آتش بازي وسط ميدان جنگ

يكي از اتفاقاتي كه دست مايه ساخت بازي هاي اكشن مي شود، جنگ ها و نبردهاي بزرگ تاريخ است كه به خاطر اختلاف هاي قومي و قدرت طلبي سران كشورها به وجود مي آيند. سازندگان بازي «نداي وظيفه» هم از اين ژانر پرطرفدار استفاده كرده اند و به همين دليل است كه در دنياي بازي هاي اكشن جزو اولين انتخاب هاي گيمرها به حساب مي
دوشنبه، 18 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آتش بازي وسط ميدان جنگ

آتش بازي وسط ميدان جنگ
آتش بازي وسط ميدان جنگ


 

نويسنده:مرضيه كلاته




 
سري ششم بازي اكشن «نداي وظيفه» به اسم «جنگ هاي مدرن 2» حسابي هيجان زده تان مي كند
يكي از اتفاقاتي كه دست مايه ساخت بازي هاي اكشن مي شود، جنگ ها و نبردهاي بزرگ تاريخ است كه به خاطر اختلاف هاي قومي و قدرت طلبي سران كشورها به وجود مي آيند. سازندگان بازي «نداي وظيفه» هم از اين ژانر پرطرفدار استفاده كرده اند و به همين دليل است كه در دنياي بازي هاي اكشن جزو اولين انتخاب هاي گيمرها به حساب مي آيند. عمليات سري نظامي، سلاح هاي مدرن، تلفات و خرابي هاي آنچناني و تشكيل گروه هاي تروريستي چيز هاي است كه در اين بازي باعث شده كليشه هاي جنگ هاي سنتي شكسته شود و گيمر با هيجان تمام نسخه هايش را دنبال كند.
اگر قرا باشد درباره تاريخچه بازي معروف نداي وظيفه چيزي بدانيد بايد به اوايل سال 2002برگرديد، زماني كه كمپاني اكشن اعلام كرد مي خواهد يک بازي به سبک شوتو با دستمايه اي از فرار بسازد. بعد از اعمال كمپاني اكشن بود كه شرکتInfinity Ward شروع به ساخت «كال آف ديوتي» كرد كه اولين سري آن اكتبر2003 به ميدان رقابت بازي هاي رايانه اي وارد شد.

دنباله دار موفق
 

طبق روال دنباله سازي كه در بازي هاي موفق وجود دارد، كمپاني اكشن تصميم گرفت با فاصله 3سال نسخه دوم را طراحي و منتشر كند. با اين تفاوت كه ساخت آن به شركت ديگري به اسم Treyarch سپرده شد.
نوامبر سال 2006وقتي اين بازي منتشر شد همه نظرشان اين بود كه نسخه اول بهتر ساخته شده، بعد از مدتي نسخه سوم هم به بازار آمد و حالا بعد از چهار سال با سري ششم روبه رو هستيم كه يک سر و گردن بالاتر از بقيه نسخه هاي اين بازي است.
تمام حادثه هاي نداي وظيفه 6 در يک جنگ مدرن مي گذرد و از جنگ جهاني دوم كه بر سر نسخه هاي قبلي بود، خبري نيست.

جنگ هاي پيشرفته
 

با كال آف ديوتي 6 از جنگ جهاني دوم به دنياي جنگ هاي مدرن و پيشرفته پا مي گذاريد كه جدال در آن قطعاً هيجان انگيزتر و احتمال وقوع كارهاي اكشن عجيب بيشتر است.
يک اتفاق جالب ديگر اين است كه هر آب و هوا و موقعيتي كه دلتان بخواهد در اين بازي برايتان مهياست، از مناطق سردسيري پر از برف و بوران گرفته تا مناطق معتدل و باراني و حتي صحراهايي كه آفتابش آدم را مي سوزاند.
از آنجا كه كمپاني اكشن حسابي به فكر طرفدارانش است، در بازي، صحنه هايي گنجانده تا نفستان را بند بياورد؛ مثلاً در يكي از نماها در آن واحد بايد از يک نفر محافظت كنيد، به يک نفر شليک كنيد و مراقب دشمنتان هم باشيد، اينجاست كه واقعاً گيج مي شويد و ترجيح مي دهيد يک لحظه بازي را متوقف كنيد تا راه حلي براي همزمان انجام دادن اين كارها به ذهنتان برسد.

