غذاهايي که دوستدار زيبايي اند

تغذيه مناسب يکي از عوامل مؤثر در حفظ سلامتي است که بر زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و چشم ها تأثير بسزايي دارد. رژيمي که از لحاظ ترکيبات گياهي غني باشد، ترميم DNA را تحريک مي کند، باعث توليد بيشتر کلاژن مي شود، التهاب را کاهش مي دهد و پوست را براي مدت طولاني تري جوان نگه مي دارد. کرم ها و لوسيون ها به بهبود
دوشنبه، 11 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غذاهايي که دوستدار زيبايي اند

غذاهايي که دوستدار زيبايي اند
غذاهايي که دوستدار زيبايي اند


 





 
تغذيه مناسب يکي از عوامل مؤثر در حفظ سلامتي است که بر زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و چشم ها تأثير بسزايي دارد. رژيمي که از لحاظ ترکيبات گياهي غني باشد، ترميم DNA را تحريک مي کند، باعث توليد بيشتر کلاژن مي شود، التهاب را کاهش مي دهد و پوست را براي مدت طولاني تري جوان نگه مي دارد. کرم ها و لوسيون ها به بهبود وضعيت پوست کمک مي کنند؛ ولي چيزي که بيش از همه تعيين کننده است، رژيم غذايي شماست. زيبايي پوست به سلامت عمومي بدن بستگي دارد. براي داشتن پوستي سالم و درخشان، بايد يک زندگي سالم داشته باشيد و يکي از مهم ترين گام ها در جهت رسيدن به اين هدف، داشتن يک رژيم غذايي سالم و اصولي است. بنابراين اگر مي خواهيد پوستي سالم و زيبا داشته باشيد، بايد در رژيم غذايي تان تغييراتي اعمال کنيد. اگر غذاهاي زير را در رژيم غذايي تان بگنجانيد، در جهت حفظ و ارتقاي سلامتي و زيبايي پوست خود گام مثبتي برداشته ايد.

برخي از انواع توت ها
 

توت ها يکي از مؤثرترين موادي هستند که در جلوگيري و به تعويق انداختن پيري پوست مؤثرند. اين ميوه به حفظ خاصيت ارتجاعي پوست، تقويت لثه ها و سلامت چشم ها کمک مي کند.

توت فرنگي
 

توت فرنگي از ساختار کلاژن پوست محافظت مي کند. کلاژن همان چيزي است که پوست را مستحکم نگه مي دارد. زماني که سطوح کلاژن در پوست افت مي کنند و تحليل مي روند، پوست چروک مي خورد.

ماهي آزاد
 

ماهي آزاد سطح پوست را صاف و نرم کرده و از پيدايش لکه هاي خشک و خارش آور جلوگيري مي کند.

آواکادو
 

اين ميوه حاوي فولات است که به خون سازي که براي بازسازي سلول ها ضروري است، کمک مي کند.

زرد آلو
 

اين ميوه سرشار از فيبر و مواد شيميايي گياهي است که بتا کاروتن و ليکوپن از جمله آنها هستند. زردآلو همچنين منبع خوبي براي تأمين ويتامين C، Aکلسيم، فولات، آهن و پتاسيم است که همگي در حفظ و ارتقاي سلامت پوست نقش مهمي دارند.

بروکلي
 

اين گياه حاوي مقادير فراواني فولات، ويتامين C و فيبر است. ترکيباتي در بروکلي وجود دارند که از سلول هاي بدن در مقابل آسيب ها محافظت مي کنند.

لوبيا
 

لوبيا منبع بسيار خوبي از مواد شيميايي گياهي، فيبر، فوليک اسيد، پروتئين، کلسيم و منيزيم است. اين مواد مي توانند قند خون را پايين بياورند و کلسترول خون را کاهش دهند.

انگور فرنگي
 

اين ميوه هم مانند بسياري از ميوه هاي بالاداراي ويتامين C فراواني است و آنتي اکسيدان هاي بسيار زيادي هم در خود دارد.

کاروتنوئيدها
 

اين ديگر غذا نيست، ولي ماده اي است که در ميوه ها و سبزي ها يافت مي شود. اين ماده به بدن کمک مي کند با سرطان و بيماري هاي قلبي عروقي بهتر مبارزه کند.

خانواده کلم ها
 

سبزي هايي مانند کلم، کلم پيچ، کلم بروکلي و کلم بروکسل وقتي جويده مي شوند، ترکيباتي به نام گلوکوزينولات و آنزيمي به نام ميروزيناز ترشح مي کنند که به خاطر خواص ضد سرطاني شان معروف هستند.

زغال اخته
 

اين ميوه مقادير فراواني ويتامين C,B,E فيبر، کلسيم، آهن، منيزيم و اسيد سيتريک درخود دارد.

خيار
 

خيار حاوي ويتامين ها و مواد معدني ضروري است که موجب افزايش توليد کلاژن مي شوند.

سبزيجات با برگ هاي سبز
 

سبزي هايي چون اسفناج، کلم پيچ و کاهو سرشار از ويتامين ها و مواد معدني بسياري چون ويتامين C ، فولات، آهن، منيزيم، مواد شيميايي گياهي و آنتي اکسيدان ها هستند.

ماهي
 

ماهي داراي ويتامين B12,A,B1 و B6 و سرشار از اسيدهاي چرب امگا3 است که براي پوست و همچنين حفظ ارتقاي سلامت قلب و مغز بسيار مفيدند.

گردو
 

گردو سرشار از روي است که به حفظ سلامت و زيبايي پوست کمک بسياري مي کند. همچنين ثابت شده که خوردن اين مغز به از بين بردن جوش هاي آکنه کمک مي کند.

روغن دانه انگور
 

اين روغن حاوي سلنيم، روي، مس و آهن است. همچنين منبع استثنايي از اوليگومريک پروسيانيدين مي باشد که ثابت شده خاصيت ارتجاعي پوست را افزايش مي دهد و به اين ترتيب از چروک خوردن پوست جلوگيري مي کند.

عسل
 

عسل جايگزين خوبي براي شکرهاي تصفيه شده است. اين شکرها فرايند پير شدن را تسريع مي کنند.

گياه مورد
 

ثابت شده که مصرف اين گياه فرايند پير شدن پوست را کند مي کند. قرن هاي متمادي گياه مورد در درمان خانگي مورد استفاده قرار مي گرفته است.

ارزن
 

اين دانه مغذي سرشار از سيليس است که براي تقويت مو، ناخن و بهبود وضعيت پوست مفيد است.

جوي دو سر
 

جوي دو سر فيبر زيادي در خود دارد و سرشار از کربوهيدرات هاي پيچيده است. همچنين آهن، منيزيم، فسفر، سيليکون و ويتامين هاي گروه B و E به وفور در جوي دو سر يافت مي شوند.

خربزه درختي
 

وقتي به عنوان ماسک روي پوست قرار گيرد، آنزيم هاي آن باعث از بين رفتن سلول هاي مرده مي شوند.

انار
 

اين ميوه منبع خوبي از آنتي اکسيدان هاي پلي فنول است. اين آنتي اکسيدان ها مي توانند اثر راديکال هاي آزاد را که به پوست آسيب مي رسانند، خنثي کنند.

آب
 

پوستي که آب کافي دريافت کرده باشد معمولاً جوان تر به نظر مي رسد. اگر شما هم از آن دسته کساني هستيد که مبالغ هنگفتي را براي خريدن انواع کرم ها و لوسيون ها خرج مي کنند که پوست شان زيباتر شود، کافي است اين غذاها را در رژيم غذايي تان بگنجانيد. زمان زيادي طول نمي کشد که اثر آنها را روي زيبايي و سلامت پوست تان مي بينيد. داشتن پوستي سالم و زيبا به شما اعتماد به نفس مي دهد و اگر شغل تان به گونه اي است که هر روز با افراد زيادي مراوده داريد، اين اعتماد به نفس به کمک تان خواهد آمد تا در فعاليت هاي شغلي و اجتماعي تان موفق تر ظاهر شويد.
منبع:نشريه دنياي سلامت، شماره55.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.