و زودتر در آن موفقيت کسب مي‌کنند و برعکس، افرادي که کارشان را دوست ندارند قابليت‌هايشان کاهش پيدا خواهد کرد و در کارشان بسيار خرابکاري خواهند داشت.
منبع: www.salamat.com
ae



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.