آتش بازي وسط ميدان جنگ

مأموريت؛ نجات انسان ها
 

سازندگان اين بازي طي اين سال ها آن قدر تبحر پيدا كرده اند كه تمام فضاها، شخصيت هاي داستان و حتي اسلحه ها را هم عين نمونه واقعي شان بسازند، هنگام بازي انگار سكانس هاي دنباله دار سينمايي جلوي چشم هايتان نقش مي بندد كه بايد در آن ايفاي نقش كنيد.
البته يادتان باشد كه در اين بازي يک بخش آن لاين هم گنجانده شده كه با جذابيت هاي زيادي همراه است؛ مثلاً هر كدام از طرفين مي توانند جدا از هم اسلحه هايشان را كنترل و شليک كنند.
داستان بازي چند سال بعد از بازي سري چهارم است كه اتفاقاً آنها هم در دوره جنگ هاي مدرن است. شما در اين بازي نقش يک سرباز را بازي مي كنيد كه مي خواهد دنيا را از دست تروريست ها نجات بدهد. داستان بازي در روسيه و وسط برف و سرما شروع مي شود و مدتي بعد هم كارتان به جايي مي رسد كه مجبور به كوهنوردي و صحراگردي مي شويد.

باسپ خداحافظي كنيد
 

گروهبان سپ كه در تمام اين نسخه ها همراه گيمرهاست، در اين بازي به شكل كسي ظاهر مي شود كه نمي توانيد او را كنترل كنيد و در واقع قابل بازي نيست. او بعد از مدتي تجديد قوا تبديل به كاپيتان تيم مي شود و به گروه دشمن نفوذ مي كند.
زماني كه بازي شروع مي شود هرج و مرج، اولين چيزي است كه به نظرتان مي آيد. جنگ هاي زنجيره اي اين بازي و تمام اتفاقاتي كه مي افتد به خاطر ولاديمير ماكاروف، رهبر خود رأي سازمان آزادي طلبان روسيه است.
در شماره اول اين بازي، به جاي سپ مک تاويش بازي مي كرديد اما در نسخه جديد بايد او و خاطراتي كه با نقش آفريني او داشتيد را فراموش كنيد چون به جاي يک سرباز به ميدان جنگ مي آييد كه در گروه141عضويت دارد. اتفاقات كال آف ديوتي6در روسيه، ريو دو ژانيرو، افغانستان و چندين مكان ديگر به وقوع مي پيوندد.

آتش بازي وسط ميدان جنگ

گرافيک فوق العاده
 

در بازي به جز سلاح هاي متعدد و پيشرفت، چنگک هايي برايتان در نظر گرفته اند كه زمان كوهنوردي مي توانيد به راحتي از آن استفاده كنيد. با اينكه هوش دشمناني كه قرار است با آنها مقابله كنيد زياد است اما به محض اين كه به سمتشان شليک مي كنيد نقش بر زمين مي شوند و كارشان تمام است.
وقتي در يک بازي، جنگ و آتش بازي حرف اول و آخر را مي زند، بايد جلوه هاي ويژه خفني داشته باشد، اتفاقي كه در آن كال آف ديوتي 6 قابل لمس است. گرافيكي كه در اين بازي به كار گرفته شده از نمره خوبي برخوردار است، زماني كه در بازي انفجاري رخ مي دهد، آتش هاي واقعي و بزرگي را خواهيد ديد كه تمام اطرافشان را از بين مي برند. سري ششم بازي نداي وظيفه به اين مسأله كاملاً وفادار است و تمام انفجارها و انيميشن هاي كارآكترها به طرز بسيار حرفه اي طراحي شده اند.
صدا گذاري، يكي ديگر از عوامل مهمي است كه در بازي هاي رايانه اي به بازيكن هيجان زيادي مي دهد. در اين نسخه هم موسيقي دلهره آور و حماسي بازي، شما را همراهي مي كند تا هيجانتان چند برابر شود. طراحان بازي نداي وظيفه با استفاده از توانايي هاي هانس زيمر، آهنگساز اسكاري هاليوود اين امكان را برايتان فراهم كرده اند تا در لحظات نفس گير آتش بازي، خودتان را وسط ميدان جنگ احساس كنيد.
نسخه دوم بازي جنگ هاي مدرن روي تمام تلفن هاي گوشي همراه نصب مي شود و اين امكان را به شما مي دهد هر وقت اراده كرديد موبايلتان را برداريد و بازي را شروع كنيد. بازي با گرافيكي فوق العاده بالا، هوش مصنوعي بسيار پيشرفته دشمنان، داستان حماسي و بسيار مهيج و درگيرانه، جلوه هاي ويژه سينمايي، تاكتيک هاي جنگي جديد و بهره گيري از سلاح هاي قدرتمند و حقيقي، امكاناتي هستند كه باعث شده منتقدان و گيمرهاي واقعي به اين بازي نمره خوبي بدهند.
منبع:هفته نامه همشهري، سرنخ، شماره50



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط