موهاي منو بافتي؟!

خيلي‌ها ممکن است موهاي‌شان را ببافند؛ اما بافت همه موها يکسان نيست.بعضي بافت‌ها دايمي هستند (مانند بافت آفريقايي که شايد چند ماه روي موها بمانند) و بعضي بافت‌ها موقت‌اند. مراقبت از موهاي بافته‌شده نيز کار آساني نيست. مثلا خيلي‌ها نمي‌دانند که شستشو و شانه کردن موهاي بافته‌شده بايد چگونه صورت گيرد. از اين که بگذريم، باز هم حرف و حديث پشت سر موهاي بافته‌شده زياد است بعضي‌ها مي‌گويند اين موها زودتر پوسيده مي‌شوند. بعضي‌ها مي‌گويند اين موها بيشتر موخوره مي‌گيرند و خيلي‌ها هم از درد ريشه اين موها در اثر کشش بيش از حد مي‌گويند.
چهارشنبه، 17 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موهاي منو بافتي؟!

موهاي منو بافتي؟!
موهاي منو بافتي؟!


 

نويسنده:اکرم خواجوند




 

طرز مراقبت از موهاي بافته
 

خيلي‌ها ممکن است موهاي‌شان را ببافند؛ اما بافت همه موها يکسان نيست.
بعضي بافت‌ها دايمي هستند (مانند بافت آفريقايي که شايد چند ماه روي موها بمانند) و بعضي بافت‌ها موقت‌اند. مراقبت از موهاي بافته‌شده نيز کار آساني نيست. مثلا خيلي‌ها نمي‌دانند که شستشو و شانه کردن موهاي بافته‌شده بايد چگونه صورت گيرد. از اين که بگذريم، باز هم حرف و حديث پشت سر موهاي بافته‌شده زياد است بعضي‌ها مي‌گويند اين موها زودتر پوسيده مي‌شوند. بعضي‌ها مي‌گويند اين موها بيشتر موخوره مي‌گيرند و خيلي‌ها هم از درد ريشه اين موها در اثر کشش بيش از حد مي‌گويند. دوست داريد اطلاعات‌تان را در اين خصوص افزايش بدهيد؟
وقتي حرف از موهاي از ته بافته شده مي‌آيد، بي‌اختيار به ياد يک چهره سياه‌پوست و يا دورگه مي‌افتيد، اشتباه نمي‌کنيد چون اين سبک آرايش مو، از مکزيک و آفريقا مي‌آيد، کشورهايي که آب و هواي گرمسيري دارند و شايد دليل اينکه اين آرايش مو بيشتر در فصل تابستان طرف‌دار دارد، همين باشد. با اين حال هنوز هم برخي از خانم‌ها براي مهماني‌هاي زنانه به سراغ بافت مو مي‌روند. بافت موها تنوع بسيار زيادي دارد و موهاي طبيعي را مي‌توان به سبک‌هاي گوناگون ‌بافت اما، نمي‌توان مدل بافت خاصي را توصيه کرد چون هر بافتي به يک چهره مي‌آيد. شما مي‌توانيد موهاي طبيعي‌تان را ببافيد و يا موهاي مصنوعي بافته شده را لابه‌لاي موهاي طبيعي‌تان اضافه کنيد.

بافت سنتي، سالم‌ترين بافت است
 

خيلي از خانم‌‌ها، انواع بافتن موها را از مادر‌ها و مادربزرگ‌هايشان آموخته‌اند، اين بافت‌ها، بافت‌هاي سنتي هستند که اغلب فقط براي مدت کوتاهي روي سر مي‌مانند و به صورت موقتي با کش سر جاي خودشان محکم مي‌شوند. شايد بتوان گفت اين نوع بافت مو، سالم‌ترين روش بافت مو است چون موها محکم بافته نمي‌شوند و همچنين مي‌توانيد هر زمان که خواستيد، بافت‌ موها‌يتان را باز کنيد ولي اگر قصد داريد براي بافت موهايتان به آرايشگاه برويد و به صورت دايمي اين کار را انجام دهيد بايد يکي از انواع بافت مو را انتخاب کنيد.

بافت آفريقايي
 

موهايتان پس از بافت، شکلي شبيه لوله لوله به خود مي‌گيرند و شبيه موي سوخته بافته مي‌شوند. اين مدل مو بيشتر در کشورهاي آفريقايي مد است و بافت سنتي مردم اين سرزمين است.

بافت مکزيکي
 

موهاي شما را مي‌بافند و در اطراف سرتان مي‌ريزند. اين مدل بيشتر به کساني مي‌آيد که صورت بزرگي دارند که اطراف صورت‌شان را پر کند.

بافت خطياين
 

بافت ويژه جلوي سر است و موهاي جلوي سر به‌صورت خطي محکم و کشيده بافته مي‌شوند و در وسط هر بافت، پوست موي سر نمايان است.

موهاي منو بافتي؟!

