به سوپ‌هاي آماده نمک نزنيد

اين عصاره‌هايي که امروزه در انواع و اقسام مختلف در بازار يافت مي‌شود معمولا پودرهاي فشرده حاوي عصاره سبزيجات و انواع گوشت هستند. در برخي از اين عصاره‌ها با استفاده از مواد اوليه اعم از قارچ، جو، هويج و عدس، طعم‌هاي گوناگوني ايجاد مي‌شود و اغلب به عنوان چاشني همانند ادويه‌ها در مراحل مختلف پخت
يکشنبه، 26 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به سوپ‌هاي آماده نمک نزنيد

به سوپ‌هاي آماده نمک نزنيد
به سوپ‌هاي آماده نمک نزنيد


 





 

اين عصاره‌هايي که امروزه در انواع و اقسام مختلف در بازار يافت مي‌شود معمولا پودرهاي فشرده حاوي عصاره سبزيجات و انواع گوشت هستند.
در برخي از اين عصاره‌ها با استفاده از مواد اوليه اعم از قارچ، جو، هويج و عدس، طعم‌هاي گوناگوني ايجاد مي‌شود و اغلب به عنوان چاشني همانند ادويه‌ها در مراحل مختلف پخت و آماده کردن غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين، بسياري از طعم‌دهنده‌هاي ديگر هم هستند که در قالب پودر سالاد، پودرليمو و فلفل، پودر کباب و پودر ماست به بازار عرضه و به اين ترتيب، وارد برنامه غذايي مردم مي‌شوند. فرآورده‌هايي که به اين شکل توليد مي‌شوند نظير ادويه‌جات بوده و ضرري براي بدن ندارند و اگر در مراحل آخر طبخ غذاها به عنوان طعم‌دهنده اضافه شوند، عطر و طعم خود را بهتر حفظ مي‌کنند. اين مواد طعم‌دهنده‌ معمولا کنسانتره خشک گوشت و فرآورده‌هاي غذايي ديگر هستند که به صورت خشک، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

به سوپ‌هاي آماده نمک نزنيد

در صنايع غذايي با استفاده از روش‌هايي نظير خشک کردن يا درام‌درايينگ، مواد مورد نظر تبخير و تغليظ شده و همانند ادويه‌ها، طعم‌دهنده‌ها و چاشني‌ها در تهيه و طبخ غذا به‌کار مي‌روند. قاعدتا مصرف متعادل اين‌گونه طعم‌دهنده‌ها هم نظير ساير ادويه‌ها ضرر خاصي براي مصرف‌کننده به همراه ندارند. اين مواد چون خشک هستند معمولا فاسد نمي‌شوند زيرا فسادپذيري بيشتر در خوراکي‌هايي ديده مي‌شود که رطوبت بيشتري دارند. اگر اين طعم‌دهنده‌ها افزودني‌ هم داشته باشند مقدارشان به حدي نيست که براي بدن مشکلي ايجاد کند. پس نبايد در حين مصرف آنها نگران وجود اين ترکيبا‌ت‌ بود.
در صنايع غذايي همان‌طور که شير معمولي به شيرخشک تبديل مي‌شود، با استفاده از روش‌هاي خاصي، مايع متشکل از خوراکي‌هاي ياد شده تحت فشار و حرارت زياد قرار گرفته و آب موجود در آن تبخير شده و به صورت پودر خشک درآمده و پس از بسته‌بندي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. فقط ممکن است که اين ترکيبات پرنمک باشند. از اين‌رو بهتر است نمک جداگانه‌اي به غذا افزوده نشود.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.