ماده اي سمي به نام كريستال

كريستال (دي متامفتامين هيدرو كلريد) يك ماده قدرتمند، اعتياد آور و خطرناك است كه به شكل بزرگ و شفاف ، مانند كريستال هاي واقعي و به رنگ هاي صورتي، آبي و سبز يافت مي شود. افرادي كه به دنبال تنوع هستند به اين ماده رو مي آورند.كريستال اغلب به صورت تفريحي در مهماني ها و براي بالا بردن و وسعت دادن به لذات جنسي
يکشنبه، 15 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماده اي سمي به نام كريستال

ماده اي سمي به نام كريستال
ماده اي سمي به نام كريستال


 





 
كريستال (دي متامفتامين هيدرو كلريد) يك ماده قدرتمند، اعتياد آور و خطرناك است كه به شكل بزرگ و شفاف ، مانند كريستال هاي واقعي و به رنگ هاي صورتي، آبي و سبز يافت مي شود. افرادي كه به دنبال تنوع هستند به اين ماده رو مي آورند.كريستال اغلب به صورت تفريحي در مهماني ها و براي بالا بردن و وسعت دادن به لذات جنسي و در برخي موارد براي بيدار ماندن مصرف مي شود.
اين نوع ماده مخدر مانند ديگر انواع مفتامين ها معمولاً به شكل هاي سيگارت ، بلعيدني ، مايع خوراكي يا تزريقي و در موارد نادر حتي به صورت شياف معقدي استعمال مي شود.
كريستال به شكل سيگارت يا تزريقي با شروع و حمله سريع تر به بدن آثار تخريب كننده تري دارد ولي متأسفانه استفاده از نوع سيگار و تنفسي شايع تر است تا جايي كه در انگلستان فروش و عرضه پيپ هايي كه براي استعمال كريستال مورد استفاده قرار مي گيرد ممنوع اعلام شد.

تأثيرات استفاده از كريستال :
 

اثر كريستال هم مانند هر نوع ماده ديگري در اشخاص مختلف متفاوت و وابسته به عواملي چون سايز،وزن،سلامت فرد،مقدار مصرف،روش استفاده،سابقه مصرف و استفاده با ماده ديگري است. همچنين عوامل محيطي تأثير اين ماده را در فرد تحت الشعاع قرار مي دهد.
كريستال يا شيشه محرك بسيار قوي است كه فعاليت هاي مركزي سيستم عصبي را سرعت مي دهد.اگر چه گزارش كمي از مرگ و مير ناشي از استعمال مستقيم كريستال اعلام شده است ولي بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه اين ماده بسيار اعتياد آور و نسبت به ديگر آمفتامين هاي ديگر از نظر اجتماعي، عاطفي، رواني و حتي تحركي آسيب بيشتري به فرد وارد مي كند.
گاهي اوقات افرادي كه به استعمال اين ماده تن داده اند كريستال را به عنوان مسكن مصرف مي كنند.اگر فردي يك بار كريستال را به عنوان مسكن رواني تجربه كند به استفاده مجدد آن علاقمند مي شود و كم كم به سوي اين ماده كشانده مي شود. استفاده زياد از كريستال مي تواند موجب آسيب مهلك در رگهاي مغزي و در نهايت مرگ شود.
ديگر تأثيرات فيزيكي معمول ناشي از استعمال كريستال شامل: خشكي دهان، افزايش سرعت تنفس، سر دردهاي طاقت فرسا، حالت تهوع ، تعرق بيش از اندازه بدن، سرگيجه، بالا رفتن فشار خون، بالا رفتن حرارت بدن،تپش قلب،سوزش و ترك لبها ، بزرگ شدن مردمك چشم، سياهي رفتن چشم و لرزش دستها و انگشتان مي شود.

وابستگي به كريستال :
 

خيلي از كساني كه كريستال مصرف مي كنند اين ماده را وابسته كننده توصيف مي كنند.مصرف كنندگان اين ماده در ابتدا تشويق مي شوند كمي از اين ماده را همراه داشته باشند تا در مواقع ناگهاني به دادشان برسد.
با توجه به ماهيت وابسته كننده اين ماده فرد از لحاظ رواني و فيزيكي به آساني به آن وابسته مي شود.شخصي كه از لحاظ رواني به كريستال وابسته شود بيش از هر چيزي در زندگي طالب آن خواهد شد.وقتي كه بدن فرد با مخدرها سازگاري پيدا مي كند وابستگي فيزيكي اتفاق مي افتد و در اين وضعيت فرد تدريجاً به عملكرد مواد مخدر در سيستم بدن عادت مي كند. بالا رفتن سريع قدرت تحمل و وابستگي نسبت به كريستال و مصرف بالاي اين ماده براي رسيدن به تأثير مطلوب از دلايل معمول مصرف عنوان شده است.

درمان كريستال :
 

گزارش شده است كه مردم كمتر طالب كمك هاي حرفه اي و تخصصي براي مشكلات ناشي از استعمال كريستال و متامفتامين ها نسبت به ديگر داروهاي غير قانوني هستند. تحقيقات براي پيدا كردن روش هاي درماني مناسب براي كريستال و ديگر متامفتامين ها در كشورهاي مختلف دنيا ادامه دارد. علايم ترك : افرادي كه به يك باره استعمال كريستال را قطع مي كنند دچار علائم زير مي شوند:افسردگي عصبي،خون سردي و بي علاقگي، خواب طولاني، به هم ريختگي روحي،كم آوردن انرژي، سراسيمه بودن، توانايي محدود در دستيابي به لذت ها، اضطراب.

استفاده كريستال در رانندگي :
 

پس از مصرف كريستال رانندگي كردن بسيار خطرناك است. رانندگاني كه تحت نفوذ و تأثير اين ماده هستند بيشتر مايل هستند كه ريسك كنند. وقتي تأثير اين مخدر به تدريج از بين مي رود فرد دچار خستگي و گرفتگي شديد مي شود كه اين احتمال خطر را در رانندگي زياد مي كند.
* ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : radan66



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.