تاثير رنگ در خواص ميوه ها!

اولين چيزي که هنگام انتخاب يک ميوه براي خوردن، شما را جذب کرده، رنگ و جلوه خاص آن ميوه است. آيا مي دانيد ميوه هاي مختلف با رنگ هاي متفاوت چه خواصي دارند؟
دوشنبه، 9 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثير رنگ در خواص ميوه ها!

تاثير رنگ در خواص ميوه ها!
تاثير رنگ در خواص ميوه ها!


 





 
اولين چيزي که هنگام انتخاب يک ميوه براي خوردن، شما را جذب کرده، رنگ و جلوه خاص آن ميوه است. آيا مي دانيد ميوه هاي مختلف با رنگ هاي متفاوت چه خواصي دارند؟
در اولين قدم، اين رنگ اشيا است که شما را به طرف آن شيء جذب يا از آن دور مي کند. در واقع احساس آرامش، لذت ناراحتي، تنش، صلح و دوستي و ... همه و همه در پرتو رنگ هاست. رنگ ها تمامي محيط ما و حتي خودمان را نيز تسخير کرده اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثير گذارند. مثلاً وقتي در مورد رنگ سيب سرخ و زيبا علاوه بر لذتي که از رنگ آن هنگام خوردن مي بريم و در ما احساس شادابي و نشاط ايجاد مي کند، در خواصش نيز تاثير فراواني دارد. تمامي سبزيجات و ميوه هايي که روزانه مصرف مي کنيد، با توجه به نوع رنگ شان، منافع خاصي براي شما دارند. شايد تعجب کنيد، اما فراموش نکنيد که رنگ ها بر همه وجود ما و در تمامي جوانب نفوذ دارند و اين هم يک روش نفوذي آنهاست.
*رنگ سبز:رنگي است آرامش بخش و با ديدن اين رنگ، شما احساس آرامش مي کنيد و از وجودش لذت مي بريد و جالب اينجاست که همين رنگ زيبا و آرامش بخش، علاوه بر اين که شما را در ظاهر جذب مي کند و شما از آن لذت مي بريد، خواص درماني بسياري نيز دارد و براي جسم تان مفيد است. در واقع هر چيز سبزي که شما مي بينيد، اين خاصيت را دارا مي باشد و اين در مورد ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ نيز صادق است. اين رنگ براي افراد عصبي و ناآرام بسيار مفيد است. رنگ سبز خاصيت ضدعفوني کننده دارد و مناسب براي بيماري هاي قلبي -عروقي و بيماري هاي روده اي (يبوست)، معده (سوء هاضمه، زخم معده و ...)، کليه (سنگ کليه و ناراحتي هاي مجاري ادراري)، ريه (مشکلات تنفسي، آسم و ...) و رحم مي باشد.
اين رنگ براي درمان زخم هاي عميق سوختگي هاي شديد نيز مؤثر است. اين خواص در ميوه ها و سبزيجاتي که سبز رنگ هستند، به وفور يافت مي شود. تحقيقات نشان داده ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ خاصيت ضدعفوني کنندگي دارند و در هضم غذا و جذب آن مؤثرند.
ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ براي افرادي که از بيماري هاي عصبي رنج مي برند، توصيه شده است. سبزيجات سبز رنگ همچنين در درمان زخم هاي عميق و سوختگي ها و بيماري هاي ريوي و کليوي بسيار مؤثر است و در بهبود بيماري هاي قلبي مصرف فراوان دارد. مثلاً جعفري داراي خواص ضدعفوني کننده خون و دستگاه گوارش مي باشد. جعفري موجب تحريک عضلات روده و رحم مي شود و مناسب براي معده و هضم غذاست. برگ اين گياه مناسب براي زخم هاي عميق مي باشد و جوشانده آن مناسب براي بيماري هاي کليوي و مجاري ادرار است.
*رنگ قرمز:رنگي است محرک و اشتهاآور، رنگي پرانرژي که همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي شود. معمولاً ما براي خوردن خوراکي هايي با رنگ قرمز بسيار راغب هستيم. اين رنگ و در واقع ميوه ها و سبزيجات قرمز رنگ علاوه بر اين که افزايش دهنده اشتها هستند، براي افراد کم خون و افرادي که کمبود آهن دارند، بسيار مناسب است. همچنين در درمان عفونت ها و سوختگي هاي شديد بسيار مؤثر است و معمولاً اين گونه ميوه ها و سبزيجات در درمان بيماري هاي ريوي، مشکلات روده (يبوست) و رحم به کار برده مي شود. مواد غذايي قرمز رنگ بسيار پرانرژي بوده و در تقويت قلب و افزايش فشار خون و غلظت خون بسيار مفيد و تقويت کننده روده و کبد است.
*رنگ نارنجي:رنگي جذاب و سرزنده و شاداب که در نهايت جذابيت و جلب توجه، احساس زدگي ايجاد نمي کند. سبزيجات و ميوه هاي نارنجي رنگ و کلاً هر شي نارنجي رنگ در افزايش شير مادران بسيار مؤثر است. مواد غذايي نارنجي رنگ بسيار انرژي زا است و محرک مناسبي براي اعصاب و سودمند براي مشکلات تنفسي و ضد سرفه، ضد آسم و سل ريوي هستند و در درمان سنگ کليه و کيسه صفرا و بيماري هاي معده و روده مؤثر است.
*رنگ زرد:رنگي شادي آفرين، درخشان، زنده و محرک. سبزيجات و ميوه هاي زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عين حال مناسب براي هضم غذا مي باشند. ميوه جات و سبزي هاي زردرنگ تصفيه کننده کبد و روده ها و کليه هاست. اين مواد غذايي در درمان بيماري معده (ورم معده)، کيسه صفرا، يبوست، فشار خون و همين طور مشکلات ريوي مناسب هستند و در تقويت غدد لنفاوي قلب مؤثرند و بسيار انرژي زا مي باشند و محرک اعصاب.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 14.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.