باور کنيد تا ببينيد

ليست کليه هدف هايي که دوست داريد به آنها برسيد را تهيه کنيد. هدف هاي مادي، معنوي، علمي، ارتباطي، روحي، رواني، احساسي و خلاصه کليه دستاوردهايي که اگر در زندگي شما از الان تا آخر عمر حاصل شود، خشنود و راضي خواهيد بود.
يکشنبه، 8 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باور کنيد تا ببينيد

باور کنيد تا ببينيد
باور کنيد تا ببينيد


 





 

از رؤيا تا واقعيت راه زيادي نيست
 

هدف در دنياي انسان، مهمترين عامل حرکت و خلق آينده هاي زيبا است. انسان هدفمند، با شور و هيجان به خلق اهداف در زندگي مي پردازد. هدف ها هستند که مقصد و مسير يک زندگي را روشن مي کنند. هدف ها همچون منابع نور در مسير حرکت انسان، يک زندگي را روشن مي کنند و به حرکات معنا مي بخشند.
انساني در زندگي اش به دستاوردي مي رسد که رؤيايي در سر داشته باشد. فاصله داشتن هر پديده اي و نداشتن آن فقط يک « خواستن» است و خواستن يک انديشه زيبا است که از يک هدف عالي نشأت گرفته است. انسان است و هدف هايش. هدف ها عامل موفقيت هستند و بي هدفي ها فراهم کننده معناي تلخ شکست!
اگر شما در طراحي آينده خود قصور کنيد، مثل اين است که مشغول طراحي براي شکست زندگي خود هستيد. در حقيقت فاصله شکست و موفقيت، يک طراحي زيباي آينده است. داشتن هدف و برنامه در زندگي به انسان حرکت مي دهد، انگيزه مي دهد، اعتماد به نفس مي دهد، نشاط مي دهد و در انسان انرژي مي آفريند. هدف ها مقصد و مسير زندگي را روشن مي کنند.

چگونه هدف هاي مان را طراحي کنيم؟
 

مرحله 1: تهيه ليست اهداف
 

ليست کليه هدف هايي که دوست داريد به آنها برسيد را تهيه کنيد.
هدف هاي مادي، معنوي، علمي، ارتباطي، روحي، رواني، احساسي و خلاصه کليه دستاوردهايي که اگر در زندگي شما از الان تا آخر عمر حاصل شود، خشنود و راضي خواهيد بود.

مرحله 2: زمانبندي در هدف
 

براي ليست اهداف خود يک دوره از زمان در نظر بگيريد، زيرا هدف بدون زمان هيچ ارزش عيني ندارد.
انسان وقتي براي يک هدف ارزش قايل است که زمان معيني را براي خلق آن هدف در نظر گرفته باشد. تعيين زمان براي هر هدف يک تخمين است.

مرحله 3: تعيين اولويت ها در هدف
 

با مراجعه به ليست هدف بر اساس اولويت دسته بندي کنيد. اولويت ها مي توانند بر اساس زمان و موعد هدف باشد يا بر اساس اهميت آن هدف باشد.

مرحله 4: ايجاد انگيزه براي هدف
 

رسيدن به هر هدفي، انگيزه و تلاش مي خواهد و به دست آوردن انگيزه براي هر حرکتي متقاعد کردن خود و ضمير ناخودآگاه ما است.
در اين مرحله براي هر هدفي يکي، دو پاراگراف مطلب مي نويسيم که چرا؟ يعني شرح مي دهيم که « چرا» من بايد به اين هدف برسم و اگر نرسم چه خسران و زيان ها عايد من و زندگي ام خواهد شد. به اين موضوع مي گويند:« قدرت چرا» و ما اگر واقعاً به دنبال تحقق يافتن اهداف مان هستيم، بايد به اندازه کافي براي خود دليل بياوريم که چرا حتماً بايد اين هدف را خلق کنيد.

مرحله 5: برنامه ريزي براي رسيدن به هدف ها
 

برنامه ريزي براي رسيدن به هر هدفي از لازمه هاي خلق آن هدف است. نفس يک هدف بدون برنامه ريزي براي رسيدن به آن، يک حرکت جدي را فراهم نمي کند.
براي رسيدن به هر کدام از اهدافي که تعيين کرده ايد، روشي براي رسيدن به آن هدف هم تعيين مي کنيد.

مرحله 6: يک اقدام اوليه
 

اگر هدف شما خريد يک اتومبيل زيبا در دو سال آينده است، شما بايد فرداي آرزوي کردن تان، در يک فرصت مناسب به طور جدي به يک نمايشگاه شيک اتومبيل برويد و خود را درست مانند انساني که ميليون ها تومان پول در جيب دارد و حالا مي خواهد اتومبيل ايده آل خود را بخرد، فرض کنيد.
اين حرکت زيبا و خيلي جدي، اين نکته را به ضمير ناخودآگاه شما القا مي کند که طراحي سرنوشت امري کاملاً جدي و معقول است.

