آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

پس از اجراي فايل اجرائي نصب برنامه( و اتمام مراحل آناليز سيستم و احتمالاً نصب چند فايل موردنياز)، ويزارد نصب بر روي صفحه نمايش ظاهر مي شود( شکل [1]). براي سفارشي سازي بعضي از گزينه هاي نصب، مي توانيد گزينه Install Options را انتخاب کنيد. در قسمت پائين اين پنجره گزينه اي وجود دارد که موافقت شما را براي ارسال خودکار اطلاعات امنيتي منتخب به Symantec اعلام مي کند.
دوشنبه، 9 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010
آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010


 





 

فرآيند نصب
 

پس از اجراي فايل اجرائي نصب برنامه( و اتمام مراحل آناليز سيستم و احتمالاً نصب چند فايل موردنياز)، ويزارد نصب بر روي صفحه نمايش ظاهر مي شود( شکل [1]). براي سفارشي سازي بعضي از گزينه هاي نصب، مي توانيد گزينه Install Options را انتخاب کنيد. در قسمت پائين اين پنجره گزينه اي وجود دارد که موافقت شما را براي ارسال خودکار اطلاعات امنيتي منتخب به Symantec اعلام مي کند. اگر تمايلي براي ارسال اطلاعات خود( و يا به گفته Symantec، مبارزه با جرايم ديجيتال) نداريد، مي توانيد اين گزينه را غيرفعال کنيد. حالا بر روي کليد Agree & Install کليک نمائيد.

بروزرساني
 

پس از اتمام فرآيند نصب، در ناحيه Notification Area( گوشه پائين و سمت راست صفحه نمايش) بر روي آيکن برنامه کليک کنيد تا پنجره اصلي آن باز شود( شکل [2]). همانطور که مي بينيد، آخرين بروزرساني نرم افزار ما به 183 روز پيش مربوط مي شود.
براي بروزرساني نرم افزار، بر روي گزينه Run LiveUpdate کليک نمائيد. به اين ترتيب پنجره Norton LiveUpdate باز شده و فرآيند بروزرساني آغاز مي شود.

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

اينترفيس برنامه
 

برخلاف ساير نرم افزارهاي مورد بررسي ما که پنجره اصلي آنها از نظر عرضي به دو ناحيه تقسيم شده بود، پنجره اصلي Norton Internet Security 2010 به سه ناحيه تقسيم شده است. ما اين نواحي را از چپ به راست بعنوان نواحي اول تا سوم مي ناميم. در قسمت بالاي ناحيه اول، آيکن وضعيت امنيتي سيستم قرار گرفته است که در اينجا بصورت Secure( با يک تيک سفيد در يک دايره سبز رنگ) مشخص شده است. اگر مشکلي در حوزه امنيت سيستم شما و يا خود مجموعه وجود داشته باشد، در اينجا يک علامت * سفيد را در يک دايره قرمز رنگ خواهيد ديد. در قسمت پائين ناحيه اول، بخشي را مشاهده مي کنيد که به طور کلي فشار مجموعه Norton بر سيستم شما را بررسي مي کند. اگر بر روي گزينه Norton Tasks کليک نمائيد، پنجره جديدي باز خواهد شد( شکل[5]) که به شما اجازه مي دهد که تمام وظايف پشت صحنه خاص Norton که در زمان بيکاري سيستم اجرا مي شوند را مشاهده کرده و بر آنها نظارت داشته باشيد. در زير گزينه Norton Tasks در پنجره اصلي برنامه، دو شاخص براي نمايش ميزان فعاليت پردازنده و سهم Norton از اين فعاليت ديده مي شوند. گزينه Performance، وضعيت عملکردي پردازنده و حافظه سيستم شما و همچنين فعاليتهائي که بر روي سيستم خود انجام مي دهيد را در يک پنجره مجزا نمايش مي دهد. در نهايت، گزينه Application Ratings نيز ميزان اعتمادپذيري نرم افزارهاي کاربردي که بر روي سيستم شما نصب و اجرا شده اند را مشخص مي کند( شکل [6]).
دو ناحيه دوم و سوم به سه بخش تقسيم شده اند: Network, Computer و Web. در ناحيه دوم هريک از اين بخش ها شما مي توانيد بخشهاي فرعي و گزينه Settings را ببينيد. در حاليکه گزينه هاي مربوط به فعال يا غيرفعال نمودن مؤلفه هاي اصلي هر بخش در ناحيه سوم قرار گرفته اند.
بخش کامپيوتر، گزينه هاي مربوط به امنيت سيستم محلي شما را در اختيارتان قرار مي دهد. اگر در اين بخش بر روي گزينه Scan Now کليک نمائيد، جعبه محاوره اي جديدي را مشاهده خواهيد کرد که سه گزينه Run Quick Scan( براي اسکن سريع سيستم)، Run Full System Scan( براي اسکن کامل سيستم) و Run Custom Scan( براي اسکن سفارشي) را در اختيار شما قرار مي دهد. شما در عين حال مي توانيد آخرين تاريخي که هريک از اين اسکنها اجرا شده اند را مشاهده کنيد.
در ناحيه سوم بخش اول، شما گزينه هائي را براي فعال يا غيرفعال کردن مؤلفه هاي اصلي اين بخش مشاهده مي کنيد که عبارتند از:

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

-Insight Protection: به مجموعه Norton Internet Security امکان مي دهد تا يک اسکن Insight Network را بر روي سيستم شما انجام دهد که در آن يک سرور دور که بر روي وب قرار دارد، حاوي آخرين تعاريف ويروس ها مي باشد. هنگاميکه مجموعه Norton مشغول انجام يک اسکن Insight است، از تعاريف ويروسي که بطور محلي و يا بر روي Cloud نگهداري مي شوند، استفاده مي کند.
- Antivirus: نظارت بلادرنگ که در پشت صحنه اجرا شده و سيستم را براي حذف ويروسها و ساير تهديدها اسکن مي کند. اين مکانيزم از فناوري Norton AutoProtect بهره مي گيرد.

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

-Antispyware: بطور خودکار برنامه هائي که تلاش مي کنند بر فعاليتهاي شما نظارت کرده و يا اطلاعات خصوصي شما را سرقت نمايند را اسکن و حذف مي کند.
- SONAR Protection: محافظت SONAR(Symantec Online Network for Advanced Response) بصورت پيشگيرانه خطرات امنيتي ناشناخته را براساس رفتار نرم افزارهاي کاربردي بطور بلادرنگ بر روي کامپيوتر شما تشخيص مي دهد.
براي فعال يا غيرفعال نمودن هريک از اين مؤلفه ها، مي توانيد بر روي سوئيچ مقابل آنها کليک کنيد. اين سوئيچ در وضعيت فعال به رنگ سبز و در وضعيت غيرفعال به رنگ قرمز درخواهد آمد.
بخش دوم، به محافظت شبکه اختصاص دارد. شما در ناحيه دوم اين بخش به دو گزينه Vulnerability Protection ( براي شناسائي آسيب پذيريهاي احتمالي سيستم عامل و نرم افزارهاي کاربردي) و Network Security Map( يک نمايش تصويري از ابزارهاي موجود بر روي شبکه اي که کامپيوتر شما به آن متصل است) دسترسي خواهيد داشت. مؤلفه هاي موجود در ناحيه سوم بخش Network عبارتند از:

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

آشنائي با مجموعه امنيتي Norton Internet Security 2010

- Smart Firewall: فايروال هوشمند مجموعه Norton که با استفاده از فناوري Norton SONAR ريسکها و تهديدهاي آنلاين را بطور خودکار تشخيص داده و مسدود مي نمايد. در عين حال از دسترسي غيرمجاز اينترنت از/ به کامپيوتر شما جلوگيري مي کند.
- Intrusion Prevention: بطور خودکار حملات اينترنتي که با هدف بهره گيري از برنامه هاي آسيب پذير انجام مي شوند را مسدود مي کند. اين تابع در عين حال حملات انجام شده از سوي تهديدهائي که از قبل بر روي يک کامپيوتر آلوده قرار گرفته اند را نيز تشخيص داده و از آنها جلوگيري مي نمايد.
- Email Protection:eMailهاي دريافتي شما را براي يافتن تهديدهاي احتمالي بررسي نموده و در صورت يافتن چنين مواردي آنها را مسدود و حذف مي کند.
سومين بخش، به گزينه هاي مرتبط با وب اختصاص يافته است. در ناحيه دوم اين بخش، شما سه گزينه Cards, Log-in و Parental Control را مشاهده مي کنيد. دو گزينه اول به نگهداري امن اطلاعات کاربري و Log-in شما در سايت هاي مختلف اختصاص دارند. گزينه Parental Control نيز همانطور که از نام آن مشخص است به کنترل والدين و نظارت بر دسترسي کودکان به سيستم و وب مربوط مي شود.
مؤلفه هاي ارائه شده در ناحيه سوم اين بخش عبارتند از:
- Identity Safe: هويت شما را هنگاميکه بر روي اينترنت هستيد، امن نگه مي دارد. اين مؤلفه شامل يک مدير کلمه عبور است تا Logon امن تک کليکي و همچنين پر کردن خودکار فرمها براي سايتهائي که به دفعات از آنها بازديد مي نمائيد را امکانپذير سازد.
- Browser Protection: از بهره گيري برنامه هاي Malware و سايتهاي وب بدخواهانه از آسيب پذيريهاي مرورگر وب شما براي حمله به کامپيوترتان، جلوگيري مي کند.
- Safe Surfing: با استفاده از تجزيه و تحليل هوشمندانه و يک فهرست از سايتهاي جعلي شناخته شده که مرتباً بروزرساني مي شود، سايتهاي وب فريبکار را تشخيص داده و به شما هشدار مي دهد.
- Download Intelligence: اطلاعات مربوط به سلامت و اعتبار بارگذاريها را به منظور محافظت از شما در برابر Malwareها تأمين مي کند. Download Insight به شما کمک مي کند تا در مورد اينکه آيا بارگذاريها براي نصب امن و سالم هستند يا خير، تصميم بگيريد.
اگر در ناحيه دوم بر روي هريک از گزينه هاي Settings کليک نمائيد، به پنجره مربوطه ( شکل [11])، هدايت خواهيد شد که علاوه بر تنظيمات سه بخش اصلي قابل مشاهده بر روي پنجره اصلي، تنظيمات Miscellaneous و تنظيمات Parental & Privacy را نيز در اختيار شما قرار مي دهد. براي بسط هر گروه از گزينه ها، بر روي عنوان آن گروه کليک کنيد تا بتوانيد تمام گزينه هاي مربوطه به آن گروه را مشاهده نمائيد.
منبع: بزرگراه رايانه، شماره 128.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.