مراقبت از موهاي بافته شده
 

اگر مي‌خواهيد موهايتان را ببافيد، بايد خودتان را براي مراقبت از آنها آماده کنيد و حال و حوصله رسيدگي روزانه به موهايتان را داشته باشيد البته چون جوانان بيش از افراد مسن طرف‌دار بافت مو هستند، به‌طور مسلم حال و حوصله رسيدگي بيشتري را نيز دارند:
* براي شستن موهاي بافته شده، آنها را زير فشار زياد آب دوش و يا شير آب بگيريد. دقت کنيد که موها حالت شل داشته باشند و از پوست سر شما کشيده نشوند.
* از شامپوي معمولي براي موي سرتان استفاده کنيد. شامپوي ويژه‌اي براي موهاي بافته شده وجود ندارد.
* حالا نوبت خشک‌کردن موهايتان است. موهاي بافته شده را نبايد به حال خود رها کنيد تا خشک شوند. اين موها نبايد مرطوب باقي بمانند چون سبب پوسيدگي موها مي‌شود. از سشوار براي خشک‌کردن موها استفاده کنيد.
* ژل و کرم مو را مي‌توانيد براي حالت دادن موهايتان استفاده کنيد.
هرقدر موهاي خود شما ضخيم‌تر و کلفت‌تر باشد، بيشتر تحمل وزن موهاي بافته شده را خواهند داشت و مدت بيشتري مي‌توانيد موهايتان را به صورت بافته شده بدون اينکه به پياز موهايتان آسيب بيشتري وارد شود، روي سرتان نگه داريد.

راهنماي بافتن مو
 

بافت اول: مدلي کاملا ساده و زيبا براي موهاي تا روي شانه و يا بلند‌تر است که ابتدا براي تميزي کار موها را بدون فرق از پشت محکم ببنديد و سپس از جلوي سر مثلث‌هاي کوچک از پيشاني به سمت عقب جدا کرده، در انتهاي هر مثلث يک کليپس ريز همرنگ لباس بزنيد، دقت کنيد که مثلث‌ها در امتداد يک خط از يک گوش تا گوش ديگر مرتب در کنار هم قرار گيرند، سپس موهاي پشت سر را باز کرده و موهاي ادامه‌ کليپس‌ها را از روي کل موها جدا کنيد و ببافيد و انتهاي آنها را با کش‌هاي رنگي ريز ببنديد. اگر موهاي فرزندتان فر است بقيه موهاي باز را با کمي کتيرا حالت دهيد و اگر موها صاف است، به همان حالت پشت سر رها کنيد. اين بافت‌ها به پشت سر هدايت مي شوند.بافت دوم: موهاي بلند و يا تا روي شانه را از دو طرف خرگوشي بسته و هر دو طرف را با بافت‌هاي ريز و کش‌هاي رنگي زيبا ببنديد، اگر موها خيلي بلند است همه‌ بافت‌ها را با هم گرفته و حلقه کنيد و سپس به کش اصلي مو که ابتدا خرگوشي کرده‌ايد رسانده و با يک روبان هم رنگ لباس پاپيون کنيد و در صورت کوتاه بودن و نرسيدن موها به کش اصلي بافت‌ها را در همان پايين با يک روبان پاپيون کنيد.بافت سوم: فرق از وسط باز کرده و سپس از جلوي سر همان نقطه‌ باز شدن فرق، ته شانه‌ دم باريک را گذاشته و به صورت زيکزاک روي فرق باز شده فرقي زيکزاکي باز کنيد و در امتداد همين فرق زيکزاکي و به نسبت تعداد زيکزاک‌هايي که باز کرده‌ايد در کنار هر هفت يا هشت‌تاي آن يک کليپس ريز بزنيد و دوباره ادامه‌ موهاي کليپس زده شده را از روي کل موها جدا کرده و ببافيد و انتهاي بافت‌ها را با کش‌هاي هم رنگ کليپس‌ها ببنديد. اين بافت‌ها روي موها و دو طرف سر سمت گوش‌ها مي‌ريزند.بافت چهارم: به دلخواه ساده يا زيکزاک فرق از وسط باز کرده و دو طرف فرق را از جلوي سر دو بافت انجام دهيد به طوري که يک مثلث کوچک در يک طرف فرق باز کرده و سه تا بافته و سپس از موهاي کنار گوش به آن اضافه کنيد و ببافيد، طرف ديگر نيز همين کار را انجام دهيد و دو بافت دو طرف فرق را در پشت سر به هم برسانيد و يکي کنيد و انتهاي آن را با روباني هم رنگ لباس پاپيون کنيد.بافت پنجم: ابتدا به حالت نشسته از يک گوش تا گوش ديگر با يک شانه دم باريک فرقي صاف باز کنيد به طوري که موهاي پشت وجلوي سر ازهم جدا شوند. موهاي پشت سر را با يک کش يا کليپس بزرگ ببنديد تا با موهاي جلو تداخلي نداشته باشند، سپس سر دخترتان را به حالت خوابيده به طوري که يک گوش به سمت بالا و سقف اتاق باشد روي پا بخوابانيد.از کنار گوش در همان زاويه‌اي که سر خوابيده يک مثلث کوچک جدا کنيد و سه بافت انجام دهيد سپس از قسمت جلوي سر در کنار بافت، مثلثي ديگر جدا کرده و به بافت قبلي اضافه کنيد و ببافيد و دوباره مثلثي ديگر تا آخر که به گوش بعدي مي رسد. لازم به ذکر است که در هنگام بافت اين مدل دختر شما بايد کم کم سرش را از روي پاي شما آرام آرام برداشته و بالا بياورد و با شما همراهي کند تا بافت تميزي داشته باشيد. انتهاي بافت را با يک کش محکم بسته و روي آن روبان يا گل و يا هر چيز ديگري به سليقه‌ خودتان بزنيد.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.