اهداف طراحي شده را چگونه خلق کنيم؟
 

1- استفاده از قدرت جسم:
 

اولين اصل در موفقيت و خلق يک هدف، حرکت و تلاش براي رسيدن به آن هدف است. همه چيز در دنياي يک انسان با تلاش به دست مي آيد. اولين اصل در رسيدن به يک هدف، اقدام و تلاش مستمر است.
هدف ها در سايه تلاش ها حاصل مي شوند و انسان هاي موفق افراد پرتلاش و خستگي ناپذيرند. کار و تلاش در شما دنيايي از اشتياق را ايجاد مي کند. انسان ها بايد کاري را براي خود به عنوان شغل اختيار کنند که دوست داشته باشند. لذت بردن از کار و شغل، شرط اصلي ادامه آن کار است.

2- استفاده از قدرت فکر يا قدرت ضمير ناخودآگاه:
 

انسان بايد علاوه بر استفاده از قدرت جسم خود، از قدرت ماوراءالطبيعه خود نيز در خلق هدف هايش استفاده کند. ضمير ناخودآگاه انسان مسؤوليت ساختن نظام باورها و ايجاد اعتماد به نفس در انسان را برعهده دارد و روحيه انسان را در هر لحظه مي سازد. ارتباط با شعور نامحدود جهان و فراهم آوردن اسباب و وسايل هر هدفي که انسان مي خواهد به آن برسد نيز از کارکردهاي اصلي ضمير ناخودآگاه انسان هاست.
ضمير ناخودآگاه در واقع قدرت بيکران شما براي خلق اهداف آينده شما است. مهمترين سيگنال و فرمان ورودي به ضمير ناخودآگاه تان، انديشه شما در هر لحظه است و انسان هايي که مثبت و اميدوارانه مي انديشند به هدف هاي خود مي رسند.
برنامه ريزي کامپيوتر ضمير ناخودآگاه براي خلق هدف ها ارائه اطلاعات درست و مناسب به سيستم کامپيوتر، اولين شرط دريافت جواب و حاصل خوب از اين کامپيوتر( ضمير ناخودآگاه) است. سيگنال هاي ورودي به ضمير ناخودآگاه از طريق حواس پنج گانه و هر رشته فکري انسان دريافت مي شوند.
يکي از راه هاي ارسال سيگنال مناسب و حاصل آفرين در ضمير ناخودآگاه « جملات تأکيدي مثبت » است. براي نمونه:
* من انسان موفق و شادابي هستم.
* خداي رحمان مرا بسيار دوست دارد و در همه امور به من کمک مي کند.
* در دنياي من همه چيز به گونه اي ديگر است.
* براي من از آسمان همواره خير مي بارد.
* هر آنچه از جانب خداي رحمان به من برسد خير مطلق است.

باور کنيد تا ببينيد

* مال و ثروت هر روز به سمت من جذب مي شود.
* من در دنيايي از معنويت و عشق الهي زندگي مي کنم.
* خدا پيشاپيش من حرکت مي کند.
* من انسان ثروتمند و توانمندي هستم.
* ثروت، سلامت، معنويت و آرامش سرمايه هاي زندگي من است.
* من انسان خوشبختي هستم.
* من شاهکار خلقت خداوند هستم.
* هر روز خداوند دري از درهاي رحمت خودش را برايم مي گشايد.
* من هميشه شاد و خندان هستم.
* در هر مکاني که باشم، در جستجوي زيبايي ها هستم.
* زندگي ام سراسر به سوي عالي تر شدن است.
* همه مسايل کتاب زندگي من حل شدني است.
* من به توانايي خود در رسيدن به اهدافم ايمان دارم.
* من جاذب ثروت و مغناطيس موفقيت و خوشبختي هستم.
* هر روز بيشتر از قبل شاهد بارش رحمت الهي به سوي خود هستم.

تصويرسازي، روش قدرتمندي براي خلق اهداف
 

در کنار جملات تأکيدي مثبت مي توانيد از تصوير ذهني تان که شما را در حالت هدف محقق شده خود نشان مي دهد، استفاده کنيد. اين تصوير ذهني مي تواند دنيايي از اطلاعات را به ضمير ناخودآگاه شما القا کند.
مثال: يکي از اهداف شما خريدن يک اتومبيل زيبا است. شما مي توانيد در ذهن خود مجسم کنيد که دقيقاً همان اتومبيل را خريده ايد.
هر تصوير زيبا وقتي با مداومت و تکرار براي ضمير ناخودآگاه شما ارسال مي شود، با تلاش شما همراه شده و روزي عين آن تصوير در دنياي واقعيت هاي شما مصداق پيدا مي کند.
ثروتمندترين انسان ها کساني هستند که بيشتر و بهتر از بقيه توانسته اند خيالپردازي هاي مثبت کنند. هدف هاي خود را مرتباً در ذهن خود در شرايطي ببينيد که گويي براي شما خلق شده است. خود را به عنوان يک انسان موفق که توانسته ايد هدف هاي خود را خلق کنيد، ببينيد. آنچه را در ذهن خود تخيل مي کنيد، باور کنيد و يقين داشته باشيد که آنچه را باور کنيد، در دنياي واقعيت هاي خود خواهيد ديد.
به ما گفته اند:« من تا نبينم باور نمي کنم» اما شما باور کنيد تا آن را ببينيد.(1)

پي نوشت ها :
 

1. برگرفته از کتاب تکنولوژي فکر( آزمنديان)
 

منبع:کوچه ما، شماره 9.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط