نيمه پنهان ايمپلنت

اگر شما تعدادي دندان از دست داده‌ايد و مي‌خواهيد آنها را جايگزين کنيد، چند راه داريد: پروتز ثابت (بريج)، پروتز متحرک (پلاک يا دست دندان) و ايمپلنت که هر کدام بسته به مورد شما مي‌تواند مناسب باشد. البته بايد بدانيد که هر کسي، کانديد مناسبي براي دريافت ايمپلنت نيست. يک کانديداي مناسب بايد داراي شرايط زير باشد: سلامت کلي بدن،
شنبه، 16 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نيمه پنهان ايمپلنت

نيمه پنهان ايمپلنت
نيمه پنهان ايمپلنت


 





 
اگر شما تعدادي دندان از دست داده‌ايد و مي‌خواهيد آنها را جايگزين کنيد، چند راه داريد: پروتز ثابت (بريج)، پروتز متحرک (پلاک يا دست دندان) و ايمپلنت که هر کدام بسته به مورد شما مي‌تواند مناسب باشد. البته بايد بدانيد که هر کسي، کانديد مناسبي براي دريافت ايمپلنت نيست. يک کانديداي مناسب بايد داراي شرايط زير باشد: سلامت کلي بدن، لثه‌هاي سالم و مقدار کافي استخوان براي جوش خوردن ايمپلنت. بعضي مردم آن‌چنان استخوان فک‌شان را از دست داده‌اند که تنها راه موجود براي درمان آنها ايمپلنت است ولي پيش از آن بايد استخوان به روش‌هاي خاصي تا اندازه مطلوب بازسازي شود و همکاري بسيار مناسب در جهت مراقبت از ايمپلنت‌ها و لثه‌هاي اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشيدن نخ دندان، لازم است. همين‌طور ويزيت‌هاي منظم از سوي دندانپزشک هم مهم است.
به طور کلي افرادي که مناسب دريافت ايمپلنت نيستند شامل: افراد بسيار جواني که فک آنها به حد کافي رشد نکرده است، بانوان باردار، افراد سيگاري (کشيدن سيگار با ترميم طبيعي بافت‌هاي بدن تداخل مي‌کند و احتمال موفق بودن ايمپلنت‌ها را کاهش مي‌دهد)، افراد الکلي يا معتاد، افرادي که پرتودرماني در ناحيه سر و گردن داشته‌اند، افرادي که بيماري‌هاي مزمن مانند فشارخون بالا، ديابت، بيماري‌هاي بافت همبند، هموفيلي، بيماري‌هاي سيستم ايمني و... دارند (اينکه شما با وجود اين بيماري‌ها مي‌توانند کانديد مناسبي براي ايمپلنت باشيد يا نه، بسته به وسعت، شدت بيماري و تحت درمان بودن آن دارد)، افرادي که داروهاي خاصي مانند استروئيدها يا کورتون‌ها را استفاده مي‌کنند و افرادي که دندان قروچه دارند. اين عادات مي‌توانند فشار زيادي به ايمپلنت‌ها وارد کنند و احتمال شکست درمان را بالا ببرند.

نگران نباشيد، دندانپزشک شما مي‌تواند با کمک شما، تشخيص دهد که شما کانديد مناسبي براي دريافت ايمپلنت هستيد يا نه.
 

ارزيابي اول شما شامل معاينه دهان و دندان‌ها و بررسي تاريخچه پزشکي و دندانپزشکي است. از فک شما، عکس‌هاي راديوگرافي تهيه مي‌شود و در صورت نياز، سي‌تي‌اسکن هم گرفته مي‌شود تا اطلاعاتي راجع به تراکم استخوان و اينکه چه‌قدر استخوان در فک شما موجود است و حتي شکل آن به دست مي‌آيد. سپس درباره راه‌هاي موجود درماني و قيمت انواع درمان و مشکلات و مراحل کار با شما مشورت مي‌شود. دندانپزشک با همکاري شما پس از انتخاب درمان مورد نظر شما با توجه به زمان و هزينه در دسترس شما، طرح درمان متناسب با نياز فک شما را برنامه‌ريزي مي‌کند تا درنهايت، مشکل بي‌دنداني شما رفع شود.
منبع: http://www.salamat.com
ae



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.