راهنماي خريد لباس در تابستان

مانتوهاي تابستانه: اين روزها اگر سري به بورس مانتوفروشي‌ بزنيد، خواهيد ديد که رنگ‌هاي روشن زرد، سبز، بنفش و ... تابستان امسال را از آن خود کرده‌اند. فصل تابستان فصل رنگ‌هاي شاد است که گرمي و انرژي را نشان مي‌دهند. اگر در اين فصل به دنبال خريد يک مانتو تابستانه هستيد، حتما رنگ روشن‌ را انتخاب کنيد. رنگ‌هاي روشن
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهنماي خريد لباس در تابستان

راهنماي خريد لباس در تابستان
راهنماي خريد لباس در تابستان


 






 

توصيه‌هاي زنانه
 

مانتوهاي تابستانه: اين روزها اگر سري به بورس مانتوفروشي‌ بزنيد، خواهيد ديد که رنگ‌هاي روشن زرد، سبز، بنفش و ... تابستان امسال را از آن خود کرده‌اند. فصل تابستان فصل رنگ‌هاي شاد است که گرمي و انرژي را نشان مي‌دهند. اگر در اين فصل به دنبال خريد يک مانتو تابستانه هستيد، حتما رنگ روشن‌ را انتخاب کنيد. رنگ‌هاي روشن رسمي‌تر که شما مي‌توانيد در محل کارتان هم از آنها استفاده کنيد، مانتوهاي کرم، سفيد و قهوه‌اي روشن هستند. فراموش نکنيد که بدن شما گرما توليد مي‌کند که درجه حرارت اين گرما از درجه حرارت هواي محيط کمتر است. در نتيجه اگر در تابستان لباس‌ها و مانتوهاي روشن بپوشيد، اين گرما راحت‌تر به بيرون بدن منتقل مي‌شود. سعي کنيد مانتوهايي را انتخاب کنيد که از پارچه‌هاي نازک دوخته شده‌اند و بدون چين و لايه باشند، در اين صورت در مانتوتان در خيابان شلوغ و گرم شهر احساس خنکي بيشتري مي‌کنيد. جنس مانتو هم خيلي‌خيلي مهم است. الياف مصنوعي که در بافت پارچه مانتو به کار مي‌روند براي اين فصل مناسب نيستند ولي الياف نخي، پنبه‌اي و کتاني، مانتوهاي خوبي براي اين فصل مي‌بافند.کفش‌هاي تابستانه: تابستان فصل کفش‌هاي عروسکي و صندل براي بانوان است که از پشت ويترين فروشگاه‌ها چشمک مي‌زنند. در کفش‌هاي عروسکي روباز به خصوص اگر با جنس پارچه‌اي انتخاب شوند، پاهايتان در تابستان کمتر عرق مي‌کند. صندل‌هاي روباز که در آن پا به آساني هوا مي‌خورد، انتخاب‌هاي مناسبي براي يک مهماني عصرانه زنانه است.پيراهن‌هاي نخي: در فصل تابستان، پوشيدن پيراهن‌هاي نخي با دوخت‌هايي رها و گشاد، حسابي شما را در منزل خنک مي‌کند. فراموش نکنيد که به سراغ پارچه‌هاي شاد با نقش گل‌ها و يا طرح‌هاي هندسي رنگارنگ برويد که براي اين فصل مناسب‌تر است، امسال، اين لباس‌ها با بالاتنه کوتاه‌تر، مد هستند يعني کمربند از جنس خود پارچه به‌صورت پهن بالاتر از يک کمربند معمولي روي شکم را مي‌پوشاند. مدل‌هاي پيراهن‌هاي تابستانه براي خانم‌ها در منزل اغلب کوتاهند. رنگ‌هاي روشن صورتي و نارنجي و حتي فسفري جلوه تابستاني به شما در منزل مي‌بخشند. يقه‌هاي گرد خشتي ساده و هفت براي تابستان مناسب‌اند.شال‌ها و روسري‌هاي فصل گرم: در اين فصل بايد روسري‌هاي شرمن، ابريشمي و ليز را کنار بگذاريد و به سراغ شال‌ها و روسري‌هاي نخي برويد. تنوع رنگ اين شال‌ها و روسري‌ها در تابستان فوق‌العاده است که اگر يک مانتو سفيد و مشکي داشته باشيد، با چند روسري و شال نخي رنگي مي‌توانيد تنوع خوبي در پوششتان داشته باشيد.

راهنماي خريد لباس در تابستان

توصيه‌هاي مردانه
 

شلوار جين تعطيل: فصل تابستان فصل پوشيدن پيراهن‌ها و شلوارهاي تنگ و چسبان نيست چون حسابي گرمتان مي‌شود و احتمال عرق‌سوز شدن هم افزايش مي‌يابد. به جاي آن، شلوارهاي جين را کنار بگذاريد و شلوارهاي گشادتر و با پارچه‌هاي خنک‌تر را دم دست قرار دهيد. در اين لباس‌هاي گشادتر احساس راحتي بيشتري خواهيد کرد و با عبور هوا از ‌آن خنک‌تر مي‌شويد.نخي؛ و لنين پارچه فصل: پارچه‌هاي نخي، پارچه اين فصل است. بنابراين بلوزها، پيراهن‌ها و شلوارهاي نخي، انتخاب نخست شما در اين فصل خواهند بود. لباس‌هايي را که الياف مصنوعي دارند، کنار بگذاريد. در لباس‌هاي نخي احساس خنکي مي‌کنيد در ضمن، پوست‌تان هم از گرما و عرق به خارش و التهاب نمي‌افتد. اگر با چروکي پارچه مشکلي نداريد، لنين هم پارچه خنکي است.کلاه و عينک آفتابي، دستمال گردن: شايد براي خانم‌ها کلاه لبه‌دار گذاشتن در جامعه ما اندکي غيرمتعارف باشد ولي براي آقايان چندان اشکالي ندارد. اگر کارتان به گونه‌اي است که دايم زير آفتاب هستيد، يک کلاه حصيري لبه‌دار بخريد. اين کلاه‌ها دو فايده دارند؛ يکي اينکه لبه آن صورت شما را از تابش آفتاب محافظت مي‌کند و در عين حال با عبور هوا از شيارهاي بين بافت‌هاي حصيري، خنک خواهيد شد. عينک آفتابي هم فراموش نشود. اگر اهل بستن دستمال گردن هستيد، دستمال گردن‌هاي با رنگ‌هاي شاد را به شما توصيه مي‌کنيم.فقط در خانه: بسياري از آقايان ايراني عادت دارند در منزل پيژامه بپوشند. اگر شما هم اين عادت را داريد، براي اين فصل نوع نخي و با رنگ روشن‌تر را برگزينيد. اگر پيراهن‌هاي نخي رکابي و بي‌آستين، لباس‌هاي تابستانه مناسبي براي آقايان در روزهاي تابستاني خانه است.صندل‌هاي مردانه وارد مي‌شوند: لطفا به سراغ جاکفشي برويد. کفش‌هاي اسپرت و بسته را برداريد و براي فصل آينده کنار بگذاريد. در اين فصل بايد کفش‌هايي بپوشيد که داراي منافذي براي عبور هوا و خنک شدن پاها باشند چون در اين فصل پا زيادتر از فصول ديگر در کفش عرق مي‌کند. صندل‌هايي که با بندهايي روي پا محکم مي‌شوند، گزينه‌هاي مناسبي براي مردان تابستاني هستند. اگر به صندل عادت نداريد، دست‌کم به جاي کفش چرمي، کفشي پارچه‌اي انتخاب کنيد.سفيد به جاي سياه: اگر شما در يک روز گرم تابستان آقايي را با پيراهن مشکي ببينيد، احساس گرما مي‌کنيد ولي اگر يک پيراهن سفيد پوشيده باشد، احساس خنکي مي‌کنيد چون رنگ‌ها اثر رواني بر مخاطب دارند. در اين فصل تا مي‌توانيد رنگ‌هاي روشن بپوشيد چون رنگ‌هاي روشن بخش زيادي از نور خورشيد را به محيط منعکس مي‌کنند ولي برعکس رنگ‌هاي تيره نور خورشيد را جذب کرده و شما احساس گرما خواهيد کرد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.