دروغ‌هاي ليزري

حتما شما هم تا به حال شنيده‌ايد که بعضي از مردم مي‌گويند فلاني چند جلسه براي از بين بردن موهاي زايدش ليزر کرده است، حتما تا به حال عروق خوني‌اش آسيب ديده‌اند و در آينده سرطان خون مي‌گيرد! اين تصورات نادرست و شايعات دروغين که توسط افراد ناآگاه و به علت ناآشنايي آنها با تکنولوژي ليزر ساخته مي‌شود موجب شده
چهارشنبه، 4 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دروغ‌هاي ليزري

دروغ‌هاي ليزري
دروغ‌هاي ليزري


 

نويسنده:دکتر پروين منصوري




 
حتما شما هم تا به حال شنيده‌ايد که بعضي از مردم مي‌گويند فلاني چند جلسه براي از بين بردن موهاي زايدش ليزر کرده است، حتما تا به حال عروق خوني‌اش آسيب ديده‌اند و در آينده سرطان خون مي‌گيرد! اين تصورات نادرست و شايعات دروغين که توسط افراد ناآگاه و به علت ناآشنايي آنها با تکنولوژي ليزر ساخته مي‌شود موجب شده عده‌اي بپرسيد آيا چون موهاي دور سينه يا خط نافم را ليزر کردم احتمال ابتلا به سرطان پستان يا بدخيمي و تغييرات اعضا و احشاي درون شکم وجود دارد؟
بعضي ديگر می پرسندخال‌هايشان را با ليزر برداشتند آيا چون خال در ناحيه شکم بوده کبد و کليه و روده‌شان آسيب ديده است؟
براي آسودگي خيال همه شما بايد بگويم ليزرها هيچ‌گونه عوارضي ندارند و براي اين قبيل امور زيبايي که ذکر کرديد هرگز ليزر تا بيش از عمق يک تا دو ميلي‌متري خود پوست پايين نمي‌رود چه رسد به داخل بدن، از اين گذشته ليزرها مزيت معروفشان به علت کارکرد تخصصي آنها است. يعني فقط يک بافت هدف را دنبال مي‌کند و صدمه‌اي به اطراف نمي‌زنند. براي مثال براي شما که خال رنگي داشته‌ايد تنها سلول‌هاي رنگدانه را هدف مي‌گيرد و به عروق منطقه کاري ندارد يا براي موارد موهاي زايد فقط تخريب در منطقه فوليکول موها صورت مي‌گيرد و براي مثال به بافت غددي موجود در پوست صدمه نمي‌زند.
ليزر بيش از 60 يا 70 سال است براي درمان‌هاي گوناگون و حتي درمان تومورها و سرطان‌ها که در عمق بدن هستند به کار برده مي‌شود و حتي يک مورد هم مشکلاتي شبيه آنچه در ذهن شما شايع کرده‌اند گزارش نشده است. تنها توصيه من و همکارانم اين است که اگر قصد داريد ليزردرماني کنيد حتما با متخصص پوست و مو و افرادي که تبحر کافي در استفاده از ليزر ندارند مشورت کنيد. چون حتما نياز است پيش از اقدام به درمان موهاي ناخواسته يا برداشتن خال به وسيله پزشک پوست و مو بررسي شويد تا مبادا مشکل زمينه‌اي يا موضوع تخصصي ناديده گرفته شود.
منبع:http://salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.