زيباتر شويد؛ به همين سادگي

7 توصيه زنانه ساده براي دستيابي به زيبايي درون هيچ‌وقت چهره او را فراموش نمي‌کنم. خيلي کم‌سن و سال بودم که با او آشنا شدم. ساده بود اما تميز، مرتب و آراسته. لحن صحبت، صوت گرم و آرام و کلام محترمانه و دلنشين او موجب مي‌شد آدم از صحبت با او سير نشود. هنوز هم با وجود مشغله زياد به ديدن او مي‌روم. گذر ايام اگر چه گرد پيري بر چهره‌اش نشانده اما همچنان دوست داشتني و جذاب است. آرامشي در وجود او حس مي‌شود که هيچ جاي دنيا نمي‌توان پيدا کرد. واقعا چطور مي‌توان زيبايي دروني به دست آورد؟ توجه به 7 توصيه زير، گام بلندي است براي نزديک شدن به اين زيبايي.
پنجشنبه، 26 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زيباتر شويد؛ به همين سادگي
زيباتر شويد؛ به همين سادگي
زيباتر شويد؛ به همين سادگي

 





 

7 توصيه زنانه ساده براي دستيابي به زيبايي درون

هيچ‌وقت چهره او را فراموش نمي‌کنم. خيلي کم‌سن و سال بودم که با او آشنا شدم. ساده بود اما تميز، مرتب و آراسته. لحن صحبت، صوت گرم و آرام و کلام محترمانه و دلنشين او موجب مي‌شد آدم از صحبت با او سير نشود. هنوز هم با وجود مشغله زياد به ديدن او مي‌روم. گذر ايام اگر چه گرد پيري بر چهره‌اش نشانده اما همچنان دوست داشتني و جذاب است. آرامشي در وجود او حس مي‌شود که هيچ جاي دنيا نمي‌توان پيدا کرد. واقعا چطور مي‌توان زيبايي دروني به دست آورد؟ توجه به 7 توصيه زير، گام بلندي است براي نزديک شدن به اين زيبايي.

1 عاقلانه زندگي کنيد

عقل و درک عاقلانه موضوعات، کليد اصلي موفقيت در زندگي است. چرا بايد ذهن آدمي به اين راحتي و به سرعت تحت تاثير شرايط محيطي قرار بگيرد؟ چرا نبايد فکر کنيم؟ اگر فلان ستاره سينما يا به همان آدم، زيبا و خوش هيکل است چرا قالب ذهني ما بايد به هم بخورد؟! نسبت به زيبايي ديدگاهي با درايت داشته باشيد.
اگر بعضي‌ها بسيار زيبا و خوش‌اندام و به عبارتي شگفتي عالم زيبايي هستند، اين يک واقعه ژنتيکي است که به شما هيچ فايده يا زياني نمي‌رساند. انسان عاقل خودش را با چنين افرادي مقايسه نمي‌کند چون زيبايي ظاهري بدون هيچ تلاشي و به صورت ارثي به دست آمده و ارزش مقايسه و رقابت ندارد. درباره موضوعاتي بايد به مقايسه و رقابت فکر کرد که اکتسابي باشند. مطمئن باشيد ميليون‌ها پول هم خرج کنيد، شبيه فلان هنرپيشه نمي‌شويد. فراموش نکنيد اين گروه زيبايي‌ها به راحتي با گذر زمان و يا يک اتفاق ساده از بين مي‌روند.

2 روي روابط خود بيشتر کار کنيد

اين امري طبيعي است که خودمان را از دريچه ديدگاه سايرين ببينيم و بررسي کنيم. ما يک موجود اجتماعي هستيم و بايد در روابط خود با ديگران با درايت و برنامه‌ريزي دقيق عمل کنيم. هميشه افرادي که اعتماد به نفس بالا داشته و باورهاي فکري آنها محکم و استوار است، در نظر ديگران دوست‌داشتني و مقبول هستند. اجزاي يک رابطه صحيح را ياد بگيريد. اطلاعات‌تان را افزايش دهيد. لحن و کلام شما بايد صحيح و دلنشين باشد. کانال ارتباطي مناسب با افراد را ياد بگيريد چون شخصيت و طرز فکر آدم‌ها با هم متفاوت است در نتيجه کانال ارتباطي با آنها يکسان نيست. افراد مطلع و با درايت که اصول ارتباطي را خوب بلدند بسيار جذاب و دلنشين هستند.

3 از پيله‌اي که دور خودتان تنيده‌ايد، بيرون بياييد

افراد خجالتي مدام اين حس و تفکر را در ذهن‌شان بالا و پايين مي‌کنند که «من نسبت به ديگران جذابيت کمتري دارم.» وقتي مدام روي خودتان متمرکز مي‌شويد، ناخودآگاه بيشتر و بيشتر از خودتان انتقاد مي‌کنيد. اگر از پيله بيرون بياييد و بدون ترس و واهمه از اينکه مورد قضاوت ديگران قرار بگيريد، به ديگران نزديک‌تر شده و گستره روابط‌تان را افزايش دهيد و ديگران را دوست داشته باشيد، احساس نداشتن امنيت دروني شما کاهش مي‌يابد. وقتي در اجتماع فعاليت داشته و ارتباط‌تان را بيشتر کنيد، ناخودآگاه جذاب‌تر مي‌شويد چون در ميان گروه، مهره‌اي هستيد که موثر و مهم به حساب مي‌آيد. به تدريج اين شما هستيد که ديگران را دور هم جمع مي‌کنيد و يا رهبري آنها را به عهده مي‌گيريد.

4 مطمئن باشيد که شما مفيد و موثر هستيد

آيا ظاهر و جسم شما معادل شيئي است که در موزه براي نمايش مي‌گذارند يا مانند همان خودرويي است که براي فروش در نمايشگاه در معرض ديد خريداران قرار مي‌دهند؟ به طور معمول بسياري از خانم‌ها به ظاهر و زيبايي اندام خود بيشتر فکر مي‌کنند. اين در حالي است که اغلب آقايان روي اين موضوع تمرکز دارند که چه طور کيفيت کار خود را بالا ببرند. بهتر است خانم‌ها هم چنين طرز فکري داشته باشند چون تا زماني که به بدن‌تان به عنوان وسيله‌اي نگاه کنيد، چاره‌اي نداريد جز اينکه دايم شکل و شمايل آن را تغيير دهيد. براي آنکه جذابيتي واقعي و ماندگار پيدا کنيد، کيفيت تفکر و زندگي‌تان را بالا ببريد. وقتي در دنيا فردي موثر باشيد، ناخودآگاه قدرت و توانايي شما افزايش مي‌يابد و ديگر نيازي نداريد ديگران به شما مانند يک شيئي نگاه کرده و فقط ظاهرتان را ارزيابي کنند. مطمئن باشيد حتي اگر ظاهر اطرافيان از شما هم زيباتر باشد اما هميشه افسوس زندگي شما را مي‌خورند چرا که با کيفيت است و اين جذابيت و زيبايي هر فردي را مجذوب مي‌کند.

5 ظاهري آراسته داشته باشيد

يکي از پارامترهايي که آدم‌ها را جذب مي‌کند، شيوه لباس پوشيدن است. لباس آدم‌ها نبايد در جريان مد و مدگرايي سرگردان شود. لباسي مرتب با هماهنگي رنگ‌ها بسيار موثر است. مهم نيست چه رنگي مد شده بلکه بايد بدانيد به شما چه رنگي مي‌آيد و در محيط مورد نظر چه رنگي قابل استفاده است. براي مثال، در محيط کار تناسب رنگي با محيط منزل، مهماني خانوادگي و يا رسمي متفاوت است. به‌طور مسلم، اگر با پيروي از مد خودتان را شبيه هزاران آدمي بکنيد که در خيابان راه مي‌روند چه جذابيتي ميان اين همه انساني که ظاهري شبيه به هم دارند، وجود دارد؟! پس موقعيت اجتماعي، شغلي و فکري آدم‌ها در اين ميان چه نقشي دارد؟ وقتي لباسي مي‌پوشيد که ماهيت دروني شما را منعکس مي‌کند، ديگران راحت‌تر با شما ارتباط برقرار مي‌کند و اين موضوع هيچ ربطي به زيبايي شما ندارد. آدم‌ها با کسي ارتباط برقرار مي‌کنند که توانايي و قابليت‌هاي وجودي بيشتري داشته باشد.

6 سعي کنيد با افزايش سن احساس بهتري داشته باشيد

ما آدم‌ها از پيري و افزايش سن وحشت داريم اما شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد هرچه سن آدم‌ها بالاتر مي‌رود، احساس جذابيت در آنها بيشتر مي‌شود. دليل آن واضح است: فردي که از همان دوران کودکي در مسير افزايش کيفيت فکري خود بوده و زندگي موثري را جستجو مي‌کرده در اين دوران با پختگي و تجربه فراوان به اهداف خود رسيده و حالا مانند کانوني است که مي‌توان بسياري از اطلاعات مهم و تاثيرگذار را از او به دست آورد. آيا دليلي بهتر براي جذاب‌تر شدن سراغ داريد؟

7 ترديد نکنيد که زيبايي نوشدارو نيست

افراد زيبا و خوش‌چهره لزوما از افراد زشت و يا معمولي خوشحال‌تر نيستند. حس خوش‌بيني، اميدواري، احترام به افراد و روابط اجتماعي و هدفمند و با معنا زندگي کردن بيشتر از ظاهر و زيبايي روي شاد بودن آدم‌ها تاثير مي‌گذارد. حتي اتفاقات و بلاهايي که به طور طبيعي رخ مي‌دهند، آدم‌هاي زشت و زيبا را يکسان تحت تاثير قرار مي‌دهند ولي اين شيوه برخورد و پايه‌گذاري شخصيتي آدم‌هاست که موجب مي‌شود يکي دوام آورده و همچنان موثر زندگي کند ولي ديگري جا بزند و صحنه را خالي کند. درون زيبا، ماندگارترين خصوصيت آدمي است طوري که بعد از مرگ او هم موثر و قابل تقدير است.
منبع: http://www.salamat.com

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط