مراقبت هاي ضد پيري براي پوست

اگرمي خواهيد جوان و شاداب باشيد بايد از پوست خود به درستي مراقبت کنيد. البته داشتن پوستي شاداب و شفاف کار ساده اي نيست. به اين منظور بايد تمام تلاش خود را به کارگيريد. پوست در زمان نوجواني در بهترين وضعيت خود قرار دارد، اما اگر به درستي ازآن مراقبت نکنيد، پس از مدتي حالت اوليه خود را از دست داده و شروع به
سه‌شنبه، 10 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراقبت هاي ضد پيري براي پوست

مراقبت هاي ضد پيري براي پوست
مراقبت هاي ضد پيري براي پوست


 





 
اگرمي خواهيد جوان و شاداب باشيد بايد از پوست خود به درستي مراقبت کنيد. البته داشتن پوستي شاداب و شفاف کار ساده اي نيست. به اين منظور بايد تمام تلاش خود را به کارگيريد. پوست در زمان نوجواني در بهترين وضعيت خود قرار دارد، اما اگر به درستي ازآن مراقبت نکنيد، پس از مدتي حالت اوليه خود را از دست داده و شروع به پيرشدن مي کند. به مرور زمان قابليت ارتجاعي پوست ازميان رفته و روي سطح آن را چين و چروک فرا مي گيرد. چين و چروک به دلايل مختلفي ايجاد مي شود که از مهمترين عوامل آن مي توان به قرار گرفتن در معرض اشعه خورشيد اشاره کرد. نورخورشيد هم از داخل و هم از خارج به پوست آسيب وارد مي آورد. حرکات ماهيچه اي شديد نيز باعث ايجاد چين و چروک و تغييرحالت صورت مي شوند. اخم کردن فيزيک از عوامل مؤثر در ايجاد چين و چروک به شمار مي رود. وضعيت خوابيدن نيز مي تواند خطاهايي را روي پوست ايجاد کند به ويژه اگر عادت داشته باشيد که بيشتر روي يکي از پهلوهاي خود بخوابيد. تغذيه مناسب و استفاده از رژيم هاي غذايي براي جواني و شادابي پوست ازاهميت ويژه اي برخوردار مي باشند. دراين قسمت چند راهکار به شما معرفي مي شود که با کمک گرفتن ازآنها مي توانيد از فرآيند سالخوردگي پوست خود جلوگيري کنيد:
1-به منظور جلوگيري از ايجاد چين و چروک روي پوست بايد سعي کنيد تا آنجايي که مي توانيد در معرض نورخورشيد قرار نگيريد. اگر مجبور هستيد که در برابر پرتوهاي خورشيد قرار بگيريد، حتماً از کرم هاي ضد آفتاب استفاده کنيد. 90 درصد آسيب هاي نورخورشيد به پوست، از اشعه ماوراي بنفش نشأت مي گيرد.
2- هر روز صبح و بعدازظهر به مدت 15 دقيقه عضلات صورت خود را ماساژ دهيد.
3- سعي کنيد عضلات صورت خود را رها کنيد. ازاخم کردن خودداري کرده و ماهيچه هاي پيشاني خود را آزاد نگه داريد.
4- با مراقبت هاي ويژه از ايجاد چين و چروک در اطراف چشم ممانعت به عمل آوريد.
5- سعي کنيد حتي الامکان دست هاي خود را از صورت تان دور نگه داريد، چشم هاي تان را با دست نماليد، و چانه را روي دست ها تکيه ندهيد تا پوست به صورت غيرطبيعي کشيده نشود.
6- وزن بدن خود را ثابت نگه داريد. به خاطر داشته باشيد که افزايش و کاهش وزن به صورت مکرر سبب مي شود تا پوست سالخورده شود. اين کار همچنين باعث افت سلامت دندان ها نيز مي شود.
7- پوست خود را مرطوب نگه داريد. کرم هاي مرطوب کننده، پوست را نرم نگه مي دارند و قابليت ارتجاعي آن را حفظ مي کنند. محصولات مختلفي نيز هستند که فرايند سالخوردگي را به تعويق انداخته و از آفتاب سوختگي نيز جلوگيري مي کنند.
8- زماني که ازکرم و ساير مواد آرايشي استفاده مي کنيد آن را به آرامي از پايين به بالا روي گردن و صورت خود بماليد.
9- مصرف سيگار را کنار بگذاريد، چرا که سيگار جريان خون را کاهش داده و سبب مي شود که مواد غذايي و اکسيژن با سرعت کمتري به پوست برسند. همين امر مي تواند رشد سلول هاي پوست را با مشکل مواجه کرده و سلامت آن را پايين بياورد. شايد حالا متوجه شويد که چرا افراد سيگاري ده سال پيرتر از سن واقعي شان نشان مي دهند.
10- در رژيم غذايي خود از سير استفاده کنيد. سيرنه تنها از ايجاد بيماري قلبي و سرطان جلوگيري مي کند بلکه عمر طبيعي سلول هاي پوست را نيز افزايش مي دهد.
11- پروتئين نيزاز مواردي است که بايد در مقوله حفظ و نگهداري از پوست به آن توجه خاصي مبذول داشت. سعي کنيد از موادي که حاوي پروتئين هستند مانند مرغ و ماهي بيشتراستفاده کنيد.
12-ازغذاهاي پرچرب که باعث ايجاد پيري زودرس و چين و چروک مي شوند، خودداري کنيد.
13-ازالکل دوري کنيد چون باعث ايجاد چين و چروک مي شوند. همچنين الکل، آب بدن را تبخير کرده و پوست را خشک مي کند.
14- تا مي توانيد آب بنوشيد. بايد به طور روزانه 8 ليوان آب مصرف کنيد. هرچقدر آب بيشتري بنوشيد، پوست بهتري خواهيد داشت.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 12.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.