ريزش مو و تبليغات ماهواره‌اي دروغين

حجم وسيع تبليغات ماهواره‌اي دروغيني که صرفا جهت پر کردن جيب شبکه‌هايي که از اين طريق به کار خود ادامه مي‌دهند، انجام مي‌شود گاهي حتي پزشکان را وسوسه مي‌کند تا به نسخه کردن اين داروها بپردازند، در حالي که تمام اين تبليغات فقط اغواکننده بوده‌اند و کاملا دروغ هستند. به خاطر داشته باشيد ريزش مو علل مختلفي دارد و با توجه به نکات
سه‌شنبه، 12 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ريزش مو و تبليغات ماهواره‌اي دروغين

ريزش مو و تبليغات ماهواره‌اي دروغين
ريزش مو و تبليغات ماهواره‌اي دروغين


 

نويسنده:دکتر محمدعلي نيلفروش‌زاده*




 

حجم وسيع تبليغات ماهواره‌اي دروغيني که صرفا جهت پر کردن جيب شبکه‌هايي که از اين طريق به کار خود ادامه مي‌دهند، انجام مي‌شود گاهي حتي پزشکان را وسوسه مي‌کند تا به نسخه کردن اين داروها بپردازند، در حالي که تمام اين تبليغات فقط اغواکننده بوده‌اند و کاملا دروغ هستند. به خاطر داشته باشيد ريزش مو علل مختلفي دارد و با توجه به نکات آموزنده‌اي که متخصصان پوست آنها را به سادگي مطرح کرده‌اند بايد به وضوح دريابيد آن نکات علمي هرگز با آنچه در اين تبليغات مطرح مي‌شود، هم‌خواني ندارد. درمان‌هاي استانداردي که تحت مطالعات علمي قرار گرفتند و هم‌اکنون به‌طور رايج براي ريزش مو به کار برده مي‌شوند بار ديگر برايتان ذکر مي‌کنم تا ضمن آشنايي با آنها و بهره‌گيري از اثرات درماني‌شان متوجه شويد که نبايد گول اين تبليغات را بخوريد.
داروي آشنايي که حتما اگر دچار ريزش مو باشيد نام‌اش را شنيده‌ايد، ماينوکسيديل است. اين دارو در درمان ريزش موي مردانه، تاييد شده و کاملا علمي است. اساس بيولوژيکي اثر ماينوکسيديل در توقف ريزش مو ناشناخته است، اما به نظر مي‌رسد مشتقات گشادکننده عروق موجود در اين ترکيب، گردش خون را افزايش مي‌دهد و اثرگذار است.
 

ريزش مو و تبليغات ماهواره‌اي دروغين


قرص فيناسترايد يا پروپشيا هم که دوز مناسب يک ميلي‌گرم در روز آن براي درمان ريزش مو مورد تاييد FDA قرار گرفته است. اين دارو موجب توقف ريزش مو شده و در بعضي مردان رويش قابل‌ملاحظه طي دو سال از مصرف را دارد.
درمان‌هاي نوين ريزش مو که دايم نيز در حال پيشرفت هستند شامل داروهايي چون دوتاسترايد، کتوکونازول (ترکيب ضدقارچي که براي درمان شوره سر و درماتيت هم کاربرد دارد) و موارد ديگر مي‌باشند.
برخي از درمان‌ها نيز وجود دارند که در آينده مي‌توانند نويدبخش درمان ريزش مو شوند و بر پايه اطلاعات در دسترس علت‌شناسي ژنتيکي مولکولي ريزش موي مردانه اين درمان‌ها و تحقيقات روي آنها در دست اجراست. از جمله آنها مي‌توان به بلوک‌کننده‌هاي رسپتور آندروژن (ژن اصلي ريزش مو که اگر بلوک شود مي‌توان ريزش مو را متوقف کرد) و يا درمان‌هايي که بر ساير ژن‌هاي موثر بر ريزش مو اثر مي‌کنند، اشاره کرد. همه درمان‌هايي که به آن اشاره کردم نيازمند پيگيري و استمرار هستند و به مرور ريزش مو را کم و متوقف مي‌کنند. بديهي است هيچ کدام از آنها با يک‌بار استفاده قرار نيست معجزه کنند! و البته در تبليغات اين داروهايي که ذکر مي‌شود ريزش مو را درمان مي‌کنند اين دروغ بزرگ و غيرمنطقي گفته مي‌شود و من بابت آن هشدار مي‌دهم تا فريب نخوريد.

 

پي نوشت ها :
 

*متخصص پوست و مو

 

منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.