پوست‌هاي روشن آسيب‌پذيرترند

آدم‌ها از جهت رنگ پوستشان به 6 دسته تقسيم مي‌شوند. پوست‌هاي تيپ 1 و 2 مخصوص اروپايي‌ها است؛ تيپ 3 و 4 مخصوص کشور ما و کشورهاي آسياي غربي و اطراف؛ تيپ 5 مخصوص هندي‌ها و پاکستاني‌ها و تيپ 6 هم مختص آفريقايي‌ها. پوست‌هايي که خيلي روشن هستند، يعني همان تيپ 1 و 2، بسيار آسيب‌پذيرترند تا رنگ
چهارشنبه، 3 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوست‌هاي روشن آسيب‌پذيرترند

پوست‌هاي روشن آسيب‌پذيرترند
پوست‌هاي روشن آسيب‌پذيرترند


 

نويسنده: دکترمحمدجواد ناظمي/ متخصص پوست ‌و مو




 
آدم‌ها از جهت رنگ پوستشان به 6 دسته تقسيم مي‌شوند. پوست‌هاي تيپ 1 و 2 مخصوص اروپايي‌ها است؛ تيپ 3 و 4 مخصوص کشور ما و کشورهاي آسياي غربي و اطراف؛ تيپ 5 مخصوص هندي‌ها و پاکستاني‌ها و تيپ 6 هم مختص آفريقايي‌ها. پوست‌هايي که خيلي روشن هستند، يعني همان تيپ 1 و 2، بسيار آسيب‌پذيرترند تا رنگ پوست‌هاي ديگر. مثلا پوست‌هاي روشن در مقابل نور و اشعه آفتاب، قدرت دفاعي کمتري دارند. بنابراين نگهداري بيشتري لازم دارند.
کساني که اين نوع پوست را دارند، دچار پيري زودرس مي‌شوند و معمولا نمي‌توانند در مقابل نور آفتاب قرار گيرند و هيچ‌وقت نمي‌توانند برنزه کنند زيرا پوستشان کاملا مي‌سوزد اما پوست‌هاي تيپ 3 و 4 مي‌توانند برنزه شوند.

پوست‌هاي روشن آسيب‌پذيرترند

تيپ‌هاي ديگر نيز نياز به برنزه شدن ندارند. بنابراين مقوله برنزه شدن فقط براي تيپ 3 و 4 است. از جمله آسيب‌هاي ديگري که پوست‌هاي خيلي روشن و موهاي بور دچار آن مي‌شوند، اين است که آفتاب درصد مبتلاشدن به سرطان را در آنها بالا مي‌برد. آفتاب باعث به وجود آمدن سرطان و بيماري‌هاي پيش‌سرطاني از جمله سرطان‌هاي پوستي مي‌شود. امروزه به اين نتيجه رسيده‌اند که آفتاب مي‌تواند باعث افزايش خال‌ها روي سطح پوست شود.
افرادي که داراي پوست و موي روشن هستند ضمن اينکه دچار چين و چروک و پيري زودرس مي‌شوند اگر در معرض آفتاب قرار بگيرند احتمال گرفتن سرطان در آنها تشديد مي‌شود.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.