كمك‌هاي اوليه آسيب بازو

جدي‌ترين شکل آسيب بازو، شکستگي استخوان دراز بازو است. استخوان بازو مي‌تواند در اثر يک ضربه مستقيم به‌طور عرضي از مرکز بشکند. شکستگي نوک استخوان معمولا يک آسيب پايدار است و دو انتهاي استخوان شکسته شده در محل خود باقي مي‌مانند. به همين دليل، امکان دارد که شکستگي استخوان فورا آشکار نشود، گرچه احتمالا بازو دردناک خواهد بود. ممکن است مصدوم با اين درد مدارا کند و تا مدتي شکستگي را بدون درمان رها کند.
سه‌شنبه، 3 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
كمك‌هاي اوليه آسيب بازو

كمك‌هاي اوليه آسيب بازو
كمك‌هاي اوليه آسيب بازو


 





 
جدي‌ترين شکل آسيب بازو، شکستگي استخوان دراز بازو است. استخوان بازو مي‌تواند در اثر يک ضربه مستقيم به‌طور عرضي از مرکز بشکند.
شکستگي نوک استخوان معمولا يک آسيب پايدار است و دو انتهاي استخوان شکسته شده در محل خود باقي مي‌مانند. به همين دليل، امکان دارد که شکستگي استخوان فورا آشکار نشود، گرچه احتمالا بازو دردناک خواهد بود. ممکن است مصدوم با اين درد مدارا کند و تا مدتي شکستگي را بدون درمان رها کند.

تشخيص
 

• درد تشديد شونده با حرکت
• حساسيت در لمس و تغيير شکل روي محلي که دچار شکستگي شده است.
• تورم سريع
• کبودي که ممکن است آهسته‌تر بروز کند.

كمك‌هاي اوليه آسيب بازو

روش کار
 

1) از مصدوم بخواهيد که بنشيند. ساعد مصدوم را به ملايمت، به طور افقي روي تنه او و در وضعيتي قرار دهيد که براي او راحت‌تر است. از مصدوم بخواهيد که در صورت امکان، آرنج خود را نگه دارد.
2) يک بالشتک نرم زير دست آسيب ديده قرار دهيد. سپس اين دست و بالشتک مربوط به آن را به کمک يک آويز اندام بالايي ببنديد تا ثابت نگه داشته شوند.
3) با بستن يک باند تا شده پهن به دور قفسه سينه و روي آويز، دست آسيب‌ديده را محکم کنيد. سعي کنيد از پيچيدن باند روي محل شکستگي پرهيز کنيد. شرايط انتقال مصدوم به بيمارستان را مهيا کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.