مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

Sony Ericsson Satio از مرورگر وب استاندارد ویرایش پنجم S60 استفاده می کند که سایت سونی اریکسون را بعنوان صفحه خانگی پیش فرض خود تنظیم شده دارد. گرچه این مرورگر در هنگام کار با آن نواقص زیادی از خود نشان...
چهارشنبه، 18 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)
مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)


 





 
مرورگر وب
Sony Ericsson Satio از مرورگر وب استاندارد ویرایش پنجم S60 استفاده می کند که سایت سونی اریکسون را بعنوان صفحه خانگی پیش فرض خود تنظیم شده دارد.
گرچه این مرورگر در هنگام کار با آن نواقص زیادی از خود نشان می دهد. برای مثال پیمایش حرکتی گوشی به خوبی کار نمی کند ، این بخش مقدار حرکت کافی ندارد و به طور ناگهانی در هنگام پیمایش متوقف می گردد. قابلیت tap to zoom سه سطح بزرگنمایی 30% ، 100% و 2005 را در اختیار کاربر قرار می دهد . به دلیل سختی استفاده از این قابلیت بهتر است که از نوار بزرگنمایی اختصاصی گوشی استفاده کنید.
مشاهده صفحه وب در حالت تمام صفحه یا نمایش minimap به دو ضربه نیاز دارد که دقیقا یک ضربه بیش از آن چیزی است که باید باشد. مرورگر وب توانایی پشتیبانی از باز بودن چند صفحه به طور همزمان را دارد اما نمی توانید به طور دستی صفحه ای را باز کنید و این مورد تنها برای پشتیبانی از Pop Up ها به مرورگر افزوده شده است.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

حداقل رندر صفحات به خوبی صورت می پذیرد و تمامی صفحات وب همانند آنچه در کامپیوتر قابل مشاهده است ، نمایش داده می شوند. رزولوشن بالا در این بخش هم نقطه مثبتی برای گوشی به حساب می آید و موجب می شود که میزان بیشتری از محتویات صفحات در آن واحد قابل نمایش داده شدن باشند. یک قابلیت تکمیل خودکار فرم هم وجود دارد که در هنگام ورود به سایت ها کار شما را بسیار آسان خواهد کرد.
و در آخر ، مرورگر وب هم از فایل های جاوا و هم از فایل های فلش پشتیبانی می کند که به معنای آنست که به راحتی می توانید در مروگرتان و بدون استفاده از نسخه موبایل سایت YouTube به تماشای ویدیوها بپردازید.
مرورگر سرعت خیلی خوبی دارد اما در هنگام تماشای ویدیوهای YouTube مرتبا پیغام memory low را نمایش می دهد. اما با این وجود هم ویدیوها به خوبی پخش می شوند.
در آخر باید بگوییم که دومین مرورگر لمسی S60 از امکانات خوبی برخوردار است اما برخی از قابلیت های اساسی و ضروری را پشتیبانی نمی کند.
سازمان دهنده
سازماندهنده S60 غیر از تغییراتی جزئی برای سازگاری با رابط لمسی ، تغییرات دیگری را شاهد نبوده است. اما توسعه دهندگان باید امکانات جدیدی چون امکان Copy/paste کردن رویدادهای موجود در تقویم را به سازمان دهنده بیافزایند تا در این بخش هم توان رقابت با سایر رابط های کاربری وجود داشته باشد.
استفاده از ماشین حساب با انگشت تان دست بسیار اسان تر از استفاده از آن با کلید چند جهته گوشی است اما باید برای استفاده از این ماشین حساب در گوشی های غیر لمسی تغییراتی در آن صورت داده شود.
در نرم افزار تقویم یا calendar از چهارحالت مختلف نمایش هفتگی ، ماهانه ، سالانه و to do می توان استفاده نمود. و چهار نوع حالت برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (meeting )، یادداشت(memo)، سالگردها (Anniversary) و کارهای که باید انجام بدهم (To do) .
هر رویداد فیلدهای مخصوص به خود را دارد و برخی از آنها امکان تنظیم زنگ هشدار برای یاددآوری را هم می دهند.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

نرم افزار Mobile Office هم برای مرور فایل های Word ، Excel و PowerPoint در Satio تعبیه شده است. نرم افزاری هم برای مرور اسناد PDF در گوشی از پیش نصب شده است اما در نمونه گوشی ما این نرم افزار تنها مجوزی پانزده روز داشت و بعد از آن برای استفاده از آن باید هزینه ای برای خریدش می پرداختید.

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

متاسفانه امکان ویرایش اسناد آفیس در نسخه استفاده شده Quickoffice وجود ندارد . و برای فعال شدن امکان ویرایش فایل ها باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید.در این بخش نرم افزارهای خوبی مثل مبدل واحد ها ، ماشین حساب ، Voice Recorder و Notes در نظر گرفته شده اند .

مروری بر گوشی Sony Ericsson Satio (9)

نرم افزار alarm به شما اجازه تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار با نام ، زمان و الگوی تکرار مخصوص به خودشان را می دهد . اگر کمی مشکل به نظر می رسد می توانید از تنظیم سریع هشدار استفاده کنید که فقط نیاز به تنظیم ساعت دارد .
بعلاوه ، تعداد هشدارهای قابل تنظیم نامحدود است و با استفاده از سنسور شتاب سنج گوشی می توانید با حرکت دادن گوشی صدای زنگ را قطع کنید.

ادامه دارد...



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط