نمره شادي تان چند است؟!

تست زير تستي است که توسط ميشل آرگلي در سال 2001 به سفارش موسسه پرسشنامه خوشبختي آکسفورد تهيه شده است. تعداد تست‌هاي روان‌شناسانه‌اي که ميزان خوشبختي و شادي انسان‌ها را تخمين مي‌زنند کم نيستند. سوالات برخي از آنها به همين سادگي است که از خود شما مي‌پرسند «آيا خوشبخت‌ايد؟» برخي نيز به
شنبه، 30 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نمره شادي تان چند است؟!

نمره شادي تان چند است؟!
نمره شادي تان چند است؟!


 





 
تست زير تستي است که توسط ميشل آرگلي در سال 2001 به سفارش موسسه پرسشنامه خوشبختي آکسفورد تهيه شده است. تعداد تست‌هاي روان‌شناسانه‌اي که ميزان خوشبختي و شادي انسان‌ها را تخمين مي‌زنند کم نيستند. سوالات برخي از آنها به همين سادگي است که از خود شما مي‌پرسند «آيا خوشبخت‌ايد؟» برخي نيز به کمک سوالات پيچيده‌تر که شايد ربطي هم به موضوع نداشته باشد ميزان شادي شما را اندازه مي‌گيرد.
تست زير از 2 جنبه بسيار جالب است: جنبه اول آنکه به مدت 6 سال روي داوطلبان گوناگون مورد بررسي قرار گرفته و از نظر علمي تاييد شده است، جنبه دوم آنکه خوشبختي را به عنوان مساله‌اي ثابت و بادوام توصيف مي‌کند نه يک احساس زودگذر. اگر مي‌خواهيد واقعا بدانيد خوشبخت هستيد يا خير، توصيه مي‌کنيم به مدت 6 ماه هر ماه يک بار اين تست را حل کنيد.
1) من بي‌نهايت خوشبخت هستم.
2) حس مي‌کنم آينده مملو از اميد و آرزو است.
3) از تمام زندگي‌ام کاملا راضي‌ام.
4) حس مي‌کنم جوانب گوناگون زندگي را تحت کنترل دارم.
5) گمان مي‌کنم زندگي پر از پاداش است.
6) از آنچه هستم احساس غرور مي‌کنم.
7) هميشه پاقدم خوبي دارم.
8) زندگي را دوست دارم.
9) جذب افراد مختلف مي‌شوم و به دوستي با آنان علاقه دارم.
10) خيلي راحت و آسان تصميم مي‌گيرم.
11) حس مي‌کنم توانايي هر کاري را دارم.
12) هميشه با حس خوب از خواب برمي‌خيزم.
13) حس مي‌کنم انرژي من تمام ناشدني است.
14) کائنات هميشه بهترين‌ها را به من هديه مي‌دهند.
15) حس مي‌کنم در بالاترين نقطه دنيا قرار دارم.
16) از نظر روحي بسيار خوب و هوشيار هستم.
17) همه را دوست دارم.
18) حس مي‌کنم گذشته خوب و خوشبختي داشته‌ام.
19) هميشه حتي در شرايط سخت حس شادي دارم.
20) هميشه هر آنچه خواسته‌ام را انجام داده‌ام.
21) از بودن با ديگران لذت مي‌برم.
22) هميشه در خوشحالي ديگران نقشي داشته‌ام.
23) زندگي من هدف‌دار و معني‌دار است.
24) انسان متعهدي هستم.
25) گمان مي‌کنم دنيا جاي خوبي است.
26) هميشه مي‌خندم.
27) انسان جذاب و دلپذيري هستم.
28) همه چيز براي من جذاب و سرگرم‌کننده است.
تفسير آزمون
بعد از اتمام تست نگاهي به جواب‌هاي خود بيندازيد. اگر بيشتر گزينه الف و ب را انتخاب کرده‌ايد يعني خيلي از زندگي خود لذت نمي‌بريد و چندان شاد نيستيد. انتخاب گزينه‌هاي د و هـ يعني به اندازه کافي شاد هستيد، پس در همين حالت باقي بمانيد. اما اگر اکثرا گزينه ج را انتخاب کرده‌ايد يعني شما قابليت شاد بودن را داريد، تنها لازم است کمي بيشتر تلاش کنيد و نگاه‌تان به زندگي مثبت‌تر باشد. فراموش نکنيد برخي مسايل در شاد بودن ما تاثير مي‌گذارند. يکي از آنها روابط اجتماعي ماست. افرادي که روابط اجتماعي خوبي برقرار مي‌کنند معمولا هميشه از حمايت خانواده و دوستان برخوردار مي‌شوند. عامل بعدي کار يا تحصيل است. مهم و کاربردي بودن کار يا رشته تحصيلي شما در ميزان رضايت از زندگي تاثير مي‌گذارد. فاکتور سوم شخصيت خود آدم‌هاست. داشتن حس اعتماد به نفس، اعتقاد به معنويات، هوش، جذابيت و حتي نوع لذايذي که مي‌پسنديم در ميزان شادي ما تاثير مي‌گذارند. تحقيقات نشان مي‌دهد هيچ يک از ما به اندازه‌اي که دوست داريم شاد باشيم، شاد نيستيم. بعد از اتمام تست نگاهي بيندازيد تا ببينيد کجاي کار مي‌لنگد. اصلاح همان مساله مي‌تواند شما را شادتر و خوشبخت‌تر کند.
طرز نمره‌دهي
کافي است بين اعداد 1 تا 5 برحسب حسي که داريد يکي را انتخاب کنيد: عدد 1 يعني کاملا منفي و عدد 5 يعني کاملا مثبت. عدد 2 کمي حس منفي پايين‌تري دارد. عدد 3 تقريبا ميانه و بي‌طرف است و عدد 4 کمي مثبت است. سؤال‌ها را بخوانيد!
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.