كمك‌هاي اوليه درد پشت

شايع‌ترين علت درد پشت عبارت است از کشيدگي بيش از حد رباط‌ها يا عضلات در نتيجه سقوط يا فعاليت طاقت‌فرسا. ساير علل شايع درد پشت عبارتند از: آسيب‌هاي «شلاقي»، بارداري و عادت ماهيانه علل خطرناک‌تر عباتند...
دوشنبه، 25 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كمك‌هاي اوليه درد پشت

كمك‌هاي اوليه درد پشت
كمك‌هاي اوليه درد پشت


 





 
درد ممکن است در خود ستون فقرات يا عضلات و رباط‌هاي اطراف آن بروز کند. در اکثر موارد، درد پشت ناشي از يک مشکل جزيي است. با اين حال، درد مي‌تواند نشانه‌اي از يک بيماري زمينه‌اي جدي باشد.

علت
 

شايع‌ترين علت درد پشت عبارت است از کشيدگي بيش از حد رباط‌ها يا عضلات در نتيجه سقوط يا فعاليت طاقت‌فرسا.
ساير علل شايع درد پشت عبارتند از: آسيب‌هاي «شلاقي»، بارداري و عادت ماهيانه علل خطرناک‌تر عباتند از: آسيب ديدن يک ديسک در ستون فقرات که ممکن است نخاع يا اعصاب را تحت فشار قرار دهند يا آنها را تحريک کند و بيماري کليه.

هشدار
 

در صورتي که درد پشت با مواردي مثل گرفتگي عضلات، تب، سردرد، استفراغ، تهوع، اختلاف هوشياري، بي‌اختياري ادرار يا مدفوع يا هر گونه از دست دادن حس يا حرکت همراه باشد، مراجعه به پزشک ضرورت خواهد داشت.

كمك‌هاي اوليه درد پشت

روش کار
 

1) به بيماري توصيه کنيد که روي يک سطح مسطح روي زمين يا روي يک تشک سفت در راحت‌ترين وضعيت ممکن دراز بکشد.
2) به بيمار توصيه کنيد که در حد توان،‌ بي‌حرکت بماند تا درد تسکين پيدا کند. به او کمک کنيد تا قرص‌هاي ضد درد خود را بخورد. اگر علايم پايدار بودند، با پزشک خود تماس بگيريد و يا بيمار را به بيمارستان منتقل کنيد.

 

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط