تخلفات آرايشي

بزرگان و قديمي‌ها معتقدند که زيبايي در سادگي است اما امروزه با پيچيده‌تر شدن جوامع و روابط اجتماعي، خيلي‌ها در پي زيبايي‌ها و روش‌هاي پيچيده مد و آرايش‌اند. جالب است که گاهي اين روش‌ها بي‌عارضه اما تعجب‌برانگيزند و در بسياري از موارد، عوارض طبي زيادي بر جاي مي‌گذارند و مايه شگفت‌ است که بعضي از بانوان بدون توجه به سلامت خود، اقدام به انجام دادن اين قبيل کارهاي آرايشي و زيبايي مي‌کنند.
چهارشنبه، 18 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تخلفات آرايشي

تخلفات آرايشي
تخلفات آرايشي


 






 
بزرگان و قديمي‌ها معتقدند که زيبايي در سادگي است اما امروزه با پيچيده‌تر شدن جوامع و روابط اجتماعي، خيلي‌ها در پي زيبايي‌ها و روش‌هاي پيچيده مد و آرايش‌اند. جالب است که گاهي اين روش‌ها بي‌عارضه اما تعجب‌برانگيزند و در بسياري از موارد، عوارض طبي زيادي بر جاي مي‌گذارند و مايه شگفت‌ است که بعضي از بانوان بدون توجه به سلامت خود، اقدام به انجام دادن اين قبيل کارهاي آرايشي و زيبايي مي‌کنند.

تاتو
 

تاتوي آرايشي که براي بانوان انجام مي‌گيرد، ممکن است شامل ابرو، خط‌لب و خط‌چشم باشد. بسياري از افراد براي انجام دادن تاتوي ابرو، ابتدا موهاي ابروي خود را مي‌تراشند تا به جاي آن، برطبق سليقه و خواست خود، شکل دلخواه ابرو را تاتو يا خال‌کوبي کنند. جدا از عوارض عمومي و مشترک تاتوهاي آرايشي که شامل عفونت و حساسيت و آلرژي است، تراشيدن موي ابرو ممکن است موجب از بين رفتن دايمي ابرو شود چون رشد موهاي ابرو بسيار کند است و با انتقال عامل عفونت از طريق سوزن خال‌کوبي به زير پوست و ايجاد عفونت، ممکن است فوليکول‌هاي مو از بين رفته و ريزش دايمي موي ابرو ايجاد شود. گاهي اوقات در رنگدانه تاتو يا خال‌کوبي انجام گرفته، حساسيت و آلرژي ايجاد مي‌شود و به علت وجود اين مواد پس از خال‌کوبي در زير پوست، حساسيت ادامه مي‌يابد و شايد به عمل جراحي وسيعي نياز باشد تا اين مواد تخليه شود و در نتيجه شکل صورت به طول کامل تغيير يابد. يکي ديگر از موارد خال‌کوبي آرايشي و زيبايي در صورت، خط چشم است که بعضي از بانوان مي‌خواهند به صورت دايمي، خط‌چشم داشته باشند و لبه پلک خود را تاتو مي‌کنند. اين کار علاوه بر درد شديد موجب بروز حساسيت و آلرژي و عفونت مي‌شود. خط‌لب به صورت تاتو نيز از جمله کارهاي آرايشي است که به وفور انجام مي‌گيرد و بسياري از خانم‌ها پس از انجام اين کار پشيمان مي‌شوند اما برخلاف تاتوي مناطق ديگر پوست که مي‌توان با پيلينگ عميق و سوزاندن با اسيد يا انجام دادن ليزر تا حدودي رنگ خال‌کوبي را از بين برد، در اين مناطق نمي‌توان از روش درماني خاصي براي اين کار استفاده کرد چون بيشتر متخصصان پوست زير بار مسووليت قانوني و عوارض ناشي از استفاده از وسايل تهاجمي براي اين کار نمي‌روند.

پيلينگ
 

لايه‌برداري با اسيدهاي ميوه به ميزان12 تا 15 درصد را مي‌توان در منزل يا سالن‌هاي زيبايي انجام داد اما بيش از آن يعني 25 تا 30 درصد را پزشکان باتجربه در امر مراقبت‌هاي پوست و مو و زيبايي و بالاتر از آن را فقط متخصصان پوست و مو مي‌توانند انجام دهند. اين در حالي است که برخي آرايشگران، حتي پيلينگ 40 درصد را براي از بين بردن لک و کک و مک‌ صورت و رفع چين و چروک پوست به کار مي‌برند. از طرفي روش‌هاي تخليه جوش‌هاي چرکي صورت که در افراد مبتلا به آکنه وجود دارد، بسيار غيربهداشتي و بدون به‌کارگيري مقدمات کار انجام مي‌گيرد.

ويتامينه کردن مو
 

برخي از آرايشگران قول پرپشت شدن مو يا ضخيم شدن و خوش‌رنگ و سالم شدن مو را با ويتامينه کردن آن به مشتريان مي‌دهند. در برخي از آرايشگاه‌ها، با استفاده از سرم ويتاميني يا لوسيون‌ها و کرم‌هاي مخصوصي که به کف‌سر ماليده مي‌شود، ادعا مي‌شود که مواد مغذي به پوست مي‌رسد. پس از ماليدن اين مواد به اصطلاح مغذي به کف‌سر، سر را داخل محفظه‌اي قرار مي‌دهند که اشعه مادون قرمز از خود ساطع مي‌کند و بر اساس ادعاي اين آرايشگران، گرم کردن و نفوذ اين مواد به پوست و ريشه موي ‌سر، موجب تقويت مو و پرپشت شدن و سلامت آن مي‌شود. اما در واقع با افزايش گرماي موضعي روي پوست‌سر، نخست آنکه احتمال بروز التهاب و آسيب پوست زياد مي‌شود و دوم اينکه گرماي شديد موجب از بين رفتن موي‌سر مي‌شود.

آويزهاي پوستي
 

امروزه پيرسينگ يا آويزهاي پوستي هم مد شده است که برخي آرايشگران فقط با توجه به خواست مشتري و بدون توجه به عوارض آن که گيرکردن به نقاط گوناگون و پاره شدن پوست و بروز عفونت‌هاي متعدد و خطرناک پوست است، اقدام به انجام دادن آن مي‌‌کنند.

نگين ناخن
 

به تازگي مد شده که روي صفحه ناخن نگين‌هايي را فرو مي‌کنند. سوراخ کردن صفحه ناخن آسيب‌پذيري آن را زياد مي‌کند و آن را در معرض خطر شکستگي قرار مي‌دهد، ضمن اينکه در صورت آلوده بودن وسايل کار، احتمال بروز عفونت قارچي نيز وجود دارد.

بافتن مو
 

بافتن مو، آن را در معرض کشش بيش از حد طبيعي قرار مي‌دهد و با فشار بر پوشش بيروني مو موجب تخريب آن و ايجاد موخوره و ريزش‌مو مي‌شود. يکي از راه‌هاي درمان اين حالت پرهيز از بافتن و آرايش مو و استفاده از محصولات نرم‌کننده است تا با حفظ پوشش خارجي از اين عوارض جلوگيري شود. از آنجايي که محکم بستن مو نيز موجب ايجاد فشار و کشش بر مو مي‌شود، در صورت بروز عوارض يا براي پيشگيري از آن، بهتر است از انجام اين کار پرهيز شود.

ماسک‌هاي گياهي
 

چه در منزل و چه در آرايشگاه پيش از استفاده از ماسک‌ها و داروهاي گياهي حتما 24 تا 48 ساعت براي منطقه پوستي وسيع مانند صورت بايد در سطح داخلي بازو يا ساعد، مقدار کمي از آن را استفاده کنيم تا در صورت بروز حساسيت به مواد گياهي، عارضه آن خفيف و درمان آن راحت باشد. البته در اين روزها مواد آرايشي دست‌ساز هم وجود دارد که سازندگان يا عرضه‌کنندگان آن ادعا دارند که فرآورد‌ه‌اي بسيار مناسب و موثر است. برخي آرايشگران با علم بسيار ناقص ساخت داروهاي ترکيبي يا درست کردن چند قرص و کپسول‌، مدعي بهتر شدن پوست صورت از نظر جوش و چروک و لک و.... هستند که در اين موارد حتما بايد با کارشناس مجرب مشورت کرد.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.