حذف وعده صبحانه چاقي مي‌آورد

بعضي‌ها با افتخار مي‌گويند: «من اصلا عادت ندارم صبحانه بخورم. از بچگي هم که مدرسه مي‌رفتم يادم نمي‌آيد صبحانه خورده باشم!» تقريبا 15 درصد ميانسالان و چيزي حدود 30 درصد بزرگسالان از اولين وعده غذايي يعني صبحانه چشم‌پوشي مي‌کنند و به هر دليلي، اين وعده مهم را از برنامه غذايي‌شان حذف مي‌کنند.
شنبه، 23 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حذف وعده صبحانه چاقي مي‌آورد

حذف وعده صبحانه چاقي مي‌آورد
حذف وعده صبحانه چاقي مي‌آورد


 

نويسنده: دکتر سعيد حسيني*




 
بعضي‌ها با افتخار مي‌گويند: «من اصلا عادت ندارم صبحانه بخورم. از بچگي هم که مدرسه مي‌رفتم يادم نمي‌آيد صبحانه خورده باشم!»
تقريبا 15 درصد ميانسالان و چيزي حدود 30 درصد بزرگسالان از اولين وعده غذايي يعني صبحانه چشم‌پوشي مي‌کنند و به هر دليلي، اين وعده مهم را از برنامه غذايي‌شان حذف مي‌کنند.
اگر شما هم از اين گروهيد و از اهميت اين وعده مهم غذايي بي‌خبريد، بايد به شما بگويم که تحقيقات متعدد ثابت کرده افرادي که به هر دليلي اين وعده غذايي را حذف مي‌کنند، اغلب در ميانسالي و بزرگسالي با مشکل چاقي مواجه مي‌شوند. اين افراد چون از وعده شام تا صبح، دچار افت قند خون مي‌شوند و نوسانات قند خونشان به دليل عدم مصرف صبحانه جبران نمي‌شود، گاهي براي رفع گرسنگي فقط به فکر پر کردن شکمشان هستند و با پرخوري در ساير وعده‌هاي غذايي به سلامت خود آسيب مي‌رسانند. اگر به تناسب اندام و شادابي خودتان علاقه‌منديد و به آن اهميت مي‌دهيد، توصيه مي‌کنم حتما صبحانه‌تان را بخوريد و اين وعده غذايي را به هيچ‌وجه ترک نکنيد.

حذف وعده صبحانه چاقي مي‌آورد

تحقيقات ثابت کرده بچه‌هايي که بعد از صرف صبحانه به مدرسه مي‌روند، قدرت تمرکز و يادگيري بيشتري براي فراگيري دروس دارند و بيشترشان نمرات بالاتري مي‌گيرند. واقعا خيلي مهم نيست که در وعده صبحانه از چه گروهي از مواد غذايي استفاده مي‌کنيد اما اين واقعا مهم است که حتي اگر صبحانه‌اي که مي‌خوريد بسيار مختصر باشد، آن را از برنامه غذايي روز‌انه خود حذف نکنيد. به اين ترتيب، مي‌توانيد در وعده‌هاي بعدي غذايي، نواقص تغذيه‌اي خود را تصحيح کنيد.

پي نوشت ها :
 

*متخصص تغذيه و رژيم‌درماني

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.