اصول موفقيت در نِت

اينترنت (و دنيا) پر است از افرادي که آرزوي کسب موفقيت دارند ولي تنها کساني به موفقيت دست مي‌يابند که خواسته و آرزويي واقعي دارند و هميشه دنبال آن هستند. افراد موفق دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهند و هميشه به دنبال اجراي آن هستند و تمام انرژي و تلاش‌شان را صرف رسيدن به آن مي‌کنند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اصول موفقيت در نِت

اصول موفقيت در نِت
اصول موفقيت در نِت


 

ترجمه: ياسمين ثريا




 

در اينترنت فرصت‌هاي زيادي براي تجارت وجود دارد و خيلي از افراد و شرکت‌ها از آن بيشترين استفاده را کرده و بيشترين سود را برده‌اند. خيلي از آنها بدون هيچ‌ سرمايه‌اي شروع کرده و کلي سود برده‌اند و حتي بعضي از آنها ميليونر شده‌اند که بين آنها برخي سوپراستارهاي اينترنتي هم هستند. افرادي که هم‌اکنون بيليونر هستند و در مدت خيلي کوتاهي به اين حد از موفقيت رسيده‌اند؛ مثل آفريننده‌هاي ياهو، هات ميل، ميکروسافت، آمازون و...
آنها چه قابليتي داشته‌اند که بيشتر مردم ندارند؟ چرا بعضي از کمپاني‌هاي اينترنتي به چنين نتيجه شگفت‌انگيزي رسيدند؛ درحالي که بقيه آنها ورشکست شدند؟ چه تفاوتي بين موفقيت و شکست آنهاست؟ اين مطلب، 6 موضوع مهم را در همين زمينه بررسي مي‌کند.
 

1. خواسته‌ها و آرزوها:
 

اينترنت (و دنيا) پر است از افرادي که آرزوي کسب موفقيت دارند ولي تنها کساني به موفقيت دست مي‌يابند که خواسته و آرزويي واقعي دارند و هميشه دنبال آن هستند. افراد موفق دقيقا مي‌دانند چه مي‌خواهند و هميشه به دنبال اجراي آن هستند و تمام انرژي و تلاش‌شان را صرف رسيدن به آن مي‌کنند.

2. تعهد و التزام:
 

موفق‌ها کساني هستند که به اهداف تجاري و کاري‌شان تعهد کامل دارند و خودشان را براي آزمايش چالش‌هاي ساختاري تجارت اينترنتي با ضروري‌ترين وسايل مجهز مي‌کنند. در دنياي اينترنتي تنها چيزي که تغيير نمي‌کند، خود اينترنت است. آنچه ديروز کار مي‌کرد، ممکن است امروز ديگر کار نکند. تکنولوژي‌هاي جديد فردا وارد مي‌شوند و جايگزين انواع قديمي (همين امروزي‌ها) مي‌شوند. يک متخصص وب متعهد هيچ گاه از اين تغييرات نمي‌هراسد، بلکه همه آنها را با آغوش باز مي‌پذيرد.

3. همبستگي با خانواده:
 

وقتي شما وارد مسير جديدي مي‌شويد، به دست آوردن پشتيباني و همبستگي با افرادي که آنها را دوست داريد، بسيار اهميت دارد. اگر در اين ويژگي شک داريد، يا تنها هستيد يا اينکه هيچ‌گاه سعي نکرده‌ايد کار بزرگي انجام دهيد.

4. مديريت زمان:
 

شما نمي‌توانيد به عقب برگرديد، فقط به جلو مي‌رويد. روي زمان‌تان حساب باز کنيد. بخش مهم کارتان زماني است که به آن اختصاص مي‌دهيد. ليستي از پروژه‌هايي که بايد در يک هفته انجام دهيد، درست کنيد و کارهاي‌تان را در روزهاي هفته تقسيم کنيد و روزانه انجام‌شان دهيد.

5. ناحيه سودآور را مشخص کنيد:
 

اين بخش، حياتي است. موفق‌ها هميشه از ناحيه‌هاي پرحاصل تجارت شان شروع مي‌کنند و اکثريت تلاش‌شان را در آن نواحي مترکز مي‌کنند. از قاعده 20 تا 80 استفاده کنيد. 20 درصد از اقدامات اقتصادي را بيابيد که 80 درصد از سودتان را مي‌‌سازد و روي آن تمرکز کنيد. ممکن است به نظر غيرواقعي برسد ولي موثرترين مکانيسم موفقيت، همين است. 80 درصد از تلاش‌تان را روي نواحي کليدي بگذاريد و 20 درصد باقي‌مانده را روي چيزهاي ديگر و در کنار اين پنج ويژگي کليدي، 10 قابليت زير را هم اضافه کنيد: اشتياق، ‌شجاعت، ‌پشتکار، فداکاري در مسير رسيدن به هدف،‌ برنامه‌ريزي، ‌يادگيري، توجه به زمان، ‌مسووليت‌پذيري،‌ سخت‌کوشي و‌ درستي.

اصول موفقيت در نِت

6. جليقه نجات اينترنتي:
 

شبکه‌هاي اينترنتي دوستان ما هستند که با آنها حرف مي‌زنيم. ايده‌هاي‌مان را با آنها به اشتراک مي‌گذاريم، اطلاعات مي‌گيريم و اطلاعات مي‌دهيم. اما قسمت مهم قضيه که فراموش مي‌شود اين است که: شبکه‌هاي اينترنتي تنها ويترين ارايه ما و کارهاي‌مان نيستند. اين شبکه‌ها تنها پل اتصال ما به ديگران، ديگر شرکت‌ها و سايت‌ها نيستند. آنها پل ارتباطي هستند براي اتصال به آدم‌ها و دنياهايي که نمي‌شناسيم براي يک شروع تازه. در جديدترين تحقيقاتي که برنامه SBSS پيرامون هنر و علم اينترنتي انجام داده، به وجود آمدن اين تعامل مثبت دردنياي نت به ثبت رسيده است اما نمي‌توان بي‌محابا وارد اين دنيا شد. اينترنت مثل درياي پرتلاطمي مي‌ماند که اگر جليقه نجات نپوشيده باشي و شنا هم بلد نباشيد قبل از اينکه چيزي به دست بياوريد، خودتان از دست مي‌رويد. در اينجا چند کليد استراتژيک براي موفقيت وجود دارد:
شناسايي اينکه نيازمندي‌هاي شما از ديگران چيست و مهم‌تر اينکه شما براي ديگران چه چيز قابل ارايه‌اي داريد. آيا سايت شما مزاياي ويژه‌اي نسبت به ديگر سايت‌‌ها دارد؟ آيا وبلاگ شما بازديدکننده بسياري دارد و لينک دادن فردي باعث سودي براي او هم مي‌شود؟ آيا شرکت شما با راه‌اندازي سايت باعث راحتي کار براي ديگران مي‌شود و خيلي نکته‌‌هاي موثر ديگر که ناديده گرفته مي‌شوند.
به غير از اين دو نکته، موارد ديگري هم هستند که با توجه به آنها مي‌توانيد موفقيت اينترنتي خود را بالا ببريد:
• در 15 ثانيه خودتان را معرفي کنيد: معرفي و شناسايي شما نبايد بيشتر از 15 ثانيه طول بکشد. اينترنت دنياي پرسرعتي است و کساني که سرعت کمي دارند، خيلي زود فراموش مي‌شوند.
• ساختاري محکم و پيوسته داشته باشيد: اگر ساعت شما قرار است هر روز «به روز» شود، حتما به اين مورد پايبند باشيد ولي اگر قرار است هفته‌اي يک بار «به روز» شود و اين کار ماهي يک بار انجام مي‌شود، شما بسياري از بازديدکنندگان و دوستان خود را از دست مي‌دهيد.
• خوب اطلاعات بدهيد: اطلاعات به اندازه، شماره تماس تلفني، آدرس ايميل، نشاني دقيق، اهداف، اسامي مشخص گروه کاري و ... خلاصه، هر چه اطلاعات بيشتر و دقيق‌تر باشد، ميزان موفقيت بالاتر مي‌رود. حتي اگر مي‌توانيد به اسامي افراد اکتفا نکنيد و عکس و مشخصات جالب و شخصي‌تر را هم بدهيد، البته اطلاعاتي که به درد مخاطب مي‌خورد.
مطالبي که در سايت قرار مي‌گيرد، نه بايد آن چنان ثقيل و سنگين باشد که درک نشود و نه آن‌قدر ساده و بديهي که مورد تمسخر قرار بگيرد. پس حتما به ادبيات خودتان هم توجه کنيد.

 

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط