اپيلاسيون در دوران بارداري

خانم‌هاي باردار در مورد شيوه‌هاي مختلف رفع موهاي زايد سوالات رايجي دارند که به طور خلاصه به بررسي هر روش مي‌پردازيم تا در خلال اين بررسي، به آن سوالات پاسخ دهيم: • استفاده از کرم‌هاي موبر: استفاده از...
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اپيلاسيون در دوران بارداري

اپيلاسيون در دوران بارداري
اپيلاسيون در دوران بارداري


 

نويسنده:دکتر پروين منصوري*




 

خانم‌هاي باردار در مورد شيوه‌هاي مختلف رفع موهاي زايد سوالات رايجي دارند که به طور خلاصه به بررسي هر روش مي‌پردازيم تا در خلال اين بررسي، به آن سوالات پاسخ دهيم:
• استفاده از کرم‌هاي موبر: استفاده از آنها در دوران بارداري اشکالي ندارد. کرم‌هاي موبر با سوزاندن ساقه مو آنها را از بين مي‌برند و برخي از انواع آنها نيز پوست را مرطوب مي‌کنند اما اگرپوست شما حساس است، ممکن است نسبت به اين کرم‌ها آلرژي پيدا کنيد و پوستتان ملتهب شود. براي جلوگيري از بروز اين اتفاق ابتدا مقداري از کرم را روي قسمتي از بازويتان بماليد و چند دقيقه صبر کنيد تا نتيجه را ببينيد.
• اپيلاسيون: اگر در دوران بارداري مي‌خواهيد از موم استفاده کنيد، بهتر است منصرف شويد چون موم گرم سبب التهاب و آسيب به پوستتان مي‌شود.
• اپيلاتورهاي برقي: اپيلاتورهاي برقي بهترين گزينه‌اند زيرا موها را از ريشه کنده و پوست را براي مدت طولاني پاک نگه مي‌دارند. تنها مشکل اين دستگاه‌ها اين است که گاهي سبب زيرپوستي شدن موها مي‌شوند. برخي از اين اپيلاتورها مجهز به دستگاه ماساژ هستند که درد را کاهش مي‌دهند. بهترين زمان اپيلاسيون با اپيلاتورها پس از حمام است که موها نرم‌تر و سست‌ترند. ضمنا روش تراشيدن مو با خودتراش‌هاي ايمن را هم فراموش نکنيد چون امروزه خودتراش‌هاي بسيار ايمني در بازار وجود دارند که مي‌توانند به رفع موقت موهاي زايد شما کمک کنند.
• استفاده از ليزر: با اينکه از نظر علمي خطراتي در اين زمينه وجود ندارد اما استفاده از ليزر در دوران بارداري توصيه نمي‌شود. مي‌توانيد قبل از بارداري يا پس از آن براي از بين بردن دايمي موهاي زايد به پزشک مراجعه کرده و براي هميشه از شر موها خلاص شويد.

پي نوشت ها :
 

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط