معرفي کتاب «ازدواج موفق»

در کتاب ازدواج موفق، دکتر رابين اسميت راهکارهايي عملي براي دست‌يابي به ازدواجي سالم، مستحکم، شاد و رضايت‌بخش ارايه مي‌کند. اين کتاب براي افرادي که قصد ازدواج دارند و يا به تازگي ازدواج کرده‌اند و يا آنهايي که سال‌ها از ازدواج‌شان مي‌گذرد بسيار مفيد و مناسب است. البته به گفته خود دکتر
شنبه، 20 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفي کتاب «ازدواج موفق»

معرفي کتاب «ازدواج موفق»
معرفي کتاب «ازدواج موفق»


 

نويسنده: دکتر رابين اسميت
مترجم: فرانک باجلان
ناشر: مرواريد


 
در کتاب ازدواج موفق، دکتر رابين اسميت راهکارهايي عملي براي دست‌يابي به ازدواجي سالم، مستحکم، شاد و رضايت‌بخش ارايه مي‌کند.
اين کتاب براي افرادي که قصد ازدواج دارند و يا به تازگي ازدواج کرده‌اند و يا آنهايي که سال‌ها از ازدواج‌شان مي‌گذرد بسيار مفيد و مناسب است. البته به گفته خود دکتر اسميت اين کتاب فقط براي زوج‌ها نيست، بلکه براي همه آنهايي است که مي‌خواهند با صداقت و راستگويي زندگي کنند. در اين کتاب دکتر اسميت به بررسي نيازهاي گفته نشده، سوال‌هاي پرسيده نشده، انتظارات غيرمتعارف و نامعقول و تفکرات پنهاني مي‌پردازد که در زير ظاهر ازدواج باقي مي‌مانند و بعدها عامل جنگ قدرت، رنج‌ها و نااميدي‌ها در ازدواج مي‌شوند. به عقيده نويسنده هرگز براي دوباره برقرار کردن روابط سالم در ازدواج، دير نيست.

معرفي کتاب «ازدواج موفق»

او در اين کتاب راهکارهايش را همراه با داستان‌هايي از زندگي خودش و مراجعان‌اش ارايه کرده است. او از زوج‌ها دعوت کرده است که يکديگر را به عنوان دو فرد کامل و مستقل که هر کدام شمعي روشن براي روشن کردن راه زندگي در دست دارند، بپذيرند و شمع سوم را با عنوان «ما» براي روشن کردن راه زندگي مشترک، روشن کنند. او صداقت را عنصر مخفي سازنده ازدواج موفق معرفي مي‌کند و به همه اعم از متأهل يا مجرد روش صداقت با خود و همسر را مي‌آموزد. در اين کتاب همچنين خاطر نشان شده است که به رغم اينکه همه خواهان ازدواجي موفق هستند، اما فقط تعداد کمي براي رسيدن به آن تلاش مي‌کنند. يکي از اقداماتي که مي‌توان در اين راستا انجام داد، پرسيدن سوالات دشوار و تا حدودي ناخوشايند از خود و همسرتان و پذيرفتن پاسخ‌هاي صادقانه او است. اگر مي‌ترسيد که چنين پرسش‌هايي، مشکلي در روابط شما ايجاد کند، پس بدانيد به هنگام روزهاي سخت زندگي، روابط‌تان از هم پاشيده خواهد شد. در اين کتاب 219 سوال درباره مسايل مهم و مسايل عادي و روزمره زندگي مطرح شده است که پاسخ غلط يا درست ندارد و صرفا جهت آگاهي و شناخت از نقطه‌نظرات خود و همسرتان عنوان شده است.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.