توصيه‌هاي بعد از آرايش

اگر شما از آن دسته بانواني هستيد که بدون پاک کردن آرايش صورت‌تان به رخت‌خواب مي‌رويد، بدانيد که داريد بزرگ‌ترين خيانت را به پوست صورت‌تان مي‌کنيد. در صورتي که باقي‌مانده مواد آرايشي روي سطح پوست شما باقي بمانند، جذب روزنه‌هاي پوستي شده و مي‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بيندازند. پاک کردن آرايش
دوشنبه، 16 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه‌هاي بعد از آرايش

توصيه‌هاي بعد از آرايش
توصيه‌هاي بعد از آرايش


 

نويسنده:دکتر محمدعلي نيلفروش‌زاده*




 
اگر شما از آن دسته بانواني هستيد که بدون پاک کردن آرايش صورت‌تان به رخت‌خواب مي‌رويد، بدانيد که داريد بزرگ‌ترين خيانت را به پوست صورت‌تان مي‌کنيد.
در صورتي که باقي‌مانده مواد آرايشي روي سطح پوست شما باقي بمانند، جذب روزنه‌هاي پوستي شده و مي‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بيندازند. پاک کردن آرايش به پوست فرصت مي‌دهد تا نفس بکشد. فراموش نکنيد بهتر است يک پاک‌کننده آرايش خوب تهيه کنيد، چرا که خرج کرن پول بيشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارک‌هاي معروف تجاري لوازم آرايش، به طور معمول پاک‌کننده‌هاي خوبي نيز به بازار عرضه مي‌کنند. براي پاک کردن آرايش چشم، از مواد پاک‌کننده آرايش که ويژه چشم است، استفاده کنيد. آرايش صورت شما مانند کرم‌پودر و رژلب به راحتي به وسيله پاک‌کننده‌هاي آرايشي که پايه آبي دارند از روي پوست‌تان پاک مي‌شوند. ولي آرايش چشم مثل سرمه، ريمل و خط‌چشم نياز به مواد پاک‌کننده قوي‌تري دارند. اين مواد پاک‌کننده بايد پايه روغني داشته باشند تا اين مواد آرايشي را از چشمان شما پاک کنند. در صورتي که اصلا آرايش نمي‌کنيد، لازم است شما هم در پايان روز، صورت‌تان را با يک پاک‌کننده ملايم تميز کنيد تا بقاياي گرد و غبار و آلودگي‌هاي هوا از روي سطح پوست شما پاک شوند. اين روش از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگيري مي‌کند. تميز کردن منظم پوست آن را براق و سالم مي‌کند.

توصيه‌هاي بعد از آرايش

پاک‌کننده‌هايي را که در آن الکل به کار رفته است، خريداري نکنيد. اين پاک‌کننده‌ها در طولاني‌مدت موجب خشکي پوست شما مي‌شوند. ويژگي يک ماده تميز‌کننده قابليت محلول بودن هم‌زمان در آب و چربي جهت پاکيزه نمودن مواد محلول در اين محيط است. بنابراين تميز کننده بايد متشکل از آب و روغن باشد که به آن مولسيون گفته مي‌شود. به طور طبيعي ذرات و لکه‌هاي خارجي که سطح پوست را مي‌پوشاند از دو طريق ممکن است به وجود آيند. از طريق پمادها و محصولات آرايشي و يا ترشحات غدد سباسه و داخلي بدن. در التهاب‌هاي پوست حاد و مزمن، يک پانسمان‌کننده مرطوب، جرم‌هاي جمع شده روي پوست را از بين مي‌برد. به همين دليل آب به عنوان يک فاکتور پاک‌کننده خوب در نظر گرفته مي‌شود ولي به هر حال آب به تنهايي به عنوان يک عامل پاک‌کننده کافي نيست و اين امر به خصوص در شرايطي که ذرات روي پوست چرک به همراه چربي يا ساير عوامل غيرمحلول در آب باشد کاملا مشهود است. حلال‌هايي مانند بنزين يا نفت ممکن است لکه‌هاي روغني را در خود حل کنند ولي اين نيز کافي نيست چون استفاده از آن براي پاک‌کنندگي مناسب نيست. روغن‌هاي معدني قادرند آلودگي‌هاي روغني را در خود حل کنند ولي اين‌گونه مواد نيز به دليل چرب کرن ظاهر پوست مناسب نيستند. حتي آب و صابون به تنهايي براي بيرون آوردن اين ذرات کافي نيست، بلکه بايد از موادي استفاده شود که مواد رنگي اين پودرها و جرم‌هاي پوست را بگيرند و آنها را بيرون بکشند و درنهايت باعث جذب بهتر اکسيژن توسط پوست شوند.

پي نوشت ها :
 

* متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.