دندانپزشکان بخوانند

بسياري از بيماران از مطب دندانپزشکي هراس دارند ولي تصورش را بکنيد در مطبي پا بگذاريد که به شما نه تنها استرس وارد نشود بلکه به شما خوش هم بگذرد. فکر مي‌کنيد اين مطب دندانپزشکي چه خصوصياتي دارد؟
پنجشنبه، 21 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دندانپزشکان بخوانند

دندانپزشکان بخوانند
دندانپزشکان بخوانند


 





 

حواس بيمارتان را پرت کنيد
 

بسياري از بيماران از مطب دندانپزشکي هراس دارند ولي تصورش را بکنيد در مطبي پا بگذاريد که به شما نه تنها استرس وارد نشود بلکه به شما خوش هم بگذرد. فکر مي‌کنيد اين مطب دندانپزشکي چه خصوصياتي دارد؟
• يکي از مواردي که به حفظ آرامش شما در چنين محيطي کمک مي‌کند آن است که مساحت فضاي دندانپزشکي نسبت به تعداد دندان‌پزشکاني که همزمان مشغول به کارند در نظر گرفته شود و فضاي کافي براي نصب هر يونيت، نشستن و حرکت کردن هر دندان‌پزشک و دستيار او در نظر گرفته شده باشد. حتي از پارتيشن‌بندي براي جدا کردن اين فضاها از يکديگر استفاده شده باشد.
• اگر قرار است در بخشي از مطب کارهاي دندان‌پزشکي اطفال صورت گيرد و يونيت خاصي براي کودکان در نظر گرفته شده است، بهتر است اين بخش از بخش‌هاي ديگر مطب که مخصوص کارهايي مانند کشيدن و جراحي دندان براي بزرگسالان است، جدا باشد تا ديدن مناظر ترس و اضطراب يا احياناً صداي وسايل و بيماران، موجب ترس و نگراني کودک نشود.
• يونيت دندان‌پزشکي محلي است که بيمار تمام زمان درمان خود را روي آن مي‌گذراند و در عين حال تمام ترس و اضطراب خود از کارهاي دندان‌پزشکي را در اين محل تحمل مي‌کند. يونيت دندان‌پزشکي با انواع وسايل مانند توربين، آنگل، ساکشن، چراغ و... ممکن است براي کودکان يا بزرگسالاني که براي نخستين‌بار به مطب دندان‌پزشکي پا مي‌گذارد، دلهره‌آور باشد. بنابراين بايد به نحوي طراحي و نصب شود که بيمار در آن احساس آرامش و راحتي کند. اگر صندلي دندان‌پزشکي را مقابل پنجره مطب قرار داده شود بهتر است. اگر اتاق مطب در طبقه همکف و مجاور حياط است استفاده از شيشه‌هاي قدي به بيماران منظره زيباتري را نشان مي‌دهد بهتر است در روبه‌روي اين پنجره قدي داخل باغچه انواع گل‌ها و گياهان سبز کاشته شود.
• اگر مطب در طبقه‌اي از ساختمان است که پنجره آن به برگ‌هاي درختان باز مي‌شود نيز منظره‌اي سرسبز و آرامش‌بخش را در برابر چشمان بيماران روي يونيت دندان‌پزشکي مي‌گشايد. ولي ممکن است در مواردي مطب در زيرزمين يک ساختمان باشد و اتاقي که قرار است يونيت در آن نصب شود، پنجره‌اي نداشته باشد؛ در اين صورت هم مي‌توان در مقابل صندلي دندان‌پزشکي يک تابلو زيبا و آرامش‌بخش آويزان کنيد.
• آکواريومي ‌با ماهي‌هاي مختلف در مقابل يونيت تدارک ببينيد. تحقيقات مختلف نشان داده‌‌اند آب و حرکت آرام ماهي‌ها در آن مي‌تواند در کاهش اضطراب و نگراني بيماران مؤثر باشد.
• مي‌توانيد هدفون‌هايي را در اختيار بيمارانتان روي يونيت قرار دهيد و در آن موسيقي آرام‌بخشي را پخش کنيد يا اجازه دهيد اين موسيقي آرام از طريق بلندگوهايي با صداي ملايم در فضاي مطبتان پخش شود.
• گاهي نصب يک تلويزيون در مقابل يونيت هم مي‌تواند مؤثر باشد، چون گاهي بيماران ذهنشان به برنامه‌ها و تصاوير مشغول و خودبه‌خود ذهنشان از درد و ترس محيط دندان‌پزشکي به سوي مسايلي ديگر منحرف مي‌شود.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.