چه لباسي براي چه هيکلي؟

بيشتر آدم‌ها سعي مي‌کنند لباس‌هايي بپوشند که خوش اندام به نظر برسند اما در مقابل، آدم‌هاي خوش اندامي‌هستند که به علت بدسليقگي در انتخاب لباس، اندام آنها بي‌قواره به نظر مي‌رسد. انتخاب درست لباس به‌ويژه در فصل بهار که ديد و بازديدها بيشتر است، مي‌تواند نازيبايي‌هاي اندام‌ها را تا حد زيادي بپوشاند و به زيبايي‌هاي يک
شنبه، 14 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه لباسي براي چه هيکلي؟

چه لباسي براي چه هيکلي؟
چه لباسي براي چه هيکلي؟


 





 

نکاتي درباره تناسب لباس با اندام
 

بيشتر آدم‌ها سعي مي‌کنند لباس‌هايي بپوشند که خوش اندام به نظر برسند اما در مقابل، آدم‌هاي خوش اندامي‌هستند که به علت بدسليقگي در انتخاب لباس، اندام آنها بي‌قواره به نظر مي‌رسد. انتخاب درست لباس به‌ويژه در فصل بهار که ديد و بازديدها بيشتر است، مي‌تواند نازيبايي‌هاي اندام‌ها را تا حد زيادي بپوشاند و به زيبايي‌هاي يک اندام مناسب جلوه بيشتري بدهد. خطاي ديد آدم‌ها در اين‌باره اتفاق خوشايندي است که بهتر است از کنار آن راحت نگذريد و حداکثر استفاده را از آن ببريد. چند پيشنهاد ساده براي شما داريم:

توصيه‌هايي براي آقايان
 

مردان قد کوتاه: سعي کنيد حتي‌الامکان از لباس‌هاي آستين بلند و شلوارهاي پارچه‌اي استفاده کنيد چون اين‌گونه لباس‌ها موجب مي‌شوند دست‌ها و پاهاي شما تا 2/5 سانتي‌متر بلندتر به نظر برسند. در ضمن، طرح پارچه لباسي که شما انتخاب مي‌کنيد، بسيار مهم است. طرح‌هاي عمودي در پارچه مانند پارچه‌هاي راه راه به بلند قد به نظر رسيدن شما کمک زيادي مي‌کند. شلوار پارچه‌اي يا جين که مدل راسته باشند نيز براي شما مناسب است.
مردان قد بلند: شما نبايد از سر تا نوک پا، يکرنگ باشيد و از پوشيدن لباس‌هاي صاف و بدون مدل يا ژاکت‌هاي بهاره که در جلو زيپ‌ دارند، بپرهيزيد. برخلاف افراد کوتاه قد، شما نبايد از لباس‌هايي با طرح راه‌راه باريک و به‌طور کلي، طرح‌هاي عمودي استفاده کنيد. جليقه‌هاي کوتاه که تا کمر شما مي‌رسند هم باعث قد بلندتر شدن شما مي‌شوند. شما بايد سعي کنيد که از لباس‌هاي که در دوطرف دکمه دارند و نيز از شلوارهاي کمر کوتاه، بيشتر استفاده کنيد. از شلوارهايي استفاده کنيد که رنگ تيره دارند و از پارچه نسبتا سفتي تهيه شده باشند. بهتر است جنس شلوار با جنس پيراهن شما متفاوت باشد.

توصيه‌هايي براي خانم‌ها
 

زنان قدكوتاه و ريزنقش: لباس با طرح راه‌راه افقي نپوشيد. از لباس‌هاي رنگارنـگ، ملزومات بزرگ و شلوار دم‌ پاگشاد يا پاچه‌هاي تا شده استفاده كنيد. سعي نکنيد شلواري به پا کنيد که بيش از حد بلند است چون فقط سبب جلب توجه افراد به کوتاهي قد شما مي‌شود. دامن كوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشيد. همچنين پوشيدن دامن و کمربند باريک و کفشي که در يک درجه رنگ بندي قراردارند، قد شما را بلندتر جلوه خواهند داد. از لباس‌هاي يكرنگ و شلوار راسته و لباس تنگ و ملزومات كوچك استفاده كنيد. به طور کلي توصيه مي‌کنيم از سايز بندي لباس‌هاي دختران نوجوان استفاده کنيد و يک ژاکت يک دکمه که تا بالاي کمر شما مي‌رسد، انتخاب کنيد. كفش كمي‌نوك تيز و پاشنه بلند بپوشيد. از كمربند باريك استفاده كنيد. متفاوت بودن رنگ لباس‌هاي شما با يکديگر و يا استفاده از شلوارهاي راسته و گشاد و جليقه‌هاي دو لايه، متناسب اندام شما نيست. اگر از لباس‌هاي هم‌رنگ استفاده کنيد که تا اندازه‌اي هم تنگ باشند، شما قد بلندتر به نظر مي‌رسيد.
خانم‌هاي قد بلند: از كمربند پهن استفاده كنيد. از دامن خيلي كوتاه و خيلي بلند پرهيز كنيد. دامن ميدي يا دم‌پاگشاد بپوشيد.بهتر است پيراهن خود را داخل شلوار و دامـن بگذاريد. لباس‌هاي سر تا پا يكرنگ نپوشيد. استفاده از لباس‌هاي با طرح‌هاي عمودي و سر تا پا يک رنگ به همراه کيف دستي‌هاي کوچک و گوشواره‌هاي ريز سبب درشت‌تر شدن شما مي‌شوند. لباس نقش‌دار و طرح خطوط افقي بپوشيد. توصيه مي‌کنيم شلوارهاي راسته و يا سه ربع (که تا ساق پا مي‌رسند) بپوشيد و از حمل کردن کيف دستي‌هاي بسيار بزرگ و يا کيف‌هاي دوشي نترسيد چون با سر و وضع شما کاملا هماهنگ است. كـفش پاشنه بلند نپوشيد. بهتر است از کفش‌هاي پاشنه کوتاه استفاده کنيد تا کفش‌هاي کاملا تخت و اگر کفش پاشنه کوتاه شما با يک دامن حاشيه‌دار همراه شود، اندام شما بسيار متناسب و زيبا خواهد شد.

چه لباسي براي چه هيکلي؟

3 نکته کليدي
 

1) حفظ وضعيت اندام و طرز ايستادن مناسب، كليدي است براي اينكه به حداكثر اندازه پتانسيل قد خود دست يابيد. يادتان باشد هنگام نشستن كمرتان را كاملاً صاف نگه داريد و هنگام ايستادن هميشه سر خود را بالا بگيريد و متكبرانه برخيزيد! با سر خميده و دولا دولا راه رفتن، فقط موجب مي‌شود كوتاه قد به نظر برسيد.
2) به ياد داشته باشيد كه به عنوان يك قانون عمومي، موهاي كوتاه براي افراد كوتاه‌قد خيلي مناسب‌تر است. موي بلند موجب پوشيده شدن گردن و شانه‌ها مي‌شود كه اين امر موجب مي‌شود سر و بدن شما يك‌پارچه به نظر برسد و اين كمكي به بلند قد به نظر رسيدن شما نخواهد كرد.
3) نكته ديگر براي به حداكثر رساندن قامت، خوش‌اندامي ‌و حفظ تعادل وزن است. افراد چاق يا بيش از حد عضلاني، پهن‌تر و كوتاه‌تر به نظر مي‌رسند اما لاغر ماندن و داشتن مقداري عضله (شانه‌هاي خوش‌تركيب و اندازه) مي‌تواند مقداري به ارتفاع اضافه كند.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.