سوال‌هاي ليزري

شما براي خلاص شدن از شر موهاي زائد بدنتان چه کار مي‌كنيد؟ از تيغ استفاده مي‌کنيد يا اپي‌ليدي يا موم و مومك؟ حتما شنيده‌ايد که مي‌گويند ليزر، موهاي زائد بدن را براي هميشه از بين مي‌برد.حرف و حديث درباره اين روش فراوان است. برخي از مراجعان، نگران‌ هزينه‌هاي گران‌ آن هستند و به همين دليل، پرسش اصلي‌شان اين است كه با چند
يکشنبه، 17 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوال‌هاي ليزري

سوال‌هاي ليزري
سوال‌هاي ليزري


 

نويسنده: دكتر فرهاد ملك‌زاد، متخصص پوست و مو




 

10پرسشي که درباره ليزر موهاي زايد مي‌پرسند
 

شما براي خلاص شدن از شر موهاي زائد بدنتان چه کار مي‌كنيد؟ از تيغ استفاده مي‌کنيد يا اپي‌ليدي يا موم و مومك؟ حتما شنيده‌ايد که مي‌گويند ليزر، موهاي زائد بدن را براي هميشه از بين مي‌برد.حرف و حديث درباره اين روش فراوان است. برخي از مراجعان، نگران‌ هزينه‌هاي گران‌ آن هستند و به همين دليل، پرسش اصلي‌شان اين است كه با چند جلسه ليزر مي‌توان به نتيجه مطلوب رسيد؟اما سوال‌هاي ديگري هم هست: ليزر روي چه پوست‌هايي بهتر جواب مي‌دهد؟ قبل و بعد از ليزر موهاي زايد بايد چه نكاتي را رعايت كرد؟ اين نوشته به برخي از مهم‌ترين پرسش‌هايي که درباره ليزر موهاي زايد، مطرح مي‌شود؛ پاسخ مي‌دهد.

1. قبل از ليزر موهاي زايد چه كار بايد كرد؟
 

تقريبا از يك ماه قبل از ليزر، موهاي ناحيه مورد نظر نبايد كنده و يا با تيغ يا موبر اصلاح شوند اما شب قبل از ليزر حتما بايد توسط تيغ، اصلاح صورت گيرد.

2. چه پوست‌هايي بهتر به ليزر موهاي زايد جواب مي‌دهند؟
 

پوست‌هاي سفيد با موهاي تيره و ضخيم، بهترين كانديداهاي ليزر هستند.

3. چند جلسه ليزر براي حذف موهاي زايد لازم است؟
 

بين 3 تا 6 جلسه ليزر به فواصل يك تا 2 ماه براي از بين بردن موها لازم است و البته در پايان اين مدت باز ممكن است نياز به رتوشي در حد هر 6 ماه يك بار وجود داشته باشد.

4. با چه دستگاه ليزري مي‌توان موهاي زايد را از بين برد؟
 

ليزرهاي متعددي براي از بين بردن موهاي زايد به كار مي‌روند؛ از جمله دستگاه‌هاي ال.پي.ال و ... كه هر كدام مي‌توانند آثار خود را داشته باشند و براي موهاي خاصي به كار مي‌روند. هر فردي كه در معرض ليزر قرار مي‌گيرد، بايد بداند با چه نوع ليزري و با چه كارخانه سازنده ليزري مورد معالجه قرار خواهد گرفت.

5. عوارض ليزرهاي موهاي زايد چيست؟
 

ليزر اگر به درستي توسط متخصص انجام گيرد و پارامترهاي دستگاه به درستي انتخاب شود معمولا ايجاد عارضه نمي‌كند ولي به هر حال مانند هر عمل ديگري مي‌تواند عوارضي داشته باشد. يكي از اين عوارض سوختگي بدن است. ديگري ايجاد پيگمان‌هاي جلدي است كه به مرور از بين مي‌روند. گاهي ممكن است تغييرات رنگدانه‌اي ديگري نيز روي پوست ايجاد شود كه البته به مرور رفع خواهد شد. در كل، اگر شخصي كه ليزر را انجام مي‌دهد به كار خود مسلط باشد و نوع ليزر مناسب را انتخاب كند، مشكلي به وجود نمي‌آيد.

6. هرچند وقت يك بار بايد ليزر موهاي زايد صورت گيرد؟
 

معمولا ليزرهاي موها يك ماه يکبار انجام مي‌گيرد ولي به مرور اين فواصل را مي‌توان طولاني‌تر كرد.

7. آيا موهاي روشن و سفيد هم به ليزر جواب مي‌دهند؟
 

نه! اصولا ليزرهاي مو فقط روي موهاي تيره اثر مي‌كنند و موهاي سفيد يا كركي معمولا به ليزر جواب نمي‌دهند.

8. آيا بعد از ليزر مو ممكن است مشکل دوباره عود كند و سر و کله موهاي زايد پيدا شود؟
 

بله؛ ممكن است اين حالت را ببينيد و چاره‌اي جز ليزر مجدد هم وجود ندارد.

9. چرا هزينه‌هاي ليزر بالاست؟
 

چون اين وسايل، وارداتي هستند و هزينه‌هاي زيادي براي نگهداري و راه‌اندازي آنها صرف مي‌شود و بالتبع هزينه ليزر موهاي ناخواسته، به خصوص در وسعت زياد، بالاست.

10. آيا ليزر نواحي خاصي از بدن مي‌تواند سرطان‌زا باشد؟
 

نه! استفاده از ليزر براي دفع موهاي زايد، سرطان‌زا نيست.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.