سيگاري‌ها خلط خوني را جدي بگيرند

شما هم تفريحي سيگار مي‌کشيد؟ حتما از 17، 18 سالگي به قول خودتان تفريحي شروع کرده‌ايد و تا به حال 10، 15 سالي مي‌شود که سيگاري هستيد. راستش اکثر بيماران را در دهه چهارم و پنجم زندگي، اين قبيل آقايان اهل سيگار و قليان تشکيل مي‌دهند. همين افرادي که در سنين ميانسالي متاسفانه به مشکلاتي از قبيل برونشيت (التهاب مجاري
يکشنبه، 10 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سيگاري‌ها خلط خوني را جدي بگيرند

سيگاري‌ها خلط خوني را جدي بگيرند
سيگاري‌ها خلط خوني را جدي بگيرند


 





 
شما هم تفريحي سيگار مي‌کشيد؟ حتما از 17، 18 سالگي به قول خودتان تفريحي شروع کرده‌ايد و تا به حال 10، 15 سالي مي‌شود که سيگاري هستيد. راستش اکثر بيماران را در دهه چهارم و پنجم زندگي، اين قبيل آقايان اهل سيگار و قليان تشکيل مي‌دهند. همين افرادي که در سنين ميانسالي متاسفانه به مشکلاتي از قبيل برونشيت (التهاب مجاري ريوي) مبتلا شده‌اند و با سرفه و تنگي نفس و حتي رد برخي موارد شدت اين علايم تا حدي است که ساده‌ترين کارها را نيز نمي‌توانند انجام دهند، به ما مراجعه مي‌کنند. متاسفانه حتي در اين مرحله نيز اصرار ما مبني بر ترک سيگار فايده‌اي ندارد.

سيگاري‌ها خلط خوني را جدي بگيرند

جالب اينکه دسته‌اي از اين افراد سيگاري با ناديده گرفتن علايم مهمي که نشان‌دهنده تخريب بافت ريه‌شان بوده است، کار را به جايي رسانده‌اند که آن تغييرات ساختاري در نسج ريه اتفاق افتاده و در اثر مصرف سيگار مشکل پيشرفته شده و غيرقابل درمان و برگشت است. اغلب اين افراد سيگاري وقتي با علامت مهمي مثل خلط خوني مواجه مي‌شوند، حتي اگر در حد رگه‌هاي خون هم باشد، آن را جدي نمي‌گيرند و مي‌گويند: «به علت سرفه زياد، گلويم زخم شد و خون آمد.» آنها هرگز به اين فکر نمي‌کنند که شايد اين علامت مهم به معناي بروز يک مشکل جدي در ريه آنها باشد. اين بيماران در مخاط و بافت مجاري هوايي خود، دچار التهاب و پرخوني هستند و گاهي در اثر سرفه‌هاي شديد، مويرگ‌هاي سطحي اين مجاري پاره شده و خلط خوني (هموپتزي) پديدار مي‌شود. به همه سيگاري‌ها هشدار مي‌دهم با مشاهده اين علامت مهم به پزشک مراجعه کنند تا علت اصلي شناسايي و برطرف شود. در واقع اين علامت مهم که شما از کنارش به سادگي مي‌گذريد، مي‌تواند نشانه شروع بيماري برونشيت مزمن باشد. ضمن اين هشدار جدي به همه جواناني که به سيگار و قليان به جنبه تفريحي نگاه مي‌کنند تذکر مي‌دهم، سري به بيماراني بزنند که با برونشيت‌هاي مزمن و سرطان ريه روزگار مي‌گذرانند.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.