راز هشتم آرامش

از غيبت، تهمت و صفت‌هاي نسنجيده درباره افراد يا حوادث، حسادت، كينه، دروغ، جر و بحث كردن با ديگران و خلاصه رنجاندن ديگران به شدت پرهيز كنيد. زيرا كسي كه با انجام دادن اين‌گونه اعمال تراكمي ‌از نيروهاي منفي را موجب مي‌شود و تنها کسي که عذاب مي‌كشد، خودتان هستيد. زماني كه به ديگران خوبي و كمك مي‌كنيد تجمعي از نيروهاي مثبت به دور خودتان فراهم مي‌آوريد و اين نيروهاي مثبت سبب آرامش و شادي شما مي‌شوند.
شنبه، 25 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راز هشتم آرامش

راز هشتم آرامش
راز هشتم آرامش


 





 
امروز،‌ آرامش و راحتي خيال نعمتي است که بسياري آرزوي آن را دارند اما براي رسيدن به آن تنها آرزو کافي نيست بلکه بايد قدم پيش نهاد و کاري کرد. آنچه در پي‌ مي‌آيد برخي‌ تکنيک‌هاي رواني‌شناختي است که ضمن کمک به رفع تشويش و نگراني، آرامش و نشاط و شادي را در زندگي ما رونق مي‌بخشد. با کمي دقت درمي‌يابيد که آنچه در زندگي اغلب ما چندان موردتوجه قرار نمي‌گيرد، هشتمين راز مهم آرامش است.

راز اول: معنويت را فراموش نکنيد
 

حداقل نياز انسان به روح خدايي مانند احتياج نوزاد به مادر است. به همان ميزان که جسم براي ادامه حيات به هوا و غذا نيازمند است، روح و باطن نيز به هدايت الهي و روح رباني محتاج است. آرامش جان، زميني‌ حاصل‌خيز است که دانه‌هاي «خواست و نياز» در آن به خوبي مي‌رويد. نيازهاي به حق را در ياد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکاريد تا به خوبي تحقق يابند. خداوند همراه کسي است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام‌هاي او همراهي و پشتيباني خدا را به سوي خود جلب کنيد. پس به خداوند توجه کنيد تا الهي شويد! به خدا توکل کنيد. هرچه ارتباط شما با خدا اين نيروي عظيم و خرد لايتناهي بيشتر شود‌‌، آرامش و نشاط بيشتري را در خود تجربه مي‌کنيد و هرچه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بيشتري بر شما چيره مي‌شود. خداوند فرموده است «اگر مرا ياري کنيد شما را ياري مي‌کنم وقدم‌هايتان را استوار مي‌گردانم.» يار خدا بودن يعني براساس قوانين الهي رفتارکردن، گناه نکردن، کمک به ديگران، نرنجاندن ديگران، احترام به والدين و درواقع يار خدا بودن همان ياري کردن به خود است.

رازدوم: ازآنچه هستيد راضي باشيد
 

بدن، وسيله زندگي است نه جوهر آن. آن‌قدر که ما انسان‌ها با ظاهر جسمي‌خود مشخص مي‌شويم، يک درخت با تنه‌اش مشخص نمي‌شود. تجربيات ما بايد مانند درخت به ما شکل بدهد ولي اين کار را نمي‌کند. فقط جوهره وجودمان است که با شرايط محيط از بين نمي‌رود، شکسته نمي‌شود و يا درمعرض ديد و بررسي ديگران قرار نمي‌گيرد. وجود داشتن پرمعنا و پرمفهوم است. من وجود دارم، من هستم، من اينجا هستم، من در حال شدن هست، تنها من هستم که زندگي را مي‌سازم و... هرکدام از ما انسان‌ها در اين دنيا ماموريتي خاص داريم. باکمک به ديگران و مهرورزي به آنان موجب تکامل روح‌مان مي‌شويم. رسالت اصلي ما در اين دنيا، بيدار شدن و بيدارکردن است و زندگي ما به منزله يک سفراست و هدف نيست. منظور از بيداري، فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زواياي زندگي است مانند بيداري جسمي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و... خلاصه در يک کلام «بيداري الهي».

راز سوم: بر آرامش دروني تمرکز کنيد
 

در دل توفان هم آرامش نهفته است. مهم نيست که در هر زماني از روز چه اتفاقي بيفتد. هرچه مسايل به نظر مشکل و پر دردسر بيايند و هرچه قدر که بخواهيم کارهاي زيادي را در آن واحد انجام دهيم. بايد فقط به خلوتگاه درون خويش برگرديم و آرامش دروني پيدا کنيم. براي دسترسي به خلوتگاه دروني چشم‌هايتان را ببنديد و روشنايي آرام و ملايمي‌را درون خود تصور کنيد.اين فضا جايي است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام مي‌تپد. به آنجا برويد. از دوردست استاد معنويتان از راه مي‌رسد در گوشتان زمزمه مي‌کند: «هر جا مي‌توانيد خوبي کنيد. هرطور که مي‌توانيد، به هر شکل که مي‌توانيد، هر وقت که مي‌توانيد، به همه اشخاصي که مي‌توانيد و تا زماني که مي‌توانيد» نور سفيدي فضاي دلتان را آرام مي‌کند. سپس بر اين آرامش حاصل شده تمرکز کنيد.

راز هشتم آرامش

راز چهارم: قضاوت خود را به تاخير بيندازيد
 

در اين جهان هيچ حادثه‌اي برحسب تصادف نيست و در همه وقايعي که روي مي‌دهند لطف و رحمت الهي نهفته است. تمام حوادث براي ما پيام‌هايي دارند که سبب تکامل روح‌مان مي‌شوند. براي مثال شما مي‌توانيد پيام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زماني بفهميد يا حتي ممکن است تا زماني که زنده هستيد، متوجه نشويد زيرا بسياري از اين وقايع فراسوي درک ما و جزو اسرار الهي هستند و تلاش براي فهم حکمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقيانوس با پيمانه است. همچنين در ذهن الهي، از دست دادني‌اي وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چيزي را از دست مي‌دهيد، معادل آن شئ و يا حتي بالاتر از آن را به دست خواهيد آورد و تمام اين اشيا وسيله‌اي براي تکامل و زيبايي شما هستند. بياييد به طور کامل بپذيريم که در هر موقعيت نامطلوب، نيکي پنهاني براي همه وجود دارد. «ساقي هرچه ريزد لطف اوست.»

راز پنجم: صفت‌هاي مثبت خود را افزايش دهيد
 

از غيبت، تهمت و صفت‌هاي نسنجيده درباره افراد يا حوادث، حسادت، كينه، دروغ، جر و بحث كردن با ديگران و خلاصه رنجاندن ديگران به شدت پرهيز كنيد. زيرا كسي كه با انجام دادن اين‌گونه اعمال تراكمي ‌از نيروهاي منفي را موجب مي‌شود و تنها کسي که عذاب مي‌كشد، خودتان هستيد. زماني كه به ديگران خوبي و كمك مي‌كنيد تجمعي از نيروهاي مثبت به دور خودتان فراهم مي‌آوريد و اين نيروهاي مثبت سبب آرامش و شادي شما مي‌شوند.

راز ششم: به دستورات اخلاقي احترام بگذاريد
 

از كنجكاوي كردن در زندگي ديگران دوري كنيد.از خواندن نامه‌هاي شخصي و دفتر خاطرات محرمانه ديگران و گوش دادن به مكالمات خصوصي آنها اجتناب كنيد. بدون در زدن و اجازه گرفتن وارد هر مكاني نشويد. سعي در اثبات درستي نظرها و عقايد خود به ديگران نداشته باشيد. تلاش نكنيد كه به زور افكار و عقايد ديگران را تغيير دهيد، زيرا در صورت رعايت نكردن اين دستورات آرامش خود را بر هم مي‌زنيد. به پدر ومادر خود نيكي كنيد. با آنان با صداي بلند صحبت نكنيد.
«بتي.جي ايدي» مي‌گويد: «زماني كه شما به درگاه خداوند دعا مي‌كنيد اين دعاها به صورت شعاع‌هاي نوراني به طرف آسمان بالا مي‌روند و فرشته‌ها براي اجابت به زمين مي‌آيند ولي در ميان اين شعاع‌هاي نوراني يكي از همه فوق‌العاده قطورتر و نوراني‌تر است و فرشتگان به محض مشاهده آن سريع به آن رسيدگي مي‌كنند. اين پرتو قدرتمند و خيره‌كننده مربوط به دعاي پدر و مادر در حق شماست.
دعاي مادر خالصانه‌ترين دعاهاست. چه زيباست به والدين خود از صميم قلب احترام بگذاريد و نيازهاي آنان را تامين كنيد زيرا كه مهر و نيكي به آنان سبب آرامش و نشاط درشما مي‌شود.

راز هفتم: حس‌ها را از يكديگر جدا كنيد
 

اغلب ما به اين مساله توجه چنداني نداشته‌ايم كه حواس پنج‌گانه خود را از يكديگر تفكيك و آنها را به صورت مجزا از يكديگر حس كنيم. ذهن تان را براي بالا بردن آگاهي حسي، پرورش دهيد. امروز بر بينايي تمركز كنيد، فردا بر مزه، روز بعد بر بويايي و... براي مثال زماني كه در حال دوش گرفتن در حمام هستيد قطرات آب را روي بدن خود احساس كنيد و از اينكه موجب تميزي و آرامش شما مي‌شود، لذت ببريد. موقعي كه در حال غذا خوردن هستيد، فقط به طعم و مزه غذا تمركز كنيد. وقتي در حال ريختن چاي در استكان هستيد، به صداي ريزش آن گوش دهيد. به اين ترتيب، شروع به جدا كردن تجربيات حسي‌تان از يكديگر كنيد و از هر كدام لذت ببريد.

رازهشتم: ديد جديدي پيدا‌كنيد
 

پرهاي دم طاووس، رنگارنگ هستند و هنگامي‌كه از زاويه‌اي خاص به آنها نگاه مي‌كنيد، درخشش و زيبايي بي‌نظيري دارند. خيلي از مسايل در زندگي هنگامي‌ ارزش خود را نشان مي‌دهند كه از زاويه درست ديده شوند ولي نگرش‌هاي متشابه و كليشه‌اي، ديدن اين زيبايي‌ها را مشكل مي‌سازد. اگر به هر مساله‌اي از زاويه‌اي درست نگاه كنيد، در آن چيزهاي با شكوه و زيبايي خواهيد ديد. سعي كنيد همه چيز و همه كس را با چشم‌هاي تازه‌اي ببينيد كه از طريق عادت تيره و تار نشده‌اند. با اين روش شما مي‌توانيد ثروت‌هاي نامحدودي را كشف كنيد. به ياد داشته باشيد كه اگر از زاويه‌اي درست به تمام چيزها و اشخاص نگاه كنيد، هر شخص يا هر شيء از طرف خالق‌تان براي شما ارمغان و پيام زيبايي به همراه خواهد داشت.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما