درباره حريره بادام

آلرژي غذايي، يكي از عوامل عدم تحمل بعضي از غذاها در افراد، به خصوص كودكان، است. بعضي از اين مواد حساسيت‌زا در كودكان، مغزها و مخصوصا گردو و بادام‌زميني هستند و بنابراين مادران بايد بدانند كه اگر كودكشان نسبت به هر كدام از اين موادغذايي حساسيت دارند نسبت به غذا يا هر فرآورده‌اي هم كه با آنها تهيه مي‌شود حساسيت خواهند
يکشنبه، 3 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره حريره بادام

درباره حريره بادام
درباره حريره بادام


 

نويسنده: دكتر مسعود كيمياگر*




 
آلرژي غذايي، يكي از عوامل عدم تحمل بعضي از غذاها در افراد، به خصوص كودكان، است. بعضي از اين مواد حساسيت‌زا در كودكان، مغزها و مخصوصا گردو و بادام‌زميني هستند و بنابراين مادران بايد بدانند كه اگر كودكشان نسبت به هر كدام از اين موادغذايي حساسيت دارند نسبت به غذا يا هر فرآورده‌اي هم كه با آنها تهيه مي‌شود حساسيت خواهند داشت. به عنوان نمونه اگر كودكي به بادام حساسيت دارد نمي‌تواند حريره بادام را كه از بادام تهيه شده بخورد و بايد موادغذايي ديگري را به عنوان جايگزين درنظرگرفت. البته اكثريت كودكان حساسيتي به بادام ندارند. زماني كه ما از حساسيت غذايي صحبت مي‌كنيم معمولا به گروه معدودي از مواد غذايي اشاره مي‌كنيم كه درصد كمي از كودكان نسبت به آنها حساسيت دارند.

درباره حريره بادام

البته علت ايجاد حساسيت، نوع پروتئيني است كه در يك ماده وجود دارد. زماني كه اين پروتئين حرارت مي‌بيند، ساختارش دچار تغيير مي‌شود و ممكن است حساسيت‌زايي آن يا از بين برود يا خيلي كم شود. به همين دليل زماني كه غذاهاي حساسيت‌زا پخته مي‌شوند حساسيت كمتري در افراد ايجاد مي‌كنند. ضمن اينكه بادام با پخته شدن نه تنها خواص غذايي‌اش را از دست نمي‌دهد بلكه بهتر هم مي‌شود. نکته‌ مهم اين است که براي تهيه حريره بادام اجازه بدهيد بادام با حرارت مناسب پخته شود و مرحله پخت بيش از حد طول نكشد.
تجربه‌اي هم كه بسياري از مادران به آن اشراف دارند اين است كه ممكن است بعضي از بادام‌ها تلخ باشند بنابراين مادر بايد مقدار كوچكي از هر بادام را امتحان و مزمزه كند تا اگر تلخ بود، از آن استفاده نكند. تلخي بادام به دليل وجود ماده‌اي به نام آميگدالين است كه مضر نيست ولي اگر استفاده نشود، بهتر است.

پي نوشت ها :
 

*متخصص تغذيه و رژيم درماني